وام خرید خودرو چیست: مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات خرید خودرو!

آیا دغدغه خریدن ماشین دارید اما توان مالی کافی برای این کار ندارید؟ متاسفانه در سال‌های اخیر قیمت خودرو به طور سرسام‌آور و باورنکردنی افزایش یافته است. برای همین، برای اکثر افراد در ایران غیر ممکن است که بدون وام یا داشتن بودجه مالی کافی ماشین بخرند. با این وجود، وام گرفتن برای خرید خودرو شرایط بازپرداخت و نرخ بهره خاص خود را دارد. از اینرو، مهم است که در مورد شرایط گرفتن وام خودرو بدانید تا تصمیم بگیرید که اصلاً می‌خواهید از این طریق برای خرید ماشین اقدام کنید یا خیر و اینکه چه بانکی برای گرفتن این وام مناسب است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد شرایط تسهیلات خرید خودرو، مدارک و بانک‌های عامل این وام بیشتر بدانید. 

وام خودرو چیست؟

اگر می‌خواهید ماشین بخرید اما قیمت ان بیشتر از بودجه‌ای است که دارید، احتمالا تصمیم بگیرید برای دریافت وام خودرو اقدام کنید. با دریافت این وام می‌توانید بخش زیادی از پول خرید ماشین را پرداخت کنید. اما باید اصل مبلغ وام را همراه با نرخ بهره یا سود آن به بانک پس بدهید.

بانکی که وام می‌دهد، سود وام را به عنوان استفاده از پول بانک دریافت می‌کند. به این ترتیب، تسهیلات خرید خودرو شامل بازپرداخت مبلغ اصلی سرمایه وام و هم سود آن خواهد شد.

وامِ خودرو یعنی چی؟ وام خودرو مبلغی است که بانک می‌پردازد تا تمام یا قسمتی از هزینه خرید خودرو را بپردازید. سپس، باید در بازه زمانی مشخص مبلغ اصلی وام همراه با سود آنرا به بانک باز پرداخت کنید.

وام خودرو چیست؟

شرایط دریافت وام خودرو چیست؟

برای اینکه بتوانید وام خرید خودرو دریافت کنید، باید شرایط معینی داشته باشید. اول از همه، متقاضی باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران بوده و کمتر از 18 سال نباشد. بعلاوه عدم سوء سابقه چک برگشتی و عقب افتادن پرداخت قسط‌هیا بانکی یکی از شرایط دریافت وام خودرو است. 

همچنین ممکن است بانک‌ از متقاضی وام بخواهد یک یا دو نفر را به عنوان ضامن برای گرفتن وام معرفی کندد.

ارائه‌ی مدارکی مثل گواهی حقوق و چک کارمندی به بانک هم لازم است. توجه داشته باشید که نوع این مدارک و تعداد افراد ضامن برای گرفتن وامِ خودرو به بانک متفاوت است و تسهیلات خرید خودرو در ایران تنها برای متقاضیانی صادر می‌شود که بخواهند خودروهای داخلی ایران را بخرند.

شرایط اختصاصی دریافت وام خودرو چیست؟

علاوه بر شرایط فوق، یک سری شرایط خاص برای دریافت وامِ خودرو وجود دارد که موسسات مالی و بانک‌ها آنها را برای متقاضیان دریافت این وام اعمال می‌کنند. دقت کنید که این شرایط ممکن است بسته به نوع موسسه مالی و بانکی و مدت وامِ خودرویی متفاوت باشد.

به عنوان مثال، برخی از موسسه‌های بانکی برای متقاضیان، دادن وامِ خودرو با گواهینامه رانندگی را الزامی می‌دانند. همچنین، برخی از نهادهای مالی ممکن است از متقاضی این وام بخواهند یک حساب جاری باز کند.

شرایط اختصاصی دریافت وام خودرو چیست؟

مدارک لازم برای دریافت تسهیلات خرید خودرو چیست؟

برای دریافت وامِ خودرو، باید مدارک گوناگونی به بانک ارائه دهید. برای مثال، ارائه‌ی اصل کارت ملی و شناسنامه به همراه کپی آنها ضروری است. همچنین، مدارک مربوط به اقامت و محل سکونت (مثل اصل و کپی اجاره‌نامه یا سند ملکی) همراه با آدرس دقیق و کد پستی معتبر نیز به بانک ارائه می‌شود.

