مدارک لازم برای بیمه تکمیلی: مدارک مورد نیاز جهت دریافت هزینه + ثبت نام بیمه تکمیلی 1403

مسلماً شما این را می‌دانید که «عقل سالم در بدن سالم است.» پس اگر اهمیت این مسئله را درک می‌کنید، می‌دانید که مخارج درمان بدن از بیماری‌ها هزینه زیادی دارد. در این موقع است که گرفتن بیمه‌ای که بتواند در طولانی مدت هزینه‌های درمان‌مان را پوشش دهد امری حیاتی است. طرح‌های بیمه فراوانی وجود دارند، از جمله طرح بیمه تکمیلی. اصولاً بیمه تکمیلی بیمه‌ای است که در صورت پوشش ندادن هزینه‌های درمان توسط بیمه پایه شما می‌تواند آن‌ها را پرداخت کند. با این وجود، برای تهیه این نوع بیمه شما نیاز به مدارک لازم برای بیمه تکمیلی دارید که با استفاده از آنها می‌توانید به بیمه اثبات کنید که باید هزینه‌های خسارت شما را بپردازد. این مدارک به تفکیک نوع خدمات درمانی بیماری و شرکت‌های بیمه متفاوت هستند که ما در این مقاله اینوستو آنها را توضیح خواهیم داد.

بیمه تکمیلی یعنی چه و کاربرد آن چیست؟

 کاربرد اصلی بیمه تکمیلی پرداخت هزینه‌های اضافی پوشش داده نشده توسط بیمه اصلی است که این هزینه‌ها می‌توانند شامل ویزیت و درمان توسط پزشک، هزینه‌های خرید دارو، جراحی، سی تی اسکن و … شوند.

پیش از اینکه در مورد مدارک لازم برای بیمه تکمیلی صحبت کنیم، بیاید ببینیم که اصلاً مفهوم بیمه تکمیلی چیست و چه کاربردی دارد؟ از آنجایی که هزینه‌های درمان برای خیلی از افراد زیاد است و خودشان ممکن است به تنهایی نتوانند آنها را بپردازند، از مدتی قبل شروع به پرداخت هزینه برای بیمه می‌کنند.

به این صورت، اگر حادثه‌ای برایشان رخ داد یا مریضی گرفتند و خواستند هزینه‌های بیمارستان و درمان را بدهند، بیمه در آن زمان هزینه‌هایشان را می‌پردازد. اما هزینه‌های جبران خساراتی که بیمه اصلی برای درمان می‌پردازد محدود است. بنابراین، برای دریافت باقی هزینه‌های درمان بیمه شونده باید چه کند؟ در اینجا است که بیمه تکمیلی می‌تواند بقیه هزینه‌های درمان بیمه شونده که بیمه اصلی نمی‌پردازد را تامین کند.  با این وجود، بیمه تکمیلی چه مدارکی را برای پرداخت این هزینه‌ها می‌خواهد؟

بیمه تکمیلی چیست

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت کمک هزینه آن چیست؟

 شما باید به یاد داشته باشید که این مدارک را در بازه زمانی مورد قبول شرکت بیمه ارسال کنید. برای مثال، خیلی از شرکت‌های بیمه متقاضیان خود را ملزوم می‌کنند که مدارکی مثل فاکتور هزینه‌های درمانی را در طول ۲۰ تا ۴۰ روز کاری از صدور آنها به نزد شرکت بیمه بیاورند.

اگر خدای ناکرده برای شما حادثه‌ای رخ داده باشد و بخواهید برای دریافت هزینه‌های جبران خسارت به بیمه تکمیلی بروید اول باید مدارکی را به سمت بیمه خود ببرید که نشان دهند که این حادثه برای شما رخ داده است. توجه داشته باشید که مدارک لازم برای بیمه تکمیلی بسته به شرکت بیمه‌ای که شما با آن قرارداد بسته‌اید متفاوت هستند.

برای همین، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی بهتر است با شرکت بیمه خود تماس بگیرید. اما یک سری از این مدارک در بین آنها مشترک هستند که عبارتند از: فاکتور هزینه‌های پرداخت شده درمانی که مهر مرکز درمانی کلینیک یا بیمارستان به آنها خورده است؛ رسید اقدامات درمانی انجام شده با ثبت تاریخ و درج هزینه هر کدام؛ و گواهی نوشته شده توسط پزشک فعال در مرکز درمانی یا بیمارستان.

(می دانید فرانشیز بیمه به چه معناست؟ جهت اطلاع مطلب فرانشیز بیمه چیست را مطالعه نمایید.)

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت کمک هزینه

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت ثبت نام در آن چه هستند؟

ما در پاراگراف قبلی یک سری مدارک کلی را برای شما نام بردیم که برای دریافت هزینه‌های درمان به آن احتیاج داشتید. اما اگر بخواهید که در یک شرکت بیمه تکمیلی ثبت نام کنید، به چه مدارکی نیاز دارید؟ پیش از هر چیزی، باید بدانید که مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت ثبت نام برای گروه‌های مختلف متفاوت هستند. بیمه تکمیلی معمولاً در سه سطح انفرادی، خانواده و گروهی خدمات بیمه را ارائه می‌دهد که ما در زیر مدارک مورد نیاز برای هر کدام را برایتان توضیح خواهیم داد.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت ثبت نام

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی انفرادی جهت ثبت نام چیست؟

بیمه تکمیلی انفرادی یعنی اینکه شما به عنوان یک فرد درخواست بیمه می‌کنید و به غیر از آن، کس دیگری را پوشش نمی‌دهید. مدارک لازم برای بیمه تکمیلی انفرادی جهت ثبت نام در شرکت‌های بیمه مختلف متفاوت هستند. با این وجود، چند مورد از مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی انفرادی جهت ثبت نام می‌توانند مشترک باشند که شامل اصل و کپی از شناسنامه و کارت ملی و تکمیل فرم درخواست بیمه می‌شوند.

همچنین، برخی از شرکت‌های بیمه می‌توانند مدارکی مثل تکمیل فرم پرسشنامه سلامت، یک کپی از بیمه نامه عمر و تشکیلات، شماره شبای بیمه گذار، نسخه‌ای از گردش بانکی و در صورت خرید اقساطی بیمه، یک نسخه از چک بدون تاریخ را درخواست کنند. با این حال، توجه داشته باشید که این مدارک در شرکت‌های مختلف متفاوت هستند. برای همین، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این مورد بهتر است با شرکت بیمه تکمیلی مورد نظر خود در این باره پرس و جو کنید.

(جهت انجام بهتر کارهای بیمه ای بهتر است با اصطلاحات بیمه آشنا باشید به همین جهت ما مقاله معرفی 120 مورد از اصطلاحات کاربردی و مهم بیمه را به شما پیