معرفی انواع طرح های سپرده بانکی: بررسی ویژگی ها و میزان سود انواع سپرده بانکی

سپرده بانکی یکی از روش‌ها کم ریسک و کم دردسر برای سرمایه‌گذاری است و بانک‌ها و مؤسسات مالی هر از گاهی برای جذب این سرمایه‌گذارها طرح‌های جالب توجه‌ای ارائه می‌دهند. در این متن از اینوستو با انواع سپرده بانکی و طرح‌های بانکی با شرایط خاص آشنا می‌شوید. 

سپرده بانکی چیست و انواع آن کدامند؟

سپرده بانکی یا حساب بانکی (Deposit account) به منظور ذخیره‌ی پول برای استفاده از خدمات بانکی و بهره‌مندی از سود بانکی که یک مدل سرمایه‌گذاری کم ریسک به حساب می‌آید، گفته می‌شود. بانک‌ها به منظور پوشش دادن تمامی خدمات بانکی و تقاضای مشتریان، انواع سپرده های بانکی که شامل موارد زیر است را ارائه می‌دهند: 

  • سپرده قرض الحسنه: سپرده قرض الحسنه به منظور استفاده از خدمات بانکی و در کل یک کار عام المنفعه است؛ چون سرمایه بدون سود در بانک ذخیره می‌شود. (برای اطلاع بیشتر مقاله حساب قرض الحسنه چیست را مورد مطالعه قرار دهید.)
  • سپرده جاری: سپرده جاری زیر مجموعه‌ای از حساب قرض الحسنه و سپرده‌ی بدون سود است. اما به عنوان حسابی مخصوص معاملات تجاری ارائه می‌شود و متقاضیان می‌توانند علاوه بر خدمات کارت از ابزار مالی دیگری به نام چک بهره‌مند شوند.  
  • سپرده سرمایه گذاری: سپرده سرمایه گذاری برای افرادی است که علاوه بر حفظ سرمایه، مشمول سود بانکی نیز می‌شوند.  

انواع سپرده بانکی به دو دسته سپرده‌های قرض الحسنه و سرمایه‌گذاری تقسیم می‌شود که هر زیرمجموعه‌هایی را شامل می‌شوند. به تمامی سپرده‌های قرض الحسنه بجزو خدمات بانکی سودی تعلق نمی‌گیرد ولی حساب‌های سرمایه‌گذاری با توجه نوع طرح سپرده مشمول سود می‌شوند.

سپرده بانکی چیست

معرفی  انواع سپرده‌ بانکی عرضه شده توسط بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد یک بانک خصوصی است که از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرده است. این بانک از تاریخ 25 مرداد 1390 وارد بورس اوراق بهادار تهران شد. اولین شعبه‌ی این بانک در احمد آباد مشهد افتتاح شد.

برند بانک پاسارگاد تکوک زرین هخامنشی است و یکی از صد برند برتر ایران شناخته شده است. این بانک به انتخاب مؤسسه یورومانی برنده جایزه بهترین بانک ایرانی را در سال 1393 به نام خود کرد.

بانک پاسارگاد جدا از انواع سپرده و خدمات، طرح مشتریان وفادار را نیز ارائه می‌دهد. در اولین بخش متن انواع سپرده بانکی به معرفی طرح‌های سپرده بانک پاسارگاد می‌پردازیم: 

انواع سپرده بانکی: گواهی سپرده مدت‌ دار ویژه سرمایه‌گذاری خاص بانک پاسارگاد

سپرده مدت دار ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) به سپرده‌‌ای گفته می‌شود که به منظور تجهیز منابع برای تأمین مالی طرح‌های سودآور تولید، ساختمانی، خدماتی و توسعه  ایجاد می‌شود. اوراق گواهی سپرده خاص بانک پاسارگاد با نرخ سود 30 درصد است و این اوراق قابلیت بازخرید قبل از سررسید با نرخ شکست 12 درصد را دارد. 

از این اوراق می‌توان به عنوان وثیقه تسهیلات استفاده کرد. در پایان دوره مشارکت سود قطعی علاوه بر سود علی الحساب 30 درصد نیز پرداخت می‌شود. این اوراق از تاریخ 11 بهمن 1402 در شعب ممتاز بانک‌ها ارائه شد و در حال حاضر سقف ارائه این سپرده در تمامی شعب تمام شده است.

انواع سپرده های بانکی: گواهی سپرده مدت‌ دار ویژه سرمایه‌گذاری خاص بانک پاسارگاد

انواع حساب های بانکی: گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام بانک پاسارگاد

گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری عام بانک پاسارگاد با سررسید مشخص در بانک افتتاح شده و بانک در ازای مبلغ پرداختی اقدام به صدور گواهی می‌کند. از ویژگی‌های گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری عام پاسارگاد: 

  • گواهی سپرده مدت دار عام با‌نام یا بی‌نام بوده و شرایط دقیق آن در قرارداد ذکر شده است. 
  • این گواهی قابل انتقال به غیر است. 
  • مدت و سود علی الحساب این گونه سپرده‌ها متناسب با سایر سپرده‌ها تعیین می‌شود. 
  • نرخ سود این گواهی 23 درصد سالانه است.