مدارک مهم دیگر شامل ارائه نسخه‌ای از گردش حساب‌های بانکی در سه ماه آخر و نسخه‌ای از گواهی کسر از حقوق ضامن‌ها برای دریافت وامِ خودرو می‌شوند. به غیر از این، متقاضی وام می‌تواند گواهی اشتغال به کار همراه با فیش حقوقی هم به بانک ارائه دهد.

در برخی موارد بانک ممکن است از ضامن بخواهد دسته چک صیادی ارائه کند.

 

(جهت بررسی و مقایسه انواع وام بانکی به وبسایت اینوستو مراجعه فرمایید.)

چگونه تسهیلات خرید خودرو بگیریم؟

اگر شرایط و مدارک لازم برای دریافت تسهیلات خرید خودرو را داشته باشید، گرفتن این وام نسبتا آسان است. در زمان ثبت نام تسهیلات خرید خودرو، اول باید به همراه ضامن‌ها به بانک وام دهنده مورد نظر مراجعه و درخواست وام را ثبت کنید. در مرحله بعدی، لازم است مدارک خود را به همراه مدارک ضامن به بانک ارائه دهید.

پس از آن، بانک درخواست دریافت وام را بررسی می‌کند و در صورت واجد شرایط بودن و کامل بودن مدارک، درخواست برای دریافت وامِ خودرو جدید تایید می‌شود. بعد از تایید درخواست، بانک وام دهنده مبلغ وام را به حساب فرد واریز می‌کند. در نهایت فرد مبلغ اصلی وام را به همراه نرخ بهره آن در بازه‌های زمانی معین با توجه به قرارداد وام بین شما و بانک بپردازید.

چگونه وام خرید خودرو بگیرم؟ برای خرید وام و تسهیلات خرید خودرو لازم است مدارک خود را به همراه مدارک ضامن به بانک ارائه دهید.

چگونه وام خرید خودرو بگیریم؟

 

(وثیقه وام چیست: انواع وثیقه کدامند و چه شرایطی دارند؟)

مبلغ ثبت نام وام خودرو چقدر است؟

بانک‌های متفاوت به متقاضیان ثبت نام وام خرید خودرو مبلغ متفاوتی وام می‌دهند. برای مثال، یک بانک ممکن است مبلغ ۱۵ میلیون و بانک دیگر ۱۰۰ میلیون تومان وام بدهد. بنابراین، مبلغ وامِ خودرو بستگی به بانکی دارد که می‌خواهید از آن وام دریافت کنید. برای همین، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزان مبلغ وامِ خودرو بهتر است که به بانک مورد نظر مراجعه کنید.

آیا مبلغ وام خرید خودرو در همه‌ی بانک‌ها یکسان است؟ خیر. مبلغ این وام بسته به بانکی که می‌خواهید از آن وام دریافت کنید، متفاوت است.

نحوه بازپرداخت وام خرید خودرو چگونه است؟

در کل، بانک‌ها زمانی که وام می‌دهند، شرط می‌کنند که باید در بازه زمانی معین مبلغ اصلی وام همراه با نرخ بهره یا سود آن به آنها پرداخته شود. همچنین، اگر به هر دلیلی، فرد قادر باشد مبلغ وام و نرخ بهره آن را به بانک وام دهنده بپردازد، ضامن باید این وظیفه را به عهده بگیرد.

شرایط کلی بانک‌ها برای بازپرداخت وام با همدیگر مشابه است. منتها تفاوت آن‌ها در بازه زمانی بازپرداخت وام و میزان نرخ بهره است.

نحوه بازپرداخت وام خرید خودرو چگونه است؟

کدام بانک ها وام خرید خودرو میدهند؟

ایا بانک ها وام خرید خودرو میدهند؟ بله، بانک‌های گوناگونی در ایران هستند که این وام را به متقاضیان ارائه می‌کنند. در این بخش می‌خواهیم در خصوص چند نمونه از این بانک‌ها همراه با شرایط وام دهی و مبلغ وام آنها توضیح دهیم.

شرایط و مبلغ وام خودرو بانک ملی چیست؟

بانک ملی برای متقاضیان دریافت وامِ خودرو می‌تواند وام ۵۰ میلیون تومانی بدهد. سود این وام ۱۸ درصد است که در حالت عادی مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماه خواهد بود. برای دریافت وام خودرو بانک ملی باید دو ضامن معتبر معرفی کنید.

بانک ملی یک طرح کارگشا هم دارد که در این طرح هم به متقاضیان وام ۵۰ میلیون تومانی خرید خودرو قرض می‌دهد. در این طرح باید طلا و سکه پیش بانک به امانت بگذارید و بانک بر اساس ارزش طلا و سکه مبلغ وام را تعیین می‌کند. حداکثر مدت بازپرداخت وام در طرح کارگشایی بانک ملی 60 ماه و سود بازپرداخت آن ۱۸ درصد است.

تسهیلات خرید خودرو قرض الحسنه بانک ملی هم وجود دارد که سقف آن به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد و سود ۲۳ درصد دارد. این وام باید حداکثر در مدت ۶۰ ماه بازپرداخت شود. همچنین، برای دریافت وام قرض الحسنه بانک ملی باید سه ضامن معتبر هم به بانک معرفی کنید.

(شرایط دریافت تسهیلات نقدی از بانک‌ها)

شرایط و مبلغ وام خودرو بانک ملی چیست؟

وام خودرو کدام بانک میدهد: شرایط و مبلغ وام خرید خودرو بانک شهر چیست؟

مبلغ وامِ خودرو که توسط بانک شهر به متقاضیان داده می‌شود، به خودروی مورد نظر خریدار بستگی دارد. برای مثال، فرض کنید که نوع خودروی مورد نظر خودروی سواری است. در این صورت، بانک شهر می‌تواند به میزان ۶۰ درصد از ارزش خودرو صفر را به متقاضی پرداخت کند.

با این حال، توجه داشته باشید که سقف این وام فقط تا ۱۵ میلیون تومان است. اما اگر می‌خواهید خودروهای فرسوده خود را از محل تولید جایگزین کنید، بانک شهر می‌تواند به اندازه ۸۰ درصد از ارزش خودرو خرید خودرو فرسوده بدهد. سقف وام دهی بانک شهر نیز برای جایگزین کردن خودروهای فرسوده ۲۰ میلیون تومان است.

وامِ خودرو فرسوده چقدر است؟ برخی از بانک‌ها برای ماشین‌های فرسوده و جایگزین کردن آنها وامِ خودرو فرسوده را عرضه می‌کنند. اما وامِ خودرو فرسوده چقدره؟ شرایط این وام برای بانک‌های مختلف، متفاوت است و برای اطلاع دقیق می‌توانید از بانک مورد نظر سوال بپرسید. 

شرایط و مبلغ بانک سامان برای وام خرید خودرو چطوریه؟

بانک سامان هم یکی دیگر از بانک‌هایی است که به متقاضیان وامِ خودرو وام می‌دهد. سقف این وام ۱۰۰ میلیون تومان، مهلت بازپرداخت آن ۳۶ ماه و نرخ بهره‌ ۱۸ درصد است. با این وجود، اگر بخواهید از بانک سامان وام خرید خودرو شخصی دریافت کنید، این بانک از شما می‌خواهد که سند ملکی به عنوان ضمانت در گرو بانک قرار دهید.

همچنین، بانک سامان ۱۵ درصد از هزینه وامِ خودروی را تا زمان تسویه کامل مسدود می‌کند. علاوه بر این، باید مدرکی دال بر برداشتن یک حساب سپرده کوتاه مدت و نسخه‌ای از گردش حساب ۳ تا ۶ ماهه خود را هم به بانک سامان ارائه دهید.

مبلغ بانک رفاه برای وام خرید خودرو چند درصد است؟

بانک رفاه برای دادن وامِ خودرو به متقاضیان دو طرح دارد. یکی از آنها طرح کرامت و مناسب بازنشستگان تامین اجتماعی است که از این بانک حقوق می‌گیرند. این متقاضیان می‌توانند وام بانک رفاه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کنند.  مهلت بازپرداخت وام طرح کرامت را ۴۸ ماه و سود نرخ بهره آن ۱۸ درصد است.

به غیر از طرح کرامت بانک رفاه طرح وام‌های دیگر به نام طرح حرکت هم ارائه می‌دهد. در این طرح، وام ۳۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان داده می‌شود که نرخ بهره سود سپرده آن بین یک تا ۲۲ درصد اعلام شده است. همچنین، متقاضیان باید در طول ۳۶ ماه این وام را به بانک بازپرداخت کنند.

متقاضیان برای دریافت تسهیلات خرید خودرو از بانک رفاه باید یک ضامن معتبر و گردش مالی سپرده ۶ تا ۹ ماهه به بانک ارائه دهند.

