بیمه SOS چیست: انواع بیمه تکمیلی اس او اس + شرایط عضویت و سقف پوشش

آیا نگران آسیب دیدن اموالتان مثل ماشین و پوشش دادن هزینه‌های آتی آن‌ها هستید؟ یا اینکه در مورد سلامت خود و عزیزانتان دغدغه دارید و می‌خواهید مطمئن شوید که می‌توانید در آینده هزینه‌های آنها را پوشش دهید؟ در این صورت، شما می‌توانید از خدمات بیمه استفاده کنید. اصولاً بیمه راهی است برای شما که بتوانید آینده مالی و جانی خود و عزیزانتان در آینده را تامین کنید و نگران پوشش دادن هزینه‌های آن نباشید. بیمه انواع مختلفی دارد و یکی از آنها بیمه SOS است. با این وجود، آیا شما می‌دانید که بیمه اس او اس چیست و شرایط و انواع آن چه هستند؟

بیمه SOS چیست؟

در ایران شرکتی وجود دارد که خدمات بیمه SOS را ارائه می‌دهد. بیمه sos به معنی خدمات بیمه فوری است و این شرکت این خدمات را در فرم بیمه تکمیلی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این به این معنی است که آنها خودشان از قبل یک بیمه پایه دارند و بخشی از هزینه‌های آنها تامین می‌شود. اما بیمه کمک رسان sos است که باقی هزینه‌های بیمه‌شان را تامین می‌کند.

نکته مهمی که در مورد بیمه درمان تکمیلی sos وجود دارد این است که شما می‌توانید از آن در حوزه‌های مختلف استفاده کنید و اینکه خدمات آن بدون مرز است. این یعنی که شما حتی اگر در خارج از کشور باشید می‌توانید از این بیمه استفاده کنید. همچنین، بیمه اس او اس دو نوع تکمیلی و گروهی دارد که ما در ادامه این مطلب از اینوستو بیشتر در مورد آن‌ها، مدارک مورد نیاز برای این بیمه، شرایط پذیرش و مزایای استفاده از آن صحبت خواهیم کرد. با این حال، آیا شما در مورد شرکت خدمات رسان این بیمه در ایران چیزی می‌دانید؟

بیمه SOS چیست؟

شرکت کمک رسان بیمه SOS ایران چیست؟

شرکت کمک رسان شرکتی است که خدمات بیمه کمک رسان sos به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این شرکت در حال حاضر ۳۵ شعبه در کشور و قراردادهای زیادی با بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، کلینیک‌های دندانپزشکی و آزمایشگاه‌ها دارد.

شرکت کمک رسان سابقه طولانی در زمینه بیمه اس او اس دارد و از سال ۱۳۷۱ در حوزه ارائه خدمات بیمه فعالیت داشته است. خدمات پزشکی شرکت کمک رسان هم متنوع بوده و طرح درمان و امداد پزشکی، خدمات پزشک در منزل، آمبولانس، دندانپزشکی و کمک رسانی حقوقی چند مورد از سرویس‌های این شرکت هستند.

پس همانطور که می‌بینید، خدمات بیمه تکمیلی شرکت کمک رسان در ایران متنوع است. با این حال، آیا شما می‌دانید که انواع بیمه تکمیلی sos چه هستند؟

انواع بیمه درمان تکمیلی SOS

بیمِه SOS دو نوع کلی دارد. یک نوع آن بیمه تکمیلی انفرادی و نوع دیگر بیمه تکمیلی گروهی است. هر کدام از این بیمه‌ها شرایط پوشش و سقف تعهدات خود را دارند که ما در ادامه در مورد آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.

1. بیمه SOS انفرادی چیست؟

معمولاً خدمات بیمه کمک رسان sos به صورت گروهی ارائه می‌شود. با این وجود، برخی از شرکت‌ها هم وجود دارند که بیمه تکمیلی انفرادی را هم ارائه می‌دهند. شرایط خاصی برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی وجود دارد. برای این کار، شما اول باید به شرکت بیمِه sos مراجعه کنید. سپس، آنها از شما یک چکاپ سلامت و درمان می‌گیرند. در صورتی که شما واجد شرایط برای پذیرش این نوع بیمه باشید می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید.

(بر ای اطلاع بیشتر در خصوص انواع بیمه مطلب معرفی انواع بیمه:کاربرد و مقایسه انواع بیمه را مطالعه نمایید.)