انواع سپرده بانکی: سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز عادی و ویژه

سپرده قرض الحسنه پس انداز بانک پاسارگاد به مشتریان این امکان را می‌دهد که سرمایه‌ی مازاد خود را به منظور برخورداری از اجر معنوی نگهداری کنند. متقاضیان سپرده های قرض الحسنه بانک پاسارگاد می‌توانند هر وقت که بخواهند مبلغ مورد نیاز خود را بدون جریمه، برداشت کنند، البته به این سپرده‌‌ها سود مادی تعلق نمی‌گیرد. حداقل مبلغ مورد نیاز برای افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز عادی 50000 هزارتومان است. 

انواع سپرده های بانکی: سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز عادی و ویژه

انواع سپرده بانکی: حساب قرض الحسنه پس انداز ویژه بانک پاسارگاد

حساب قرض الحسنه پس انداز ویژه به سپرده‌ای گفته می‌شود که طبق نظر اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت قرض الحسنه به اشخاص حقیقی و مؤسسات خیریه و عام المنفعه ارائه می‌شود. برای افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز ویژه، هر شخص 18 سال تمام، یا دو نفر یا بیشتری حقوقی هم اقدام کنند. 

انواع سپرده بانکی: سپرده بلندمدت یک‌ساله بانک پاسارگاد

سپرده سرمایه گذاری بلندمدت یک ساله پاسارگاد همانطور که از نامش مشخص است متقاضی می‌تواند برای مدت یکسال وجوه خود را نزد بانک با شرایطی خاص نگهداری کند. حداقل مبلغ برای افتتاح حساب‌های سرمایه‌گذاری بلند مدت 1 میلیون تومان است. سود سپرده‌های بلند مدت روزانه محاسبه و ماهانه پرداخت می‌شود.

مبلغ سود 20 درصد است منتها برای حساب‌های عادی 2 ساله سود 21.5 درصد و برای حساب‌های عادی 3 ساله سود 22.5 درصد است. سقف سود 24 درصد برای مبالغ بالای 100 میلیون تومانی است که بعد از یک ماه بدون نرخ شکست خواهد بود و به‌صورت روزشمار محاسبه می‌شود. 

انواع حساب های بانکی: سپرده بلندمدت 2ساله بانک پاسارگاد

سپرده سرمایه گذاری بلند مدت 2 ساله، به سپرده‌های گفته می‌شود که متقاضی، سرمایه‌ی خود را به مدت 2 سال در بانک نگهدارد. هر شخص حقیقی با سن 18 سال تمام و یا سن‌های کمتر با ارائه حکم رشد می‌تواند برای افتتاح این حساب اقدام کند. حداقل موجودی یک میلیون تومان و حداقل مانده برای دریافت سقف سود صد میلیون تومان است. 

سود سپرده‌های بلند مدت روزانه محاسبه و ماهانه به‌صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود. تسویه حساب نهایی با سپرده‌گذاری پس از سررسید به عمل خواهد آمد. 

انواع حساب های بانکی: سپرده بلندمدت 2ساله بانک پاسارگاد

انواع حساب بانکی: سپرده‌های کوتاه‌مدت ویژه 3ماهه و 6 ماهه پاسارگاد

 

یکی از انواع حساب بانکی سپرده های کوتاه و بلند مدت می باشند. افتتاح حساب سپرده‌های کوتاه مدت 3 ماهه و 6 ماهه با حفظ موجودی برای مدت زمان‌های مشخص شده و با نرخی بیشتر از سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت صورت می‌پذیرد. شرایط افتتاح این حساب نیز همانند سایر سپرده‌های مدت‌دار است. 

از آنجاییکه امکان واریز به این سپرده‌ها وجود ندارد، به‌جای صدور دفترچه، برگ گواهی سپرده به مشتریان ارائه می‌شود. نرخ سود سپرده سه ماهه معادل 12 درصد و نرخ سود سپرده 6 ماهه معادل 17 درصد است. 

سپرده قرض‌الحسنه جاری بانک پاسارگاد

سپرده قرض الحسنه جاری بانک پاسارگاد یکی از ابزار مهم در مبادلات پولی و بازرگانی و یکی از انواع سپرده بانکی است. افتتاح حساب قرض الحسنه جاری پاسارگاد نیاز به یک معرف دارد. معرف باید در یکی از بانک‌ها حساب سپرده جاری داشته باشد و امضای وی مورد تأیید بانک قرار گیرد. همچنین نیازمند به اخذ استعلام از بانک مرکزی است. 