مبلغ بانک رفاه برای وام خرید خودرو چند درصد است؟

شرایط و مبلغ وامِ خودرو بانک صادرات چیست؟

بانک صادرات برای دادن وامِ خودرو به متقاضیان، وام کارت اعتباری می‌دهد. سقف وامِ خودروی بانک صادرات ۲۰۰ میلیون، مهلت بازپرداخت آن ۶۰ ماهه و سود آن ۱۸ درصد است. بنابراین، اگر بخواهید از این بانک وام بگیرید، باید هر ماه حدوداٌ مبلغ ۵ میلیون و صد هزار تومان قسط وام بپردازد.

متقاضیان دریافت وامِ خودرو بانک صادرات، در صورتی که مرد و زیر ۵۰ سال سن داشته باشند، باید وضعیت نظام وظیفه آنها مشخص شده باشد. به غیر از این، آنها نباید امکان دریافت وام با شرایط مشابهی را از بانک‌های دیگر داشته باشند.

همانطور که گفتیم، بانک صادرات وامِ خودرو را در قالب وام کارت اعتباری می‌دهد. در نتیجه، با گرفتن این وام می‌توانید از کارت اعتباری استفاده کنید که ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد. با این کارت می‌توانید خودرو بخرید یا از فروشگاه‌های که دستگاه پوز دارند هم خرید کنید.

به غیر از وام کارت اعتباری ۲۰۰ میلیون تومانی، بانک صادرات یک وام ۲۰ میلیون تومانی برای خرید خودرو به متقاضیان می‌دهد. مهلت بازپرداخت این وام ۳۶ ماهه و سود آن ۱۸ درصد است. همچنین، بانک صادرات این وام را مستقیماً به حساب فروشنده خودرو واریز می‌کند. برای دریافت این وام نیاز است دو ضامن معتبر به بانک صادرات معرفی کنید.

شرایط و مبلغ وامِ خودرو بانک تجارت چیست؟

در گذشته، بانک تجارت طرحی به عنوان طرح پیشرو بانک برای خرید خودرو با ارائه وام عرضه می‌کرد. در طرح پیشرو بانک تجارت برای وام خرید خودرو سقف وام دهی ۱۴۰ میلیون تومان بود. همچنین، متقاضی می‌بایست یک حساب سپرده کوتاه مدت عادی و یک ضامن رسمی را برای گرفتن این وام ارائه دهد. مهلت بازپرداخت وامِ خودرو در طرح پیشرو بانک تجارت ۳۶ ماهه و سود آن ۱۸ درصد بود.

با این حال، طرح پیشرو بانک برای وام خرید خودرو در حال حاضر ارائه نمی‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید از بانک تجارت برای خرید خودرو وام بگیرید، می‌توانید از طرح‌های دیگر آن استفاده کنید. برای مثال، یکی از طرح‌های بانک تجارت وام ۵۰ میلیون تومانی با سود 4 درصد برای حساب‌های قرض الحسنه است.

وام دیگری هم که بانک تجارت به متقاضیان می‌دهد سقف ۲۰۰ میلیون تومانی و سود 7 درصد دارد که مختص حساب‌های کوتاه مدت است.

شرایط و مبلغ تسهیلات خرید خودرو بانک سپه چیست؟

بانک سپه طرح وام خرید خودرو خاصی ندارد. با این وجود، می‌توانید از وام‌های دیگر این بانک برای پرداخت هزینه خرید خودرو استفاده کنید. یکی از طرح‌های وام دهی این بانک طرح باران است. سقف وام دهی طرح باران ۵۰ میلیون تومان و سود آن ۱۸ درصد است. برای وام گرفتن در این طرح باید سپرده‌ای داشته باشید که مبلغ پول این سپرده به مدت ۲ تا ۶ ماه باید در آن مانده باشد.

طرح دیگر طرح نگین اعتماد است. در طرح نگین اعتماد، بانک سپه از متقاضی می‌خواهد که یک سپرده کوتاه مدت عادی یا سپرده شش ماهه ارائه دهد. مبلغ وام طرح نگین اعتماد ۹۰ درصد از مبلغ سپرده و سود آن ۱۷ درصد است. همچنین، پس از اینکه متقاضی وام طرح نگین اعتماد را دریافت کرد، مبلغی از سپرده او تا اتمام بازپرداخت وام مسدود می‌شود.