1. بیمه SOS انفرادی چیست؟

بیمه SOS انفرادی چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

به یاد داشته باشید که بیمه تکمیلی انفرادی sos همه بیماری‌ها را پوشش نمی‌دهد. در حقیقت، شرکت بیمه SOS یک سری طرح انتخابی و تعهدات دارد که با توجه به آنها هزینه‌های بیمه شما را پوشش می‌دهد.

برای مثال، برخی از هزینه‌های بیمه‌ای که تحت پوشش بیمه تکمیلی انفرادی قرار می‌گیرند عبارتند از: هزینه‌های بستری شدن در بیمارستان؛ هزینه‌های پاراکلینیکی، آزمایشگاه؛ سونوگرافی و ماموگرافی؛ رادیوتراپی و رادیولوژی؛ اسکن و سی تی اسکن؛ نوار عضله و نوار عصب؛ سنجش تراکم استخوان؛ گچ‌گیری و بازکردن گچ؛ عمل لیزیک چشم و تعیین میدان دید؛ هزینه‌های مربوط به ویزیت کردن پزشک و خرید دارو؛ هزینه‌های زایمان و دندانپزشکی؛ انواع آندوسکوپی و‌ام ار آی؛ تست ورزش.

علاوه بر این، شرکت بیمه اس او اس برای پوشش دادن هر کدام از این هزینه‌ها یک سقف تعهد خاص دارد. بنابراین، در صورت رخ دادن چنین هزینه‌هایی، این شرکت با توجه به آن سقف تعهد است که هزینه‌ها را پرداخت می‌کند. توجه داشته باشید که برای پرداحت حق بیمه این هزینه‌ها سن متقاضی هم تاثیرگذار است.

سقف تعهدات بیمه SOS انفرادی چقدر است؟

همانطور که گفتیم، بیمه کمک رسان اس او اس طرح‌های خاصی دارد که در ازای آنها هزینه‌های متقاضی را پوشش می‌دهد و برای هر کدام سقف تعهدات معینی دارد. برای مثال، سقف تعهدات بیمه تکمیلی انفرادی sos برای بستری شدن در بیمارستان حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.

همچنین، این سقف برای هزینه‌های پاراکلینیکی ۱۲ و برای هزینه‌های زایمان و عمل سزارین ۱۵ میلیون تومان است. علاوه بر این، اگر شما بخواهید شیمی درمانی داشته باشید
بیمه sos تکمیلی انفرادی می‌تواند تا سقف ۷۰ میلیون تومان هزینه‌های شما را پوشش دهد. از سوی دیگر، برای هزینه‌های ویزیت پزشک، خرید دارو و انجام آزمایش این سقف تعهدات تا ۵۰۰ هزار تومان است.

سقف تعهدات بیمه SOS انفرادی چقدر است؟

موارد استثناء بیمه SOS انفرادی

ما در بخش قبلی چند نمونه از موارد تحت پوشش بیمه SOS و سقف تعهدات آنها را برایتان معرفی کردیم. با این حال، مواردی هم وجود دارند که شرکت کمک رسان در خدمات بیمه کمک رسان sos آنها را پوشش نمی‌دهند.

برخی از این موارد عبارتند از: درمان اعتیاد؛ ایدز؛ بیماری‌های مقاربتی؛ هزینه‌های مربوط به چکاپ پزشک؛ دیالیز کلیه‌ها؛ بیماری‌های روانی؛ هزینه‌های درمان ناباروری و عقیم‌سازی؛ هزینه‌های جراحی‌های زیبایی؛ هزینه‌های مربوط به خودکشی، حوادث و فجایع؛ پوشش هزینه‌های خسارات ناشی از جنگ.

این‌ها چند مورد از موارد استثنا بیمه تکمیلی انفرادی هستند. اما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این استثنائات، می‌توانید با شرکت بیمه کمک رسان sos تماس بگیرید.

(برای آشنایی بیشتر با اصطلاحات بیمه و بیمه درمان تکمیلی می توانید مقاله معرفی اصطلاحات بیمه: 120 مورد از اصطلاحات کاربردی و مهم بیمه که باید آنرا بدانید را مطالعه نمایید.)

 

مدارک مورد نیاز برای پرداخت خسارت بیمه SOS انفرادی کدامند؟

برای اینکه بیمه مبلغ خسارات شما یا هزینه‌های درمانی شما را پرداخت کند، شما باید یک سری مدارک را به شرکت بیمه اس او اس ببرید. برخی از این مدارک عبارتند از: اصل صورتحساب بیمارستان؛ اصل گواهی پزشک که در آن نوع درمان یا عمل جراحی انجام شده ذکر شده است؛ یک نسخه کپی از شرح عمل انجام شده؛ گواهی بیهوشی؛ ارائه گواهی‌های مربوط به داروها و گواهی انجام آزمایشات؛ ارائه گواهی در مورد انجام خدمات عکس‌های سی تی اسکن؛ صورتحساب خدمات پزشکان همراه با مهره و امضای پزشک؛ و ارائه یک کپی از صفحه اول و دوم شناسنامه زن و شوهر برای انجام عمل زایمان و سزارین. در هر حال، این‌ها چند مورد از مدارک مورد نیاز برای بیمه کمک رسان sos انفرادی هستند و شما برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید به شرکت کمک رسان بیمِه sos مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای پرداخت خسارت بیمه SOS انفرادی کدامند؟

2. بیمه SOS گروهی چیست؟

بیمه تکمیلی گروهی برخلاف بیمه SOS انفرادی به یک نفر ارائه نمی‌شود و به یک گروه از افراد عرضه می‌شود.

معمولاً شرکت‌ها یا نهادها و سازمان‌ها هستند که بیمه تکمیلی sos را برای کارمندان خود که بالای ۴۰ نفر هستند خریداری می‌کنند. همچنین، سقف تعهدات بیمه تکمیلی گروهی با توجه به شرایط توافق بین بیمه گذار و شرکت بیمه‌کننده تعیین می‌شود. با این وجود دقیقاً شرایط بیمه اس او اس گروهی چیست؟

شرایط دریافت بیمه SOS گروهی چیست؟

برای ثبت نام و دریافت بیمه تکمیلی sos گروهی در صورتی که شما مالک یک شرکت یا سازمان باشید، باید بدانید که شرکت کمک رسان شرکت‌هایی که زیر ۵۰ نفر پرسنل داشته باشند را واجد شرایط دریافت این بیمه نمی‌داند.

بنابراین، حداقل تعداد کارکنان شما برای عضویت در این بیمه گروهی کمک رسان باید ۵۰ نفر باشد. همچنین، شما برای عضویت و دریافت خدمات بیمه کمک رسان sos گروهی باید فرم‌های مربوط به درخواست آن را پر کرده و مدارکتان را ارائه کنید.

علاوه بر این، اگر سازمان یا شرکتی که حدود ۴۰۰ نفر پرسنل داشته باشد هم صندوق درمان شامل حال بیمه تکمیلی گروهی کارمندانش خواهد شد.

شرایط دریافت بیمه SOS گروهی چیست؟

3. بیمه SOS خانوادگی چیست؟

در صورتی که شما سرپرست یک خانوار هستید، اما امکان استفاده از طرح بیمه SOS گروهی را ندارید، می‌توانید برای طرح بیمه خانوادگی اس او اس اقدام کنید. شرکت کمک رسان این طرح را برای کسانی عرضه می‌کند که امکان استفاده از طرح بیمه گروهی sos را ندارند.

همچنین، افرادی با خانواده‌شان که در گذشته تحت پوشش بیمه اتحادیه‌ها قرار می‌گرفتند اما از کیفیت آن ناراضی بودند و می‌خواهند از آن جدا شوند، هم می‌توانند این بیمه را خریداری کنند. علاوه بر این، شرکت‌های کوچکی که تعداد پرسنلشان کم و در حد ۱۰ تا ۱۵ نفر هم است می‌توانند بیمه کمک رسان sos خانوادگی را دریافت کنند.

 صندوق درمان بیمه SOS

ما در چند پاراگراف قبل به این اشاره کردیم که اگر شما کارفرمای شرکتی باشید و پرسنل بیش از ۴۰۰ نفر داشته باشید، طرح صندوق درمان بیمه اس او اس هم شامل کارمندانتان می‌شود. اما دقیقاً طرح صندوق درمان چیست؟

در حقیقت، کارمندان شما باید سالانه هزینه‌ای را برای دریافت حق بیمه صندوق درمان پرداخت کنند. سپس، شرکت بیمه از پول‌های جمع آوری شده توسط کارمندان شما یا افراد بیمه شونده برای پرداخت حق بیمه آنها استفاده می‌کند.

 صندوق درمان بیمه SOS

مزایای استفاده از بیمه SOS چیست؟

ما تا به حال کمی در مورد بیمه اس او اس و شرایط استفاده و انواع آن صحبت کردیم. اما استفاده از این بیمه چه مزیتی برای ما دارد؟ اصلاً چرا ما باید این بیمه را تهیه کنیم؟ استفاده از بیمه درمان تکمیلی sos می‌تواند مزیت‌های متنوعی برای شما داشته باشد که ما در ادامه چند تا از آنها را برایتان ذکر خواهیم کرد.