(در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در مورد حساب های قرض الحسنه جاری مطلب حساب قرض الحسنه جاری: مزایای سپرده قرض الحسنه جاری چیست را مورد مطالعه قرار دهید.)

سپرده قرض‌الحسنه جاری بانک پاسارگاد

سپرده دانش‌آموزی پاسارگاد

افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت دانش‌آموزی به منظور ارائه خدمات بانکی به آینده‌سازان کشور در انواع سپرده های بانکی جای گرفته است. بانک پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، علاوه بر واریز صد هزار تومان به عنوان هدیه جهت افتتاح، هیچ گونه کارمزدی هم در هنگام افتتاح حساب و صدور کارت دریافت نخواهد کرد. سود این سپرده 8 درصد است که به‌صورت ماه‌شمار، مشابه سایر سپرده‌های کوتاه مدت، واریز می‌شود. 

حساب سپرده کوتاه‌مدت بانک پاسارگاد

با افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بانک پاسارگاد متقاضیان می‌توانند مبلغ را بدون محدودیت برداشت و واریز کنند. سود علی‌الحساب سپرده کوتاه مدت به‌صورت ماه‌شمار واریز می‌شود. حداقل مبلغ مورد نیاز برای افتتاح این حساب حدود 50 هزار تومان است. نرخ سود در سال 5 درصد است. 

انواع حساب سپرده بانک ها بجزو یکسری از طرح‌های اختصاصی، در تمامی بانک‌ها با شرایط تقریبا یکسان ارائه می‌شود. انواع حساب سپرده بانک پاسارگاد شامل انواع حساب قرض الحسنه و انواع حساب سرمایه‌گذاری مدت دار است.

حساب سپرده کوتاه‌مدت بانک پاسارگاد

معرفی انواع سپرده‌های بانکی عرضه شده توسط بانک پارسیان 

بانک پارسیان در سال 1380 تأسیس شد و عنوان دومین بانک خصوصی ایران را به خود اختصاص داد. بانک پارسیان با مالکیت اشخاص غیر دولتی و به‌عنوان یک شرکت سهامی عام تأسیس شد. لوگوی بانک پارسیان برگرفته از گل لوتوس یا نیلوفر آبی است که اهمیت زیادی در ایران باستان داشته است.

بانک پارسیان نیز همانند الباقی بانک‌ها انواع طرح برای سپرده کوتاه مدت و بلند مدت، حساب قرض الحسنه و حساب جاری دارد. از طرح‌های جالب توجه این بانک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

انواع سپرده بانکی: سپرده بلند مدت یک ساله بانک پارسیان 

سپرده بلند مدت پارسیان شامل تخفیف هم هست: 25 درصد تخفیف بیمه بدنه خودرو و 10 درصد تخفیف بیمه درمان مسافرتی

سپرده بلند مدت بانک پارسیان  با سود 20 درصد، البته برای حساب‌های عادی 2 ساله با سود 21.5 درصد و برای حساب‌های عادی 3 ساله با سود 22.5 درصد محاسبه می‌شود. سقف سود حساب بلند مدت 25 درصد البته برای مبالغ بالای 200 میلیون تومان است و حداقل موجودی برای افتتاح این حساب، برابر یک میلیون تومان است. 

سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت پارسیان 

شرایط افتتاح حساب کوتاه مدت پارسیان مشابه همه‌ی بانک‌ها شامل: سن 18 سال تمام، تکمیل فرم، اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی است.

این حساب یک کیف پول الکترونیکی است. همزمان با افتتاح حساب امکان واریز و برداشت از تمامی شعب فراهم است. بنابراین نه تنها می‌توانید از این حساب به راحتی استفاده کنید بلکه به صورت ماه‌شمار به شما سود تعلق می‌گیرد

سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت پارسیان 

انواع حساب های بانکی: سپرده سرمایه گذاری شش ماهه بانک پارسیان

اگر قصد دارید که برای مدت کوتاهی (6 ماهه) پول خود را در بانک نگهداری کنید، افتتاح حساب 6 ماهه بانک پارسیان مناسب شما است. جالب است بدانید که بانک پارسیان یک طرح کاربردی برای دسترسی سرمایه‌گذار به اندوخته‌ی خود دارد.

به این ترتیب که در طول مدت سپرده‌گذاری، سرمایه به تعداد فقره‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شود تا قبل از سررسید نهایی، اگر نیاز به برداشت وجه باشد، برخی از فقرات از سپرده باطل شده و از سود فقرات باقی مانده مطابق نرخ قبلی می‌توان بهره‌مند شد. سود سپرده شش ماهه 14 درصد است. 

سپرده سبا بانک پارسیان

یکی از طرح‌های بانک پارسیان، سپرده سبا است. سپرده کوتاه مدت سبا که مخفف عبارت سپرده بانکی ارزشمند پارسیان است، به مشتریان وفادار ارائه می‌شود. طرح سپرده سبا دارای مزیت شرکت در قرعه‌کشی است.

سپرده سبا یک سپرده کوتاه مدت عادی با نرخ یک درصد است که نیاز به حداقل وجه برای افتتاح حساب ندارد. شما می‌توانید به ازای هر یک میلیون ریال در هر روز در سپرده سبای پارسیان 4 امتیاز در باشگاه مشتریان دریافت کنید. 

(اگر مایل به دانستن اطلاعات بیشتری در مورد سپرده های کوتاه مدت می باشید حتما مقاله حساب سپرده گذاری کوتاه مدت عادی چیست را مطالعه کنید.)

در لیست معرفی انواع سپرده بانک ها، بانک پارسیان با ارائه انواع سپرده کوتاه مدت و بلند مدت و انواع طرح‌های ویژه مثل سپرده سبا، در حال ارائه خدمات بانکی به مردم است.

سپرده سبا بانک پارسیان

معرفی انواع سپرده‌های بانکی عرضه شده توسط بانک سپه 

نخستین و بزرگ‌ترین بانک ایرانی، بانک سپه است که در حال حاضر به طور کامل در اختیار دولت است. این بانک در سال 1304 با نام “بانک پهلوی قشون” تأسیس شد و یکی از وظایف مهم آن پرداختن به امور مالی نظامیان ارتش شاهنشاهی ایران بود. بانک سپه همانند دیگر بانک‌ها انواع سپرده‌ های بانکی مدت‌دار، قرض الحسنه، کوتاه مدت و بلند مدت دارد. 

سپرده بلند مدت یک ساله بانک سپه

سپرده بلند مدت بانک سپه با سود 20 درصد، البته برای حساب‌های عادی 2 ساله سود 21.5 درصد و برای حساب‌های عادی 3 ساله سود 22.5 درصد است. حداقل مانده برای دریافت سقف سود 20 میلیون تومان و حداقل موجودی یک میلیون تومان است. 

طرح نگین آتیه بانک سپه 

یکی از طرح‌های جالب توجه بانک سپه، طرح سپرده – تسهیلاتی نگین آتیه است. مزیت این طرح این گونه است که بر اساس میانگین موجودی سپرده در دوره زمانی دلخواه 2 الی 12 ماه، بر اساس نقدینگی مورد نیاز فرد می‌توان از انواع تسهیلات در اقساط، نرخ سود و مبالغ متنوع (تا 2 برابر میانگین حساب) استفاد کرد. 

طرح نگین امید بانک سپه

طرح نگین امید با توجه به جایگاه ویژه قرض الحسنه در اقتصاد کشور برای اهدافی مثل ترویج و توسعه بانکداری اسلامی، تجهیز منابع قرض الحسنه و رفع احتیاجات ضروری مشتریان و ترویج خدمات بانکی نوین و تسهیلات غیر حضوری در سامانه بانکداری دیجیتال ارائه می‌شود. 

از مزایای طرح امید نگین، افتتاح حساب غیرحضوری، امکان دریافت وام قرض الحسنه تا سقف سیصد میلیون تومان، کارمزد 2 درصد، امکان دریافت وام پس از گذشت یک ماه، امکان انتقال امتیاز دریافت وام و امکان دریافت وام قرض الحسنه حداکثر تا 300 درصد مبلغ سپرده‌گذاری.

سپرده های بانکی از مهم‌ترین منابع بانکی هستند و عملا بدون این سپرده‌های فعالیت‌های بانکی شکل نمی‌گیرد. بانک‌ها از جمله بانک سپه برای اعطای وام و خدمات بانکی انواع سپرده و طرح‌های متنوعی را ارائه می‌دهد.

معرفی انواع سپرده‌های بانکی عرضه شده توسط بانک سپه 

معرفی  انواع سپرده‌های بانکی عرضه شده توسط بانک ملت

بانک ملت در تاریخ 29 آذر 1358 بر پایه برنهاده از ادغام چندین بانک و با سرمایه سی و سه میلیارد و پانصد میلیون ریال ثبت گردید. بانک ملت پس از خصوصی‌سازی و برندسازی، شکل و ظاهری مدرن به‌خود گرفت. مثل لوگوی آن از رنگ آبی و سرمه‌ای به قرمز و نارنجی تغییر کرد و شادابی خاصی گرفت. 

