وام تعمیرات مسکن چیست: شرایط و نحوه دریافت + مبلغ وام تعمیرات مسکن 1403

آیا خانه‌تان دچار خرابی است و به تعمیر احتیاج دارد؟ یا می‌خواهید خانه‌تان را به ارزش بیشتری بفروشید؟ در هر صورت، داشتن یک خانه سالم نه تنها برای خودتان، بلکه برای آینده و فروختن آن مهم است، چون وقتی ارزش ملک زیاد باشد شما به قیمت بهتری هم می‌توانید آن را بفروشید. اما در این شرایط گرانی و تورم شدید خیلی‌ها ممکن است هزینه انجام تعمیرات خانه را نداشته باشند. در این صورت، چه می‌توان کرد؟ شما می‌توانید وام تعمیرات مسکن را تهیه کنید تا تعمیرات لازم در خانه‌تان را انجام دهید. اما آیا شما می‌دانید که وام تعمیرات مسکن، انواع، شرایط و نحوه دریافت آن چیست؟ برای کسب اطلاعات در مورد این موضوعات و مواردی مثل سود وامِ تعمیرات مسکن با ما تا انتهای این مقاله اینوستو همراه باشید.

وام تعمیرات مسکن چیست؟

در صورتی که شما بخواهید خانه‌تان را تعمیر کنید اما هزینه انجام آن را نداشته باشید، می‌توانید از بانک وام تعمیرات مسکن را دریافت کنید. نام دیگر این وام، وام جعاله است و بانک‌ها معمولاً این وام را برای انجام تعمیرات اساسی یا بهبود و تکمیل بخش‌های مختلف مسکن به متقاضیان ارائه می‌کنند. با این وجود، آیا شما می‌دانید که انواع وام جعاله یا وام بازسازی چیست یا اینکه مبلغ وام تعمیرات مسکن چقدر است؟ با ما همراه باشید تا در بخش‌های بعدی در مورد این موضوعات صحبت کنیم.

وام تعمیرات مسکن

انواع وام تعمیرات مسکن چیست؟

اگر شما مایل به دریافت وام جعاله هستید، می‌توانید به دو روش آن را دریافت کنید. یکی از آنها روش دریافت وام تعمیرات مسکن از سپرده و دیگری دریافت وام جعاله از اوراق ممتاز است که ما در این بخش هر دو روش دریافت وام بازسازی را برایتان توضیح خواهیم داد.

روش دریافت وام تعمیرات مسکن از محل سپرده چیست؟

بانک‌های مختلف ممکن است طرح‌های مختلفی برای دریافت وام بازسازی از طریق سپرده گذاری داشته باشند. بنابراین، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این مورد بهتر است که به بانک مورد نظر خود مراجعه کنید.

یکی از روش‌های دریافت وام جعاله استفاده از سپرده گذاری است. در این روش، شما از سپرده‌هایی که در بانک وجود دارند برای دریافت وام تعمیرات مسکن استفاده می‌کنید. یکی از بانک‌هایی که در این زمینه در سال‌های اخیر به خوبی فعالیت داشته است بانک مسکن است.

در این نوع روش دریافت وام جعاله، بانک مسکن می‌تواند سقف تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی را به شما برای تعمیرات مسکن‌تان بدهد. همچنین، سود بانک از دادن چنین وامی به شما ۱۱ درصد خواهد بود. علاوه بر این، شما باید در طول ۵ سال این وام را به بانک مسکن بازپرداخت کنید.

نحوه دریافت وام تعمیرات مسکن

روش دریافت وام جعاله از محل اوراق ممتاز چیست؟

علاوه بر روش سپرده گذاری در دریافت وام جعاله، شما می‌توانید این وام را با خرید اوراق ممتاز از بانک هم تهیه کنید. شرایط بانک‌های مختلف برای دریافت وام تعمیرات مسکن با خرید اوراق ممتاز متفاوت است. برای مثال، در بانک مسکن سقف تحصیلات وام بازسازی با خرید اوراق ممتاز ۱۶۰ میلیون تومان و مدت بازپرداخت آن می‌تواند ۵ سال باشد. برای همین، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد دریافت وام جعاله از محل اوراق ممتاز بهتر است که به بانک مورد نظر خود مراجعه کنید.