1. داشتن سقف تعهدات بیشتر

در کل، هزینه‌های درمانی در خیلی از اوقات زیاد هستند، مخصوصاً در این اوضاع گرانی و تورم. برای همین، هر چقدر که سقف پوشش و تعهدات خدمات بیمه برای شما بیشتر باشد، شما کمتر هزینه برای پرداخت خدمات درمانی‌تان را متقبل خواهید شد. از این رو، یک مزیت استفاده از بیمِه SOS این است که تا حد زیادی می‌تواند هزینه‌های درمانی شما را پوشش دهد.

1. داشتن سقف تعهدات بیشتر

2. ارائه خدمات متنوع

یکی از مهمترین مزیت‌های استفاده از بیمه درمان تکمیلی sos خدمات متنوع آن است. در واقع،این طرح بیمه تکمیلی نسبت به خیلی از شرکت‌های بیمه دیگر خدمات متنوع و زیادتری را ارائه می‌کند. برای همین، شما می‌توانید با استفاده از بیمِه SOS در بسیاری از حوزه‌ها هزینه‌های درمانی خود را پوشش دهید.

3. قراردادهای بیشتر با مراکز درمانی

شرکت کمک رسان بیمِه SOS با مراکز درمانی بسیار زیادی قرارداد دارد. برای همین، شما انتخاب‌های بیشتری برای دریافت خدمات درمانی خود دارید و تقریباً می‌توانید در تمام شهرها یک مرکز درمانی دلخواه را انتخاب و از خدمات درمانی بیمه اس او اس آن بهره‌مند شوید.

3. قراردادهای بیشتر با مراکز درمانی

4. پوشش هزینه‌های بیمه در خارج از کشور

یک مزیت دیگر بیمه درمان تکمیلی sos بین‌المللی بودن آن است. این یعنی اینکه اگر شما در خارج از کشور حادثه‌ای برایتان پیش بیاید یا بخواهید از خدمات درمانی استفاده کنید، می‌توانید تحت پوشش بیمِه SOS قرار بگیرید، چون این بیمه در بسیاری از کشورهای خارجی نماینده دارد.

5. پوشش خدمات درمانی در منزل

گاهی اوقات، به خاطر وضعیت مریض‌ها خیلی از آنها نمی‌توانند از منزل خود برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کنند. برای همین، آنها از خدمات درمانی در منزل استفاده می‌کنند و پزشک به خانه می‌آید تا برخی از معالجات امکان‌پذیر در منزل را انجام دهد.

با این وجود، خیلی از شرکت‌های بیمه این نوع خدمات درمانی را پوشش نمی‌دهند. برای همین، بیماران خودشان باید هزینه‌ها را پرداخت کنند. اما یکی از فواید خرید بیمه SOS این است که می‌تواند خدمات درمانی در منزل را تا میزان معینی پوشش دهد.

شرایط پذیرش درخواست بیمه SOS چیست؟

وقتی که شما به شرکت بیمِه SOS می‌روید و در آنجا درخواست دریافت بیمه را می‌دهید، اول به شما فرم‌هایی ارائه می‌کنند که شما باید آنها را پر کنید. توجه داشته باشید که حتماً باید این فرم‌ها را در نهایت راستگویی و صداقت پر کنید. در غیر این صورت، شرکت بیمه متوجه اطلاعات نادرستی که شما در قرارداد آن وارد کرده‌اید می‌شود و قرارداد بیمه‌تان را فسخ می‌کند.

چکاپ اولیه درمانی و سلامت

یکی دیگر از شرایط پذیرش درخواست بیمِه SOS این است که شما چکاپ اولیه درمانی و سلامت را توسط شرکت بیمه انجام دهید. در این چکاپ شرکت اپیمه کارهایی مثل تست ورزش، نوار قلب، آزمایش خون، گرفتن تست اکو و چکاپ کلی بدن را روی شما انجام می‌دهد تا از سلامتتان مطمئن شود.

شرایط پذیرش درخواست بیمه SOS چیست؟

مدارک مورد نیاز برای پذیرش درخواست بیمه کمک رسان sos چیست؟

برای عضویت و دریافت خدمات این بیمه نامه باید یک سری مدارک را جمع آوری کنید. مدارک مورد نیاز بیمه درمان تکمیلی sos عبارتند از: اصل شناسنامه و و نسخه‌ای از تمام صفحات؛ آن ارائه اصل و کپی از کارت ملی و دو قطعه عکس.

شرایط استفاده از بیمه SOS چیست؟

درست است که شما با خرید و تهیه خدمات بیمه اس او اس می‌توانید از آنها استفاده کنید اما استفاده از خدمات این بیمه شرایط خاص خودش را دارد که ما در ادامه در مورد آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.