بانک ملت مثل سایر بانک‌ها شامل انواع حساب و سپرده‌ها و خدمات ریالی، تسهیلات و تعهدات ریالی، سپرده‌ها و خدمات ارزی و تسهیلات ارزی است. برای نمونه سه مورد از خدمات بانک ملت را مورد بررسی قرار می‌دهیم: 

انواع سپرده بانکی: حساب قرض الحسنه ویژه  بانک ملت

حساب قرض الحسنه ویژه بانک ملت مشابه شرایط بانک پاسارگاد است. به این ترتیب که مشتری می‌تواند مشخص کند که این حساب قرض الحسنه صرف کدام مؤسسه خیریه یا خدمات عام المنفعه شود. حداقل مبلغ سپرده گذاری برای افتتاح قرض الحسنه ویژه بانک ملت، دو میلیون تومان است. البته این مبلغ در بانک مسدود شده و مازاد آن صرف تسهیلات قرض الحسنه می‌شود. 

معرفی  انواع سپرده‌های بانکی عرضه شده توسط بانک ملت

انواع سپرده بانکی: حساب جاری الکترونیک ملت (جام)

حساب جاری الکترونیک ملت با نام اختصاری (جام) همان حساب قرض الحسنه جاری است که کلیه چک‌های صادره عهده آن حساب در تمامی شعب بانک ملت در سراسر کشور و در لحظه ارائه چک به بانک، در صورت کفایت موجود حساب، پرداخت می‌شود.

افتتاح حساب جام برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی با رعایت شرایط و ضوابط بانک، امکان‌پذیر است. شرایط افتتاح حساب جام برای اشخاص حقیقی مثل تمامی بانک‌های دیگر، سن 18 سال تمام، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی غیر جاری در شبکه بانکی و معرفی فردی به عنوان وکیل برای اشخاص خاص. 

طرح مهر ماندگار بانک ملت

حساب مهر ماندگار بانک ملت یک حساب اشتراکی بین شما (مهرگذار) و شخص موردنظرتان (مهرپذیر یا مهرپذیران) است. شما در قرار داد در زمان افتتاح حساب مشخص می‌کنید که سهم برداشت هر یک از افراد‌ چقدر است. از ویژگی‌های این حساب طوری است که بعد از زمان حیات شما هم، مهرپذیران می‌توانند از سهم خود و از هدایای نقدی شما بهره‌مند شوند. 

تمامی سرمایه بانک‌ها بدون سپرده های بانکی، خیلی ناچیز است. از آنجاییکه اعطای وام یکی از راه‌های کسب درآمد بانک‌ها است، ارائه انواع سپرده بانک ها با طرح‌های ویژه برای جذب مشتری بیشتر از اهمیت زیادی برخوردار است.

طرح مهر ماندگار بانک ملت

معرفی  انواع سپرده‌ بانکی عرضه شده توسط بانک ملی

بانک ملی ایران بعد از بانک سپه، دومین بانک تجاری دولتی ایران است. تأسیس این بانک به شکل جدید را نخستین بار در سال 1258 شمسی، 10 سال قبل از تشکیل بانک شاهی، ایجاد شد.

بانک ملی علاوه بر ارائه‌ی انواع سپرده‌های متداول بانکی، کلی طرح به مشتریان پیشنهاد می‌دهد. در این جا سه نمونه از طرح‌های بانک ملی را به صورت اجمالی بررسی می‌کنیم. برای به دست آوردن اطلاعات به‌روز به سامانه اینترنتی این بانک مراجعه کنید. 

سپرده مهربانی ملی  

سپرده مهربانی ملی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین وام قرض الحسنه 300 میلیون تومانی است. مزایای طرح مهربانی ملی اینگونه است که سقف اعطای وام طرح مهربانی ملی برای هر شخص حقیقی حداکثر سیصد میلیون تومان و مازاد آن قابل انتقال است. نرخ کارمزد این طرح 2 الی 4 درصد است. بدون ارائه چک، سفته و گواهی کسر از حقوق، فقط با یک ضامن ارائه می‌شود. 

معرفی  انواع سپرده‌های بانکی عرضه شده توسط بانک ملی

طرح ویژه مسکن بانک ملی

یکی از طرح‌های مهمی که بانک ملی ارائه می‌دهد، طرح ویژه مسکن است. شرایط حساب سپرده ویژه اوراق مسکن همانند سپرده کوتاه مدت عادی انجام و براساس مبلغ سپرده‌گذاری و مدت ماندگاری در قالب 2 طرح ارائه می‌شود.

طرح شماره یک: 16 میلیون تومان با نرخ سود متعلقه به سپرده 5 درصدی و میانگین مبلغ مانده سپرده برای تخصیص یک فقره اوراق به ازای هر 182 هزار تومان یک فقره اوراق به صورت ماهانه لحاظ می‌شود.   

طرح شماره سه: در طرح سه، تعهد بانک در قبال سرمایه‌گذاری صرفا محدود به پرداخت سود است و تخصیص اوراق براساس اولویت بندی امتیازها مطابق جداول و براساس منابع هر شعبه به‌صورت مجاز و مطابق سیاست‌های اعتباری سالانه بانک تعیین و به تعدادی از مشتریان که از بالاترین امتیاز برخوردارند تعلق می‌گیرد. 

