خرید وانت کاپرا 2 از بورس: شرایط فروش +ثبت نام وانت کاپرا

خرید وانت کاپرا 2 از بورس توسط شرکت بهمن موتور (سهامی عام) امکان‌پذیر شده است. متقاضیان باید برای تکمیل فرم و ثبت سفارش با داشتن کدبورسی و همینطور کد معاملاتی از بازار بورس کالا  از یک سامانه معاملاتی معتبر اقدام کنند. تحویل خودرو خریداری شده بعد از تکمیل هزینه‌های حساب وکالتی و هزینه‌های جانبی، نهایتا در 7 روز کاری امکان‌پذیر می‌شود. تا انتهای این مقاله با اینوستو  همراه باشید.

خرید آسان کاپرا 2 از بورس کالا

هر فرد حقیقی و حقوقی، با در نظر گرفتن شرایط و خرید کالا در بورس، می‌تواند برای خرید وانت کاپرا 2 از بورس تا پیش از اتمام مهلت ثبت نام اقدام کند. 

در روز دوشنبه مورخ 9 بهمن سال 1402، در اطلاعیه بورس کالا عرضه 50 دستگاه خودرو وانت کاپرا 2 سفید متعلق به شرکت بهمن موتور اعلام شد. برای خرید آسان کاپرا 2 از بورس کالا باید علاوه بر داشتن کد بورسی باید برای در سامانه ایبیگو ebgo برای دریافت کد معاملاتی بازار فیزیکی بورس کالا نیز اقدام کرد. 

خرید آسان کاپرا 2 از بورس کالا

خرید وانت کاپرا 2 از بورس: مشخصات عرضه وانت کاپرا ۲

ماشین کاپرا 2 با موتور حجم 2378 سی سی، حداکثر قدرت موتور 124.7 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه، مجهز به آلایندگی یورو 5، ترمز ABS به همراه EBD و تجهیزات داخلی شامل مولتی مدیا 7 اینچی لمسی، سیستم تهویه مطبوع، کیسه هوای ایمنی (سرنشین و راننده) تودوزی پارچه‌ای- خاکستری و خیلی از موارد دیگر که می‌توانید در کاتالوگ محصول بخوانید، عرضه می‌شود. از مشخصات عرضه وانت کاپرا 2

  • قیمت پایه (ریال): 8.627.000.000
  • پیش پرداخت: 10 درصد قیمت پایه 
  • مبلغ پیش پرداخت (ریال): 8.627.000.000
  • مالیات و عوارض: 9 درصد ارزش معامله 
  • هزینه ثابت (ریال): 227.983.708 
  • مهلت ثبت سفارش: ساعت 8 روز دوشنبه 9 بهمن
  • کارمزد معامله: 0.262 درصد ارزش معامله 
  • موعد تحویل: 17/12/ 1402

مشخصات عرضه وانت کاپرا ۲ 

خرید وانت کاپرا 2 از بورس: شرایط خرید کاپرا ۲ از بورس کالا

طبق اطلاعیه، محدودیتی برای تعداد تقاضا اشخاص حقیقی و حقوقی در ثبت سفارش برای کدهای عرضه مختلف وجود ندارد.

اما طبق قانون، هر کد ملی برای یک عرضه خاص تنها یک درخواست می‌تواند داشته باشد. حتی اشخاصی که در عرضه‌های قبلی بورس کالا موفق به خرید خودرو شده‌اند نیز اجازه‌ی ثبت سفارش را دارند. 

اما شرایط فروش وانت کاپرا در بورس برای اشخاص حقوقی کمی متفاوت است، از این لحاظ که امکان ثبت سفارش حداکثر سه دستگاه خودرو برای آن‌ها وجود دارد. 

نحوه ثبت سفارش برای خرید کاپرا ۲ چگونه است؟

برای خرید وانت کاپرا 2 از بورس کالا باید علاوه بر کد بورسی، کد معاملاتی بازار فیزیکی بورس کالا را نیز دریافت کنید. روند ثبت سفارش خرید کاپرا 2 به شرح زیر است: 

  • تکمیل روند ثبت‌نام در سامانه بورس کالا و درخواست دریافت کد بازار فیزیکی بورس کالا (برای کسب اطلاعات از نحوه دریافت کد بورسی کلیک کنید.)
  • واریز پیش‌پرداخت به حساب وکالتی خود 
  • مراجعه به سامانه ایبیگو
  • انتخاب خرید از بورس/انتخاب خرید خودرو/انتخاب گزینه “ثبت سفارش اولیه” برای کاپرا2
  • تعیین مشخصات و ثبت اولیه سفارش تا قبل از مهلت نهایی 

(برای خرید خودرو نیاز به وام دارید؟ قبل از آن مقاله مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات خرید خودرو! اینوستو را مطالعه فرمایید.)

نحوه ثبت سفارش برای خرید کاپرا ۲ چگونه است؟ 

خرید وانت کاپرا 2 از بورس: اقداماتی که پس از انجام معامله باید انجام شود

برای ثبت سفارش موفق خرید کاپرا 2 (دوکابین) از بورس کالا اقدامات زیر پیشنهاد می‌شود: 

تکمیل موجودی حساب وکالتی

بعد از انجام معامله، قاعدتا مبلغ پیش پرداخت از حساب وکالتی کسر می‌شود و شما باید حداکثر تا 3 روز کاری بعد از انجام معامله نسبت به تکمیل موجودی خود اقدام کنید. مبلغ نهایی همراه با مالیات و عوارض در فایل پیوست خرید خودرو درج شده است.  