شرط سپری کردن مدت انتظار برای استفاده از بیمه درمان تکمیلی sos چیست؟

خیلی از شرکت‌های بیمه برای استفاده مشتریان خود از خدمات بیمه‌شان دوره انتظاری را تعیین می‌کنند. دوره انتظار به این معنی است که شما بعد از انعقاد قرارداد با یک شرکت بیمه و پرداخت حق بیمه تا مدتی نمی‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.

به این مدت دوره انتظار می‌گویند و اکثر شرکت‌های بیمه این کار را برای کاهش ریسک‌های مالی خودشان انجام می‌دهند. شرکت کمک رسان بیمِه SOS هم جزو این شرکت‌ها است و در موارد مختلف مدت انتظار را دارد که ما در این قسمت سه مثال از آنها را برایتان خواهیم زد.

شرط سپری کردن مدت انتظار برای استفاده از بیمه درمان تکمیلی sos چیست؟

دوره انتظار پرداخت هزینه‌های زایمان برای بیمه اس او اس چیست؟

برای استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی sos برای پرداخت هزینه‌های زایمان بهتر است که شما از حداقل یک سال قبل برای دریافت این بیمه اقدام کنید. این به این خاطر است که دوره انتظار بیمه SOS برای زایمان ۱۲ ماه است. در نتیجه، اگر شما و همسرتان قصد به دنیا آوردن فرزند و تلاش برای بارداری را دارید بهتر است که از یک سال قبل از آن این کار را انجام دهید.

دوره انتظار بستری و جراحی برای بیمه SOS چیست؟

در صورتی که شما برای بستری شدن در بیمارستان و انجام عمل جراحی می‌خواهید از خدمات بیمِه SOS استفاده کنید، باید دوره انتظار چهار ماهه آن را سپری کنید.

دوره انتظار استفاده از پوشش‌های پاراکلینیکی برای بیمه کمک رسان sos چیست؟

دوره انتظار استفاده از پوشش‌های پاراکلینیکی برای این بیمه سه ماهه است. بنابراین، اگر شما می‌خواهید از خدمات بیمه برای پوشش هزینه‌های پاراکلینیکی استفاده کنید، بهتر است که از سه ماه قبل از آن برای دریافت این بیمه اقدام کنید.

دوره انتظار استفاده از پوشش‌های پاراکلینیکی برای بیمه کمک رسان sos چیست؟

روش دریافت هزینه‌ها از بیمه SOS چیست؟

طبیعتاً بیمِه SOS با توجه به موارد طرح پوششش بخشی از هزینه‌های درمانی شما را پرداخت خواهد کرد. با این حال، شما برای دریافت این هزینه‌ها در هر حوزه درمانی باید یک سری مدارک را به شرکت بیمه درمان تکمیلی sos ارائه دهید که ما در این بخش چند تا از مدارک مورد نیاز را برایتان توضیح خواهیم داد.

مدارک ضروری دریافت حق بیمه SOS برای خدمات پاراکلینیکی چیست؟

اگر شما می‌خواهید هزینه‌های مربوط به خدمات پاراکلینیک را از بیمِه SOS دریافت کنید، باید مدارکی از قبیل نسخه‌ای از دستور پزشک برای انجام خدمات پاراکلینیک را به شرکت بیمه ارائه کنید. همچنین، شما باید اصل قبض پرداخت خدمات درمانی که مهر و امضای مرکز پاراکلینیکی بر روی آن خورده را داشته باشید. علاوه بر این، ارائه یک گزارش نوشتاری هم از سوی مرکز خدمات پاراکلینیکی ضروری است.

مدارک مورد نیاز دریافت حق بیمه SOS برای اورژانس بیمارستان چیست؟

برای اینکه شما بتوانید حق بیمِه SOS خدمات درمان اورژانس از بیمارستان را دریافت کنید، اول باید گواهی پزشک اورژانس که در آن علت بیماری و مراجعه شما به مرکز درمانی و بیمارستان را ذکر کرده همراه خود داشته باشید. همچنین، ارائه اصل صورتحساب بیمارستان، تمام قبض‌های پرداخت شده و خدمات انجام شده در آن هم ضروری است.