طرح آتیه ملی 

بانک ملی ایران یک طرح دیگری که برای تأمین منابع مورد نیاز جوانان در آینده اارئه می‌دهد و کلیه جوانان بالای 18 سال و پدران و مادران آن‌ها می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

طرح آتیه ملی با سپرده‌گذاری کوتاه مدت و سپرده‌گذاری بلندمدت امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر و جزئیات آن به سامانه بانک ملی مراجعه کنید. 

طرح آتیه ملی 

معرفی انواع سپرده های بانکی عرضه شده توسط بانک تجارت 

بانک تجارت بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور است که از ادغام چندین بانک مثل بانک ایران و انگلیس در مورخ 1358 تأسیس شد. انواع سپرده های بانک تجارت همانند سایر بانک‌ها شامل موارد زیر است:

انواع سپرده های بانکی: سپرده قرض الحسنه پس انداز بانک تجارت 

سپرده قرض الحسنه بانک تجارت در انواع مختلف ارائه می‌شود و شرایط افتتاح آن مشابه سایر بانک‌ها است.

  • سپرده قرض الحسنه عادی
  • سپرده قرض الحسنه برای افراد صغیر 
  • سپرده قرض الحسنه برای اشخاص بیسواد
  • سپرده قرض الحسنه برای اشخاص حقیقی
  • سپرده قرض الحسنه پس انداز مشترک 
  • سپرده قرض الحسنه پس انداز برای اشخاص حقوقی 

معرفی انواع سپرده های بانکی عرضه شده توسط بانک تجارت 

انواع سپرده های بانکی: سپرده قرض الحسنه جاری بانک تجارت 

شرایط افتتاح حساب قرض الحسنه جاری بانک تجارت تقریبا مشابه سایر بانک‌ها است. بانک تجارت به منظور گسترش و ترویج بانکداری الکترونیک از طریق ارائه ابزارهای پرداخت الکترونیک، امکان افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری با ابزار پرداخت کارت (بدون ارائه دسته چک) در تمامی شعب را فراهم کرده است. واریز به حساب جاری می‌تواند نقدی، از طریق صندوق یا انتقالی از طریق چک‌های وصولی انجام شود. 

انواع سپرده های بانکی: سپرده سرمایه گذاری بلند مدت بانک تجارت 

سپرده بلند مدت بانک تجارت با سود 20 درصد (برای حساب‌های عادی 2 ساله با سود 21.5 درصد و برای حساب‌های عادی سه ساله با سود 22.5 درصد) است. البته سقف سود 22 درصد برای مبالغ بالای 100 میلیون بعد از یک ماه و بدون نرخ شکست ارائه می‌شود. حداقل مانده برای دریافت سقف سود 100 میلیون تومان است. 

انواع سپرده بانک ها از اصلی‌ترین منابع بانکی است و از طریق آن‌ها می‌توانند به سودآوری برسند. با افتتاح حساب توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، مبالغی در بانک ذخیره می‌شوند و به واسطه‌ی آن بانک موظف است که یکسری از خدمات و طرح‌هایی را به مشتریان ارائه دهد.

انواع سپرده های بانکی: سپرده سرمایه گذاری بلند مدت بانک تجارت 

معرفی  انواع سپرده‌های عرضه شده توسط بانک صادرات 

بانک صادرات ایران یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های تجاری غیردولتی ایران است که در 15 شهریور سال 1331 توسط امین و خانواده مفرح با 20 کارمند و 3 مدیر ارشد فعالیت خود را آغاز کرد. البته این بانک بعد از انقلاب 1357 مصادره و به مالکیت دولت درآمد. 

سپرده بلند مدت بانک صادارت 

سپرده بلند مدت بانک صادارت برای حساب‌های عادی با سود 20 درصد، برای حساب‌های عادی 2 ساله سود 21.5 درصد و برای حساب‌های عادی سه ساله با سود 22.5 درصد ارائه می‌شود. 

سقف سود 22 درصد است و بعد از سه ماه بدون نرخ شکست و قابل برداشت است. حداقل مانده برای دریافت سقف سود 20 میلیون است و حداقل موجود برابر با 1 میلیون تومان

طرح سنا 2 بانک صادرات 

برای استفاده از طرح سنا 2 بانک صادرات، شما می‌توانید با افتتاح حساب قرض الحسنه بعد از 2 ماه برای گرفتن تسهیلات اقدام کنید. سقف وام 300 میلیون تومان با سود 15 تا 23 درصد است. نسبت مبلغ وام به میزان سپرده 100 درصد است و حداکثر زمان بازپرداخت 60 ماهه است. 