واریز سایر هزینه‌ها به حساب بانکی

بر طبق اعلام شرکت بهمن موتور و سازمان بورس کالا، پس از انجام معامله خرید وانت کاپرا 2 باید سایر هزینه‌هایی که در ستون مشخصات کالای قابل عرضه در سایت بورس کالا ثبت شده را به حساب شرکت بهمن دیزل واریز کنید. 

یک کار دیگری که باید برای واریز سایر هزینه‌ها انجام می‌شود، مراجعه به پورتال فروش شرکت بهمن موتور “bahman.iranecar.com” است و باید در مهلت مقرر، جهت تکمیل فرآیند خرید اقدام کرد.

جریمه عدم تسویه به موقع یا فسخ معامله

متقاضیان دقت داشته باشند که مهلت تسویه مبلغ معامله و کارمزد از طریق حساب وکالتی، 3 روز کاری بعد از انجام معامله است. با هر روز دیرکرد خریدار جریمه می‌شود.

تا روز 4 به اندازه‌ی 0.25 درصد ارزش معامله باید هزینه پرداخت کرد. در روز پنجم 0.5 درصد و در روز ششم 0.75 درصد ارزش معامله باید جریمه پرداخت کرد.  

در صورت دیرکرد برای تسویه تا انتهای روز 6 بعد از معامله، متأسفانه معامله فسخ می‌شود. درضمن خریدار باید جریمه‌ای معادل 5.5 درصد ارزش معامله به عنوان هزینه فسخ و کارمزد پرداخت کنید.

علاوه بر این، حتی اگر در پرداخت هزینه‌های جانبی تأخیر داشته باشید، طبق قوانین با شما برخورد خواهد شد. 

(جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای کامل سرمایه گذاری در بورس کالا کلیک کنید.)

جریمه عدم تسویه به موقع یا فسخ معامله 

خرید وانت کاپرا 2 از بورس و محاسبه مجموع مبلغ پرداختی

محاسبه مجموع مبلغ پرداختی شامل موارد زیر است:

  • مالیات و عوارض قانونی که شامل 9 درصد قیمت نهایی معامله 
  • کارمزد انجام معامله شامل 0.262 درصد مبلغ کل معامله 
  • هزینه‌های جانبی که باید برای خرید وانت کاپرا 2 (دوکابین) بسته به نوع آن مطابق آنچه در اطلاعیه عرضه آمده است، پرداخت کرد. 

راحت ترین روش اطلاع از انجام معامله چیست؟

انتخاب یک کارگزاری خوب می‌تواند بهترین واسطه شما برای اطلاع از انجام معاملات به حساب آید.

سامانه کارگزاری معتبر در انجام و اطلاع رسانی تمامی معاملات همراه و پشتیبان شما است.

یک کارگزاری خوب به‌محض ثبت سفارش، انجام معامله و مواردی از این قبیل با ارسال پیامک و اطلاع رسانی به‌موقع، همراه شما است. 

چه اقداماتی پس از انجام معامله باید انجام شود؟

همانطور که در طول متن به آن اشاره شد، اقدامات مهم پس از انجام معامله، تماما مربوط به پول است! تکمیل وجه حساب وکالتی و پرداخت هزینه‌های جانبی

مهلت تسویه خرید خودرو در بورس کالا به چه صورتی است؟

بر طبق قانون، مهلت تسویه خرید خودرو و کارمزد آن از طریق حساب وکالتی تا سه روز کاری بعد از معامله است.

در صورت عدم تسویه مشمول جریمه خواهید شد. چنانچه تسویه به سه روز کاری دوم (روز 4 تا 6) بیانجامد بابت هر روز باید 0.25 درصد ارزش معامله جریمه پرداخت کنید. 

از چه طریق می‌توان از جزئیات فنی خرید وانت کاپرا 2 از بورس مطلع شد؟

برای پی بردن به جزئیات و مشخصات فنی خودروی عرضه شده در بورس، فقط کافیست که به سایت بورس کالا مراجعه و کاتالوگ اطلاعات محصول مورد نظر را دانلود کنید.

(قبل از اقدام برای دریافت وام مقاله معرفی 10 وام بانکی با سود کم را مطالعه فرمایید.)

از چه طریق می‌توان از جزئیات فنی وانت کاپرا 2 از بورس مطلع شد؟

اینوستو راهنمای کاربلد برای خرید از بازار بورس کالا

اینوستو با برخورداری از سال‌ها تجربه در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در بازارهای اقتصادی نظیر بازار بورس، مسکن، طلا اولین ارائه دهنده‌ی سبد سرمایه‌گذاری چند وجهی مبتنی بر هوش مصنوعی در ایران است.

اینوستو نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ایران مجاز است با رعایت قوانین و مقررات مربوطه نسبت به فعالیت مدیریت سبد سرمایه گذاری مبادرت نمایند.

مقالات مرتبط

نظرات