مدارک مورد نیاز دریافت حق بیمه SOS برای اورژانس بیمارستان چیست؟

مراکز طرف قرارداد بیمه درمان تکمیلی sos چه هستند؟

در صورتی که شما می‌خواهید از خدمات بیمه کمک رسان بهره‌مند شوید، می‌توانید به سایت آن مراجعه کنید. در سایت این شرکت فهرستی از بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد بیمِه SOS همراه با آدرس و شماره تلفنشان درج شده است. همچنین، اگر شما کارت عضویت شرکت بیمه اس او اس را داشته باشید، می‌توانید با شماره آن تماس بگیرید و در مورد این مراکز از مسئولین و پشتیبانی شرکت بیمه کمک رسان sos بپرسید.

قیمت تهیه بیمه SOS چیست؟

شرکت کمک رسان بیمه SOS برای پرداخت حق بیمه برای متقاضیانش قیمت آن را بر اساس سن متقاضیان تعیین می‌کند. برای مثال، تعرفه ۱۴۰۳ بیمه شرکت کمک رسان برای متقاضیانی که تا ۱۵ سال سن دارند، سالیانه بیش از ۷ میلیون تومان است.

برای افراد ۲۵ تا ۲۹ ساله، این میزان ۸ میلیون و 320 هزار تومان و برای افراد ۶۰ تا ۶۴ ساله ۱۳ میلیون و 780 هزار تومان است. با این وجود، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد قیمت تهیه بیمه اس او اس برای سنین مختلف متقاضیان می‌توانید به سایت شرکت کمک رسان مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز و مراحل تهیه بیمه کمک رسان sos چیست؟

ما در قبل کمی در مورد مدارک مورد نیاز برای این بیمه درمان تکمیلی صحبت کردیم. از این رو، شما می‌دانید که باید فرم‌هایی مثل فرم درخواست بیمه SOS را برای برای خود و هر یک از افرادی که می‌خواهید این بیمه برای آنها اعمال شود را پر کنید.

در مرحله بعدی، شرکت بیمه نامه‌ای برای شما برای انجام چکاپ را ارسال می‌کند که شما باید این چکاپ را برای درخواست پذیرش بیمه درمان تکمیلی sos انجام دهید. بعد از انجام چکاپ شرکت نامه‌ای در مورد نتیجه آن به شما ارسال می‌کند که باید آن را در مراحل ثبت نام داشته باشید.

همچنین، شما باید فرمی به نام تعیین ذینفع حادثه را هم تکمیل و به شرکت بیمه اس او اس تحویل دهید. به غیر از این، شما باید تمام مدارک هویت خود و اعضای خانواده مثل کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی همراه به دو قطعه عکس را با خود در زمان درخواست بیمه اس او اس داشته باشید. سپس، شما باید حق بیمه که بر اساس سن خود یا متقاضیان درخواست بیمه تعیین می‌شود را پرداخت کنید.

مدارک مورد نیاز و مراحل تهیه بیمه کمک رسان sos چیست؟

خدمات شرکت کمک رسان برای بیمه SOS چیست؟

شرکت کمک رسان بیمه اس او اس برای متقاضیان خود طرح‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. در این طرح‌ها این شرکت هزینه‌های حوزه‌های مختلف در مورد موارد خاصی را پرداخت می‌کند که ما در این بخش چند تایی از آنها را برایتان توضیح خواهیم داد.

1. خدمات درمان و امداد پزشکی شرکت کمک رسان

شرکت بیمه SOS برای ارائه خدمات درمان و امداد سرویس‌های متنوعی را به مشتریان خود عرضه می‌کند. برای مثال، برخی از این خدمات عبارتند از پوشش هزینه‌های درمان در بیمارستان که سقف آن به 4،000،000،000 ریال می‌رسد. همچنین، بیمه درمان تکمیلی sos برای زنان بارداری که می‌خواهند زایمان یا عمل سزارین را انجام دهند هزینه‌های‌شان را تا سقف 200،000،000 ریال پوشش می‌دهد.

علاوه بر این، طرح درمان و امداد پزشکی شرکت کمک رسان قسمتی از هزینه‌های موارد درمانی مانند درمان پاراکلینیکی، اورژانس بیمارستانی، لیزر درمانی و فیزیوتراپی، شیمی درمانی و انجام آزمایشات را می‌پردازد که هرکدام از این‌ها سقف هزینه خاص خود را دارند. با این حال، برای اطلاعات بیشتر در مورد سرویس‌های این طرح شما می‌توانید به سایت شرکت کمک رسان مراجعه کنید.

2. خدمات پزشکی در منزل بیمه SOS

ما قبلاٌ هم به این اشاره کردیم که به خاطر شرایط خاص، برخی بیماران نیاز به معالجه در منزل دارند. برای همین، اگر شما هم عارضه‌تان طوری است که نمی‌توانید برای درمان به یک مرکز درمانی مراجعه کنید یا عزیز بیمارتان را به آنجا ببرید، می‌توانید از بیمه اس او اس شرکت کمک رسان استفاده کنید.