مبلغ وام تعمیرات مسکن چقدر است؟

اگر بخواهید بدانید که مبلغ وام تعمیرات مسکن چقدر است، باید به شرایط و قوانین وام جعاله هر بانک نگاه کنید. برای مثال، مبلغ وام جعاله بانک تجارت 10 میلیون تومان است. در صورتی که همین مبلغ وام در بانک مسکن با استفاده از خرید اوراق ممتاز می‌تواند ۸۰ میلیون تومان باشد. بنابراین، برای کسب اطلاعات دقیق در مورد مبلغ وام بازسازی بهتر است که به بانک مورد نظرتان مراجعه کنید.

(چنانچه برای اجاره مسکن نیاز به وام دارید می توانید برای اطلاع از شرایط و نحوه دریافت مقاله وام ودیعه مسکن چیست را مطالعه نمایید.)

مبلغ وام تعمیرات مسکن

مبلغ اقساط و مدت باز پرداخت وام تعمیرات مسکن چقدر است؟

درست مثل مبلغ وام تعمیرات مسکن، میزان پرداخت اقساط و مدت بازپرداخت وام هم بسته به بانک و طرح وام جعاله آن متفاوت است. برای مثال، بانک گردشگری وام بازسازی را به مشتریان خود عرضه می‌کند که سقف آن می‌تواند به ۱۶۰ میلیون تومان برسد منتها این بانک متقاضیان خود را ملزوم می‌کند تا اقساط وام را در مدت ۶۰ ماه و با سود ۱۸ درصدی بازپرداخت کنند.

در مثال دیگر، سقف تسهیلات وام جعاله بانک دی۲۰ میلیون تومان، مدت بازپرداخت آن ۴۸ ماه و با سود ۱۸ درصدی است. از این رو، همانطور که می‌توانید مشاهده کنید، بانک‌های مختلف برای طرح‌های وام جعاله خود مبالغ مدت بازپرداخت متفاوتی دارند. برای همین، بهتر است که برای اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با این موارد از بانک مورد نظر خود پرس و جو کنید.

سود وام تعمیرات مسکن چقدر است؟

همانطور که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، طرح‌های بانک‌های مختلف مدت بازپرداخت و سود متفاوتی دارند. برای مثال، سود بازپرداخت وام جعاله بانک مسکن با خرید اوراق ممتاز ۱۷.۵ درصد، سود وام بازسازی بانک صادرات ۱۸ درصد و سود بانک گردشگری برای وام تعمیرات مسکن ۲۳ درصد است. از این رو، سود بانک‌های مختلف برای دادن وام بازسازی و جعاله متفاوت است و شما باید با توجه به بانکتان سود آن را هم در نظر بگیرید.

سود وام تعمیرات مسکن

شرایط دریافت وام تعمیرات مسکن 1403 چیست؟

اگر سابقه اعتباری شما در پرداخت بدهی یا بازپرداخت وام‌ها خوب نباشد، امکان دارد که بانک اصلاً با درخواست شما برای دریافت وام جعاله موافقت نکند. با این وجود، این موارد یک سری از شرایط کلی بانک‌ها برای دریافت وام جعاله در سال ۱۴۰۳ هستند. برای همین، اگر شما می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری در این مورد کسب کنید، بهتر است که از بانک مورد نظر خود پرس و جو کنید.

برای اینکه شما بتوانید وام تعمیر مسکن را دریافت کنید، باید یک سری شرایط داشته باشید. برای مثال، سن شما نباید کمتر از ۱۸ سال باشد. همچنین، شما باید بتوانید یک وثیقه خوب و قابل قبول را به بانک برای دریافت وام بازسازی ارائه دهید که نوع این وثیقه در هر بانک می‌تواند متفاوت باشد. همچنین، مبلغ وام تعمیرات مسکن به سابقه اعتباری شما در هر بانک بستگی دارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام جعاله مسکن چه هستند؟

شاید برخی از بانک‌ها نسبت به وضعیت پایان خدمت و اتمام دوره سربازی‌تان پرس و جو کنند. بنابراین، شما باید مدارک آنها را هم نشان دهید. همچنین، نشان دادن مدارک شغلی و ثابت کردن داشتن درآمد ثابت برای برخی از بانک‌ها ضروری است. اما برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بازسازی در هر بانک بهتر است که به بانک مورد نظر خود مراجعه کنید.

با این که مدارک لازم دریافت وام تعمیرات مسکن ممکن است بسته به بانک متفاوت باشد، با این حال چند تا از این مدارک در همه بانک‌ها مشترک هستند. برای مثال، مهمترین مدارک عبارتند از مدارک هویت و شناسایی شما که اصل شناسنامه و کارت ملی همراه به نسخه‌ای از کپی آنها است.

علاوه بر این، شما باید سند مالکیت خانه‌ای که می‌خواهید آن را تعمیر کنید را هم به بانک ارائه دهید. همچنین، برخی از بانک‌ها ممکن است برای تهیه وام جعاله از شما بخواهند که ضامنی را به بانک معرفی کنید. در این صورت، شما هم باید مدارک شناسایی و هویت ضامن را به بانک عرضه کنید. به غیر از این، شما باید مدارک مربوط به وثیقه را هم به بانک نشان دهید.

(جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک مورد نیاز می توانید مقاله مدارک مورد نیاز وام مسکن انواع بانک ها را مطالعه نمایید.)

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام جعاله مسکن

میزان سپرده مورد نیاز برای دریافت وام تعمیرات مسکن چقدر است؟

برای دریافت مبلغ وام تعمیرات مسکن برخی از بانک‌ها باز کردن سپرده در خود را برای متقاضیان الزامی می‌کنند. برای مثال، بانک مسکن که انواع وام بازسازی را به مشتریان عرضه می‌کند از آنها می‌خواهد تا در بانک حساب باز کنند که این حساب‌ها با همدیگر متفاوت هستند و میزان سپرده‌شان هم با هم فرق می‌کند. بانک دی هم همینطور است،

منتها متقاضیان دریافت وام جعاله مسکن باید در این بانک سپرده جاری را افتتاح کنند که هنوز مبلغ آن تعیین نشده است. بنابراین، برای اطلاع از میزان دقیق سپرده مورد نیاز برای مبلغ وام جعاله بهتر است که با بانک مورد نظر خود تماس بگیرید.

راهنمای ثبت‌نام وام جعاله مسکن

در صورتی که شما شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام وام تعمیرات مسکن را داشته باشید، می‌توانید در بانک‌های مختلف برای دریافت این وام ثبت نام کنید. منتها شیوه ثبت نام و مدارک آن در بانک‌های مختلف می‌توانند متفاوت باشد. برای همین، ما در این بخش می‌خواهیم نحوه ثبت نام وام جعاله مسکن در بانک مسکن را برایتان مثال بزنیم.

روش ثبت‌نام وام جعاله مسکن در بانک مسکن چیست؟

برای دریافت وام بازسازی در بانک مسکن شما می‌توانید به سامانه ثبت درخواست تسهیلات بانک مسکن مراجعه کنید. در صفحه اصلی این سایت وارد سامانه درخواست تسهیلات شوید و گزینه درخواست جدید را انتخاب کنید. در مرحله بعدی، سایت از شما می‌خواهد که شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. بعد از آن، یک کد احراز را به شماره تلفن‌تان ارسال می‌کند که باید آن را در فیلد مربوطه وارد کنید.

به این صورت، شما می‌توانید وارد سامانه تسهیلات درخواست تسهیلات مسکن شوید و در آنجا باید روی گزینه مربوط به وام تعمیرات مسکن کلیک کنید. در مرحله بعدی باید نوع تسهیلات مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس، سامانه تسهیلات شما را در مورد انتخاب وام مورد نظر و انجام مراحل بعدی ثبت نام راهنمایی می‌کند.

راهنمای ثبت‌نام وام جعاله مسکن

نحوه ثبت‌نام وام جعاله مسکن در سایر بانک‌ها‌ چطور است؟

با اینکه ما در پاراگراف قبلی در مورد نحوه ثبت نام وام تعمیر مسکن از بانک مسکن به صورت غیرحضوری صحبت کردیم، اما همه بانک‌ها اجازه این کار را نمی‌دهند. برای مثال، برای ثبت نام وام بازسازی از بانک ملی شما باید به صورت حضوری این کار را انجام دهید.