شرایط و مبلغ وام خودرو بانک سپه چیست؟

شرایط و مبلغ تسهیلات خرید خودرو بانک پارسیان چیست؟

بانک پارسیان در سال ۱۴۰۰ طرحی را برای وامِ خودرو ارائه کرد که در آن وامی با سقف ۳۰ میلیون تومان و سود ۱۸ درصدی عرضه می‌کرد. منتها عرضه این وام از سال گذشته متوقف شده است. با این وجود، می‌توانید از انواع وام‌های نقدی دیگر بانک پارسیان برای پرداخت هزینه خودرو استفاده کنید.

برای مثال، یکی از طرح‌های وام دهی پارسیان پژواک پارسیان است. در طرح پژواک پارسیان، بانک به اندازه ۹۷ درصد از مبلغ سپرده وامی را به شما پرداخت می‌کند. شما هم می‌توانید بازپرداخت این وام را در ۶۰ ماه انجام دهید.

طرح دیگر بانک پارسیان برای وام دهی طرح نوید است که شرط آن برای متقاضی داشتن میانگین حساب یا دستگاه پوز است و سود آن هم با توجه به تعداد اقساط و مدت زمان ماندن مبلغ سپرده در بانک فرق می‌کند.

بانک پارسیان به متقاضیان وام قرض الحسنه ۲۰۰ میلیونی هم می‌دهد که شرایطی مشابه با وام قرض الحسنه بانک‌های دیگر دارد.

آیا دریافت تسهیلات خرید خودرو به منزله قرار گرفتن خودرو در رهن بانک است؟

خیر. گرفتن وامِ خودرو برای خرید خودرو به این معنی نیست که خودروی شما در رهن بانک قرار می‌گیرد. وظیفه بانک دادن مبلغی به عنوان وام است در ازای آن، این مبلغ وام را به بانک در بازه‌های زمانی مشخص و با نرخ بهره معین بازپرداخت می‌کنید. با این حال، شما این وظیفه را ندارید که تا خودرو خود را در گرو رهن بانک قرار دهید.

اما یک روش اخذ وام خرید خودرو با سند خودرو وجود دارد که در آن سند خودروی خود را به عنوان ضامن برای دریافت وام در گرو بانک قرار می‌دهید. در این روش، ارزش مالی خودروی شما تعیین و به عنوان دارایی شخصی توسط بانک در نظر گرفته می‌شود.

شرایط بانک‌ها برای اخذ وام با سند خودرو متفاوت است. توجه داشته باشید که سند خودرو تا زمانی که تمام مبلغ اقساط باز پرداخت نشده است در گرو بانک باقی خواهد ماند.

گرفتن وام های خرید خودرو به این معنا نیست که خودروی خود را در گرو بانک قرار دهید. اما وام‌هایی هم وجود دارند که در آن بانک از متقاضی می‌خواهد تا سند خودرو را برای دریافت وام ضامن کند.

 

آیا برای خرید ماشین‌های خارجی می‌توانیم وام بگیریم؟

خیر، هیچ کدام از نهادهای مالی و بانکی رسمی در ایران برای خرید خودروهای وارداتی وامِ خودرو خارجی ارائه نمی‌دهند. بنابراین، اگر بخواهید خودرو وارداتی دریافت کنید، باید به طور غیر مستقیم یا از طریق دریافت وام‌های دیگر این کار را انجام دهید. در نتیجه، وامِ خودرو وارداتی وجود ندارد.

برای ماشین‌های وارداتی وام خرید خودرو تعلق نمی‌گیرد. 

آیا برای خرید ماشین‌های خارجی می‌توانیم وام خرید خودرو خارجی را بگیریم؟

آیا بانک وام های خودرو را به حساب گیرنده وام واریز می‌کند؟

معمولاً متقاضی وقتی که درخواست وامِ خودرو قسطی می‌کند و درخواست او تایید می‌شود، بانک مبلغ وام را به حساب او واریز می‌کند. با این حال، شرایط بانک‌ها برای وام دهی متفاوت است. برای مثال، یکی از وام‌های بانک صادرات برای خرید خودرو این است که این بانک وام ۲۰ میلیون تومان به طور مستقیم به حساب نمایندگی فروش خودرو واریز می‌کند.

واریز به حساب متقاضی توسط بانک مورد نظر به این بستگی دارد که از چه بانکی وام را دریافت می‌کنید.