حساب‌ قرض الحسنه سپهر بانک صادارت ایران 

تمامی امتیازات و مزایای حساب جاری سپهر به استثناء بهره‌گیری از دسته چک، برای حساب قرض‌الحسنه پس انداز سپهر در نظر گرفته می‌شود. ضمن اینکه این حساب‌ها نیز در قرعه‌کشی دوره‌ای حساب‌های قرض‌الحسنه بانک شرکت داده می‌شوند. حداقل مبلغ افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس انداز 50 هزار تومان است. 

انواع حساب های بانکی برای اعطای انواع تسهیلات بانکی نقش مهمی برای مشتریان دارند و از طرفی دیگر برای فعالیت‌های بانکداری خیلی سودآور است.

معرفی  انواع سپرده‌های عرضه شده توسط بانک صادرات 

معرفی  انواع سپرده‌های بانکی عرضه شده توسط بانک سامان

مؤسسه مالی و اعتباری سامان اقتصاد با سرمایه اولیه 20 میلیارد تومان شروع به کار کرد و در مرداد سال 1381 خورشیدی با اخذ مجوز از بانک مرکزی با نام تجاری بانک سامان فعالیت خود را آغاز کرد. بانک سامان به خاطر ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی معروف و اولین بانک دارنده اینترنت بانک در ایران به نام بلو بانک است. 

انواع سپرده های بانکی: حساب کوتاه مدت بانک سامان

بانک سامان برای افرادیکه برای شرکت در قرعه‌کشی به دنبال حساب‌های کوتاه مدت ویژه هستند، شرایط خاصی را فراهم کرده است. 

  • سپرده کوتاه مدت ریالی: برای انجام عملیات روزانه بانکی 
  • سپرده کوتاه مدت ارزی: علاوه بر برخورداری از یک پس انداز ارزی در دسترس، از خدمات بانکی مطابق با ضوابط و مقررات جاری ارزی برخوردار شوید. 
  • سپرده وین: برای انجام عملیات بانکی روزانه و کسب امتیاز برای شرکت در قرعه‌کشی 
  • حساب وکالتی بورس کالا : سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت به نام معامله گران در بورس کالا که از جانب بورس کالای ایران معرفی می‌شوند. 

انواع طرح های سپرده های بانکی: حساب سپرده بلندمدت بانک سامان

حساب سپرده بلند مدت بانک سامان برای افرادیکه دغدغه سرمایه‌گذاری در یک حساب بلند مدت را با شرایط انعطاف‌پذیر دارند پیشنهاد می‌شود و تنوع فراوانی دارد. 

  • سپرده بلند مدت ریالی: به منظور سرمایه‌گذاری بلند مدت و بهره‌مندی از سود سپرده‌های مدت دار در بانک با سررسید یکساله یا دوساله
  • سپرده آتیه پلاس: اگر به دنبال سپرده‌ای هستید که امکان مدیریت واریز‌ها جزئی و تبدیل آن به سپرده‌های بلند مدت با دریافت بیشترین سود ممکن هستید، آتیه پلاس مناسب شما است. 
  • سپرده کوتاه مدت ویژه ارزی: حفظ امنیت ویژه ارزی و همچنین سرمایه‌گذاری مطمئن برای دوره‌های زمانی کوتاه و مشخص سه ماهه، شش ماهه و یا یکساله هستند. 
  • گواهی سپرده: گواهی سپرده امکان سرمایه‌گذاری بلند مدت (یک ساله) با نرخ بالاتر از نرخ مصوب بانک مرکزی 

انواع حسابهای بانکی: حساب قرض الحسنه بانک سامان 

بانک سامان گزینه‌های مختلفی را هم برای حساب‌های قرض الحسنه خود پیشنهاد می‌دهد: 

  • حساب جاری سامان: سپرده ای است که برای تسهیلات مبادلات مالی در اختیار مشتریان قرار گرفته و با استفاده از این سپرده ضمن دریافت دسته چک می‌توانید عملیات روزانه بانکی شامل: برداشت، انتقال وجه، ساتنا، پایا، دریافت انواع چک‌های بانکی و بین بانکی را انجام داد. 
  • حساب پس انداز سامان: سپرده‌ای است که برای انجام عملیات روزانه بانکی شامل: برداشت، انتقال وجه، ساتنا، پایا، دریافت انواع چک‌های بانکی و بین بانکی.

شرایط افتتاح انواع سپرده های بانکی با توجه به ضوابط و قوانین بانک مورد نظر تعیین می‌شود. اما به‌طور کلی تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی (با سن 18 سال تمام) می‌توانند برای افتتاح حساب اقدام کنند.