با این حال بانک‌هایی هم هستند که هم امکان ثبت نام حضوری و هم امکان ثبت نام غیر حضوری را برای متقاضیان خود برای دریافت وام مسکن فراهم کرده‌اند. بنابراین، برای اطلاع از اینکه می‌توانید آیا ثبت نام وام تعمیرات مسکن را به صورت حضوری یا غیر حضوری انجام دهید، بهتر است با بانک مورد نظر خود در این مورد تماس بگیرید.

کدام بانک‌ها وام جعاله مسکن می‌دهند؟

بانک‌هایی که وام تعمیرات مسکن را در ایران ارائه می‌کنند متعدد هستند. یکی از برجسته‌ترین این بانک‌ها مسکن است که وام‌های مختلف بازسازی از جمله وام بافت فرسوده را به مشتریان خودش عرضه می‌کند. اما علاوه بر بانک مسکن، بانک سینا، بانک ملی، بانک سپه، بانک اقتصاد نوین، بانک رفاه کارگران، بانک گردشگری و … وام‌های جعاله مسکن را با میزان مبلغ وام، مدت بازپرداخت و سود متفاوتی به متقاضیان ارائه می‌کنند.

کدام بانک‌ها وامجعاله مسکن می‌دهند؟

آیا می‌توانیم وام تعمیرات مسکن را همزمان با تسهیلات خرید خانه دریافت کنیم؟

اصولاً برای دریافت دو نوع وام به طور همزمان از بانک نباید مانعی وجود داشته باشد. با این حال، قوانین بانک‌های مختلف برای دریافت وام تعمیرات مسکن و وام خرید خانه به طور همزمان ممکن است با همدیگر تفاوت داشته باشند. برای همین، بهتر است که شما برای اطلاع دقیق‌تر از این موضوع به بانک مورد نظر خودتان مراجعه کنید.

آیا می‌توانیم میزان مابه التفاوت وام تامین مسکن را دریافت کنیم؟

اگر زمانی فرا رسید که شما وام جعاله‌ای دریافت کرده‌اید، اما به دلایلی می‌خواستید از آن انصراف دهید، امکان دریافت ما به التفاوت آن را ندارید. در این صورت، شما باید قرارداد فعلی وام تعمیرات مسکن را فسخ کنید و برای تهیه وام بازسازی جدید قرارداد جدیدی را با بانک ببندید.

وام بازسازی

آیا داشتن ضامن برای دریافت وام تعمیرات مسکن ضروری است؟

معرفی کردن ضامن به بانک برای دریافت وام جعاله به سقف مبلغ آن بستگی دارد. برای مثال، بانک ملی برای مبلغ وام تعمیرات مسکن زیر ۱۰ میلیون از شما یک ضامن رسمی می‌خواهد. همچنین، بانک سپه برای دادن وام بازسازی با سقف ۲۰ میلیون تومان نیاز به معرفی یک ضامن رسمی دارد.

بانک رفاه هم که سقف وام جعاله مسکنش به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد از متقاضی می‌خواهد که سه ضامن معتبر با گواهی کسر حقوق را معرفی کنند. بنابراین، بانک‌های مختلف برای ارائه وام جعاله شرایط متفاوتی دارند. از این رو، بهتر است برای اینکه ببینید احتیاج به معرفی ضامن دارید، با بانک مورد نظرتان در این باره تماس بگیرید.

(برای آگاهی از انواع ضامن بانکی می توانید مقاله شرایط ضامن بانکی چیست را مطالعه نماید.)

تهیه وام تعمیرات مسکن یا اینوستو

داشتن خانه‌ای سالم و زیبا هم در کوتاه مدت و هم در طولانی مدت به نفع شما است. وقتی که خانه‌تان در وضعیت خوبی از لحاظ ساختاری و سلامت باشد، شما نه تنها در آن زندگی راحتی خواهید داشت، بلکه می‌توانید در آینده هم آن را با قیمت بیشتری بفروشید.

با این حال، اگر از لحاظ مالی آمادگی انجام این کار را ندارید، می‌توانید برای تهیه وام جعاله مسکن اقدام کنید. خوشبختانه، ما در شرکت اینوستو طرح‌های وام تعمیرات مسکن مقرون به صرفه با مدت بازپرداخت مناسب و سود معقولانه را برای شما عزیزان قرار داده‌ایم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت اینوستو در مورد این خدمات و شرایط آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تهیه وام تعمیرات مسکن یا اینوستو

 

منبع: ویکی پدیا

مقالات مرتبط

نظرات