آیا برای دریافت وام خرید خودرو ضامن ضروری است؟

معرفی تعداد افراد ضامن بسته به نوع وام و شرایط آن و بانک وام دهنده فرق می‌کند. معمولاً برای وامِ خودرو، بانک‌ها از متقاضی می‌خواهند که یک یا دو ضامن معرفی کند. با این وجود، شرایط برخی از بانک‌ها در این مورد متفاوت است. برای همین، برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد بهتر است که به بانک مورد نظر خود مراجعه کنید.

آیا برای دریافت وام خرید خودرو باید پیش فاکتور خرید خودرو را به بانک ارائه دهیم؟

بله، برای وام گرفتن خرید خودرو از بانک نیاز به ارائه پیش فاکتور خرید خودرو دارید. پیش فاکتور خرید خودرو یک سند رسمی است که اطلاعات مهمی در مورد مدل ماشین، رنگ و قیمت آن ارائه می‌دهد. در نتیجه، وقتی که بانک این سند رسمی را مشاهده می‌کند، مطمئن می‌شود که قصد خرید خودرو دارید و پول وامِ خودرو را برای استفاده دیگری نمی‌خواهید. همچنین، ارائه پیش فاکتور خرید خودرو به بانک کمک می‌کند تا مقدار مناسب مبلغ وام را تعیین کند.

آیا می‌توانیم وام خرید خودرو کارکرده را بگیریم؟

به طور رسمی، بانک‌ها طرح وامِ خودرو کارکرده ندارند. در کل، آن‌ها وامِ خودرو ارائه می‌دهند. حالا با این وام می‌توانید قسمتی یا تمام مبلغ خرید خودرو نو یا کارکرده را بپردازید. همچنین، می‌توانید از طرح‌های دیگر وام بانک‌ها هم برای این کار استفاده کنید.

آیا برای گرفتن وام خرید خودرو محدودیت سنی وجود دارد؟

بله. برای اینکه واجد شرایط درخواست وامِ خودرو صفر یا کارکرده باشید، باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید. در غیر این صورت، بانک درخواست متقاضی را برای دریافت تسهیلات خرید خودرو تایید نخواهد کرد.

آیا برای گرفتن تسهیلات خرید خودرو محدودیت سنی وجود دارد؟

وام بانکی با سایر تسهیلات آن چه فرقی می‌کند؟

با توجه به بحث وامِ خودرو، برخی از افراد ممکن است این سوال برایشان پیش بیاید که فرق بین وام گرفتن و تسهیلات بانکی در چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که وام و تسهیلات بانکی شباهت‌های زیادی دارند. مهمترین شباهت آنها این است که در هر دوی آنها شما به عنوان متقاضی، پولی را از بانک دریافت می‌کنید تا اهداف مالی خود را برآورده کنید.

با این وجود، این دو با همدیگر تفاوت‌هایی هم دارند. یک تفاوت مهم وام و تسهیلات این است که وام یکی از انواع تسهیلات مالی است که باید آن را با بهره معین و در بازه زمانی مشخص به بانک بازپرداخت کنید.

اما همه تسهیلات مالی به شکل وام به متقاضیان داده نمی‌شوند. آنها می‌توانند انواع متفاوتی مثل اعتبار، خط اعتباری، اجاره مالی و … داشته باشند. پس می‌توان گفت که وام نوعی از تسهیلات مالی است، اما همه تسهیلات مالی از نوع وام نیستند.

آیا امکان دارد که بدون ضامن وام خرید خودرو را دریافت کنیم؟

همانطور که قبلاً گفتیم، بانک‌ها برای دادن تسهیلات خرید خودرو معمولاً معرفی یک یا دو ضامن یا شاید هم بیشتر را الزامی می‌کنند. برای همین، معمولاً امکان گرفتن تسهیلات خرید خودرو بدون ضامن وجود ندارد. با این حال، برخی از بانک‌ها فقط با داشتن شرایط خاص دریافت این وام بدون ضامن را امکان‌پذیر می‌کنند.

توجه داشته باشید که سقف وام فوری خرید خودرو بدون ضامن برای بانک‌ها حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان است. اکثر بانک‌ها وام برای خرید خودرو بدون ضامن را با سود ۱۸ درصدی و مدت باز پرداخت ۴۸ ماهه عرضه می‌کنند.