معرفی  انواع سپرده‌های بانکی عرضه شده توسط بانک سامان

معرفی  انواع سپرده‌های عرضه شده توسط بانک گردشگری 

بانک گردشگری اولین بانک خصوصی است که به‌صورت تخصصی در زمینه گردشگری فعالیت می‌کند. بانک گردشگری با تأکید بر صنعت گردشگری و در صرف منابع مالی به صورت تخصصی عمل می‌کند. این بانک در تاریخ 7 دی 89 به ثبت رسید. فعالیت بانک گردشگری مشابه سایر بانک‌ها است اما توجه ویژه به صنعت گردشگری کشور دارد. 

انواع حسابهای بانکی: سپرده قرض الحسنه پس انداز بانک گردشگری 

هدف از افتتاح سپرده قرض الحسنه شرکت در فعالیت‌ها خداپسندانه و خیرانه است.  بانک گردشگری همانند سایر بانک‌ها با هدف ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای رفع احتیاجات ضروری، توسعه کسب و کار، درمان بیمای و مواردی نظیر این شکل گرفته است.

با باز کردن حساب قرض الحسنه گردشگری مشتری‌ها می‌توانند از جوایز قرعه‌کشی، تمامی خدمات و محصولات بانک مثل کارت‌ها، خدمات الکترونیک و باشگاه مشتریان بهره‌مند شوند. 

انواع طرح های سپرده بانکی: سپرده جاری بانک گردشگری 

سپرده جاری گردشگری یکی از انواع سپرده‌های بانکی با هدف استفاده از خدمات بانکی مثل چک، اینترنت بانک، تسهیلات و وام‌های تشویقی با در نظر گرفتن میزان گردش حساب است. 

انواع سپرده های بانکی: سپرده کوتاه مدت گردشگری 

سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت گردشگری عادی و ویژه است. شما با سپرده‌گذاری در حساب سپرده کوتاه مدت می‌توانید علاوه بر سرمایه‌گذاری نزد بانک، در فعالیت‌های اقتصادی کوتاه مدت شرکت کرده و از سود ماهانه و سالانه برخوردار شوید.

انواع سپرده های بانکی به دو دسته کلی حساب‌های قرض الحسنه و حساب های سرمایه‌گذاری تقسیم می‌شود. حساب قرض الحسنه بیشتر به منظور استفاده از خدمات بانکی و حساب سرمایه گذاری با هدف دریافت سود افتتاح می‌شود.

 

معرفی  انواع سپرده‌های عرضه شده توسط بانک گردشگری 

معرفی  انواع سپرده‌های بانکی عرضه شده توسط بانک شهر 

بانک شهر یکی دیگر از بانک‌های خصوصی ایران است که در گذشته با نام‌هایی مثل تعاونی هنروران شهر و تعاونی اعتباری شهر فعالیت کرده و سرانجام در 21 بهمن سال 1388 افتتاح شد. این بانک توسط شهرداری تهران تأسیس شد و سهام آن بیشتر متعلق به شهرداری‌ها، کارکنان شهرداری و بخشی هم مردم عادی است. 

انواع طرح های سپرده بانکی: سپرده قرض الحسنه جاری بانک شهر

سپرده قرض الحسنه جاری بانک شهر همانند سایر بانک‌ها به‌منظور انجام معاملات تجاری، برداشت و انتقال توسط چک بانکی، کارت‌های الکترونیکی و سایر ابزارهای مجاز ایجاد شده است. افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه جاری برای تمامی افراد (نابیناها، معلولان از ناحیه دو دست) از طریق یک معرف امین امکان‌پذیر است. 

انواع حسابهای بانکی: سپرده گذاری کوتاه مدت بانک شهر

هر شخص حقیقی که به سن 18 سال تمام رسیده باشد و یا افراد با سن کمتر که حکم رشد وی از طرف دادگاه صالحه صادر شده باشد، می‌تواند به نام خود در بانک شهر سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت افتتاح کند. 

حساب‌های سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بانک شهر برای حفظ و افزایش اندوخته‌های مشتریان با امکان دسترسی از طریق تمامی شعب در سراسر کشور، طراحی شده است. سود سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بانک شهر به‌صورت روزشمار واریز می‌شود.

انواع حسابهای بانکی: سپرده بلند مدت یکساله بانک شهر 

سپرده بلند مدت یکساله بانک شهر با سقف سود 22 درصد، البته این مقدار سود برای سپرده ویژه و با مبالغ بالای 20 میلیون تومان است که بعد از یک ماه بدون نرخ شکست قابل برداشت خواهد بود. شرایط سپرده عادی بانک شهر به شرح زیر است:

  • سپرده یکساله با سود 20.5 درصد 
  • سپرده دو ساله با سود 21.5 درصد
  • سپرده سه ساله با سود 22.5 درصد 

معرفی  انواع سپرده‌های بانکی عرضه شده توسط بانک شهر 

مقالات مرتبط

نظرات