شما با استفاده از این خدمات می‌توانید از سرویس ویزیت پزشکان، معاینه و تجویز دارو توسط آن‌ها در خانه‌تان بهره‌مند شوید و بیمه اس او اس بخشی از هزینه‌های این سرویس درمان در منزل را می‌پردازد.

2. خدمات پزشکی در منزل بیمه SOS

3. خدمات دندانپزشکی بیمه درمان تکمیلی sos

شرکت کمک رسان برای پوشش هزینه‌های دندانپزشکی بیماران از آغاز سال 1403 یک طرح طلایی و یک طرح نقره‌ای را تعیین کرده است. سقف تعهدات سالیانه شرکت کمک رسان برای طرح طلایی بیمه SOS دندانپزشکی 150 میلیون ریال و برای طرح نقره‌ای آن 70 میلیون ریال است.

همچنین، هر بیمه شونده باید سالیانه برای استفاده از طرح طلایی بیمه اس او اس دندانپزشکی 52 میلیون و 500 هزار ریال بپردازد و برای عضویت در طرح نقره‌ای 29 میلیون و 400 هزار ریال. علاوه بر این، شرکت کمک رسان برای پوشش هزینه‌های دندانپزشکی موارد ایمپلنت، دست دندان و زیبایی را شامل نمی‌کند.

4. خدمات آمبولانس بیمه کمک رسان sos

اگر خدای ناکرده اتفاقی برای شما یا عزیزتان بیفتد، باید سریع به بیمارستان برسید و خدمات درمانی را دریافت کنید. در این زمان است که بهره‌مند شدن از خدمات آمبولانس کارآمد و اورژانسی به دردتان می‌خورد. شرکت کمک رسان نیز خدمات بیمه SOS آمبولانس خود را در موسسه آمبولانس خصوصی کمک رسان ایران ارائه می‌دهد.

در این موسسه بهترین و سریع‌ترین ماشین‌های آمبولانس با کادر درمانی با تجربه در عرضه خدمات اورژانسی درمانی به کار گرفته شده‌اند. علاوه بر این، موسسه آمبولانس خصوصی کمک رسان ایران خدماتی مانند انتقال پزشکی به صورت شبانه روزی، اعزام ماشین‌های آمبولانس ویژه CCU، ICU، NICU و PICU، آمبولانس هوایی و جت آمبولانس را ارائه می‌کند.

5. خدمات پزشکی پروژه‌های صنعتی بیمه SOS

کارکنان بخش صنعتی هر روز با خطرات زیادی در محل کارشان مواجه هستند. در نتیجه، بسیار مهم است که این کارکنان به موقع امدادهای پزشکی را دریافت کنند. به این ترتیب، شرکت کمک رسان سرویس بیمه SOS را برای عزیزان فعال در بخش صنعتی کشور فراهم کرده است.

برخی از این خدمات عبارتند از: بررسی ابتدایی مکان کار برای ساختن یک مرکز درمانی با مناسب‌ترین هزینه ممکن؛ تاسیس درمانگاه‌ها و مراکز اورژانسی صحرایی؛ انجام چکاپ‌های پزشکی پرسنل واحد صنعتی پیش از اعزام آن‌ها به مناطق عملیات؛ و جابجایی آسیب دیدگان حوادث در محل کار با استفاده از دستگاه‌های آمبولانس هوایی و زمینی. با این وجود، شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع خدمات می‌توانید به سایت شرکت کمک رسان مراجعه کنید.

5. خدمات پزشکی پروژه‌های صنعتی بیمه SOS

6. خدمات کمک رسان حقوقی بیمه کمک رسان sos

ما در این بخش بیشتر در مورد خدمات امداد پزشکی شرکت کمک رسان صحبت کردیم. در حقیقت، بیشتر سرویس‌های بیمه اس او اس این شرکت هم از نوع درمانی هستند. با این حال، چند سرویس به غیر از این خدمات مثل سرویس کمک رسانی حقوقی وجود دارند.