آیا امکان دارد که بدون ضامن وام خودرو را دریافت کنیم؟

 

(همه چیز درباره وام فرزندآوری و تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در سال 1403)

شرایط گرفتن وام خرید خودرو بدون ضامن چیست؟

چند گروه خاص با شرایط معین می‌توانند برای گرفتن وامِ خودرو بدون ضامن اقدام کنند. این گروه شامل شاغلان و بازنشستگان ارگان‌های عمومی غیردولتی می‌شوند. همچنین، شرکت‌های معتبری که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و حقوقشان از حساب بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد پرداخت می‌شود می‌توانند وام بدون ضامن دریافت کنند.

علاوه بر این، شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران ارگان‌های دولتی هم شامل این گروه می‌شوند. بنابراین، اگر جزو این افراد باشید و بخواهید وام بدون ضامن دریافت کنید، اولین شرط بانک برای دادن این وام این است که باید رتبه اعتباری خوبی داشته باشید. این به این معنی است که به عنوان متقاضی نباید چک برگشتی و بازپرداخت وام عقب افتاده داشته باشید.

با این حال، اگر می‌خواهید فقط تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام بگیرید، می‌توانید به غیر از مدارک کلی مربوط به احراز هویت، نامه کثرت حقوق ارائه دهید. علاوه بر این، برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی، به غیر از نامه کسر حقوق باید چک و سفته هم به بانک ارائه دهید.

وام خرید خودرو فوری چیست؟

اگر می‌خواهید تسهیلات خرید خودرو را بدون انتظار در صف وام دریافت کنید، باید برای دریافت وام خرید خودرو فوری اقدام کنید. با این وجود، وام برای خرید خودروی دست دوم یا نو فوری شرایط خاص خود را دارد که بسته به بانک‌های مختلف، متفاوت است.

همچنین، سود بازپرداختی که به این وام‌ها تعلق می‌گیرد، معمولا بیشتر از سود تسهیلات خرید خودرو بانک‌های دولتی است که می‌تواند بین 20 تا ۲۴ درصد باشد. علاوه بر این، مهلت بازپرداخت آن هم کوتاه مدت است که برای متقاضیان این بازه زمانی می‌تواند بین ۶ تا ۳۶ ماه باشد.

وام خودرو فوری چیست؟

آیا وام خودرو شامل فروش اقساطی خودرو با وام بانکی می‌شود؟

فروش اقساطی خودرو با مفهوم وام خرید خودرو یکی نیست. فروش اقساطی خودرو بیشتر در رابطه با کالاهای مصرفی ماشین آلات، وسایل مربوط به صنعت و معدن است. در نتیجه، فروش اقساطی به این معنی است که بانک کالایی را می‌خرد و آن را به صورت اقساطی به مشتری می‌فروشد. بنابراین، این مفهوم با مفهوم تسهیلات خرید خودرو فرق می‌کند.

کدام بانک بهترین وام خرید خودرو را عرضه می‌کند؟

بانک‌های مختلفی در ایران تسهیلات خرید خودرو به متقاضیان عرضه می‌کنند. با این حال، انتخاب بانک برای بهترین تسهیلات خرید خودرو به فرد و شرایط او بستگی دارد. شرایط وام‌های بانک‌های مختلف، متفاوت است. برای همین، قبل از هر چیزی باید چند فاکتور را در نظر بگیرید.

اول از همه، باید به شرایط وام‌های بانک‌های مختلف برای متقاضیان نگاه کنید و ببینید که آیا این شرایط را دارید؟ سپس، ببینید که میزان تسهیلات بانکی برای خرید خودرو چقدر است و بررسی کنید که برای خرید خودرو ارزش وام گرفتن را دارند.

یک عامل مهم دیگر هم بررسی نرخ بهره وام بانکی است. برخی از وام‌ها نرخ بهره خیلی زیادی دارند و برای برخی از افراد ممکن است ارزش گرفتن وام نداشته باشد. همچنین، مدت باز پرداخت وام هم خیلی مهم است.

با بررسی مدت بازپرداخت بام وام می‌توانید در نظر بگیرید که آیا توانایی پرداخت آن را دارید یا نه. بنابراین، با در نظر گرفتن و مقایسه این عوامل با همدیگر می‌توانید بانک برای بهترین تسهیلات خرید خودرو را برای خود انتخاب کنید.

کدام بانک بهترین وام خودرو را عرضه می‌کند؟

مقالات مرتبط

نظرات