شرکت کمک رسان این خدمات بیمه تکمیلی را برای کسانی فراهم کرده که می‌خواهند از خدمات حقوقی مثل مشاوره حقوقی و گرفتن وکیل در حوزه‌های مختلف استفاده کنند. در نتیجه، شرکت کمک رسان هم با داشتن وکلای مجرب دادگستری و اعضای هیئت علمیه دانشگاه‌ها مسلط به علم حقوق خدمات وکالت و حقوق را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

7. خدمات کمک‌رسانی اتومبیل بیمه اس او اس

آیا نگران خراب شدن اتومبیل در سفر یا تصادف هستید؟ در این صورت، یک راه حل مفید برای شما گرفتن یک بیمه خوب برای پوشش دادن هزینه‌های تعمیر برای این اتفاقات غیرمترقبه است. خبر خوب هم این است که بیمه SOS خدمات کمک رسانی اتومبیل برای جبران هزینه‌های خسارات وارده به اتومبیل را عرضه می‌کند.

برای مثال، شرکت کمک رسان به بیمه شوندگان کمک رسانی اتومبیل بانک اطلاعات اتومبیل را ارائه می‌کند که در آن‌ها آدرس و شماره تلفن نزدیک‌ترین تعمیرگاه‌ها برای تعمیر اتومبیل، فروشگاه ارائه لوازم یدکی و قیمت حدودی خدمات آن‌ها درج شده است.

همچنین، خدمات دیگر کمک رسانی اتومبیل عبارتند از: انتقال اتومبیل به تعمیرگاه، جابجایی سرنشینان اتومبیل به مقصد مورد نظرشان، رساندن لوازم یدکی برای تعمیر اتومبیل، ارائه خدمات پزشکی برای مصدومین سوانح اتومبیل.

8. خدمات شرکت‌های بیمه

شرکت کمک رسان علاوه بر عرضه خدمات بیمه SOS خود با بیش از 15 شرکت بیمه هم قرارداد بسته است. به این صورت، شرکت‌های بیمه خصوصی می‌توانند از قراردادهایی که شرکت کمک رسان با مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌های دندانپزشکی و آزمایشگاه‌ها بسته‌اند برای برون سپاری خدمات بیمه درمانی خود استفاده کنند. در حال حاضر، بیمه‌های پاسارگاد، آسماری، سامان، امید، حکمت، حافظ و ملت جزو شرکت‌های بیمه هستند که از خدمات درمانی بیمه اس او اس شرکت کمک رسان استفاده می‌کنند.

8. خدمات شرکت‌های بیمه

آیا در صورت بیمار بودن هم می‌توان از بیمه درمان تکمیلی SOS استفاده کرد؟

طرح‌های پوشش هزینه‌های درمانی بیمه SOS متنوع است. در نتیجه، شما با توجه به نوع بیماری که دارید، باید این طرح‌ها را انتخاب کنید تا بیمه اس او اس هزینه‌های درمان شما را بپردازد. با این وجود، چند مورد استثناء هم وجود دارند و آن‌ها بیماری‌های خاصی هستند که تحت پوشش این نوع بیمه قرار نمی‌گیرند.

برای مثال، کسانی که مبتلا به بیماری‌های ایدز و مقاربتی، روانپزشکی، مادرزادی، یا به عارضه‌های ناباروری دچار هستند نمی‌توانند تحت پوشش بیمه کمک رسان sos قرار بگیرند. بنابراین، شما باید اول به نوع بیماری‌تان توجه کنید. بعد ببینید که آیا شرکت کمک رسان طرح بیمه‌ای برای پوشش هزینه‌های درمان این بیماری دارد یا خیر.

آیا در صورت بیمار بودن هم می‌توان از بیمه درمان تکمیلی SOS استفاده کرد؟

آیا می‌توان معرفی‌نامه آنلاین برای مراکز طرف قرارداد بیمه‌ SOS را دریافت کرد؟

بله. در سایت شرکت کمک رسان، در بخش مراکز خدمات درمانی، فهرستی از مراکز درمانی طرف قرارداد بیمِه SOS درج شده است. در این جدول، شما برای مراکزی که جلوی آن‌ها برای صدور آنلاین معرفی نامه تیک سبز خورده می‌توانید معرفی نامه آنلاین را دریافت کنید.

استفاده از خدمات بیمه SOS با اینوستو

با تهیه خدمات بیمه SOS شما سلامت خود، عزیزان و اموال‌تان در طولانی مدت را تامین می‌کنید. به این صورت، شما مطمئن خواهید بود که در صورت رخ دادن حادثه‌ای می‌توانید هزینه‌های آن را بپردازید. شرکت اینوستو هم انواع خدمات باکیفیت و درجه یک بیمه را به مشتریان عزیز با به صرفه‌ترین قیمت‌ها ارائه می‌دهد. اگر مایل هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات بیمه اینوستو، شما می‌توانید به سایت آن مراجعه کنید.

استفاده از خدمات بیمه SOS با اینوستو

مقالات مرتبط

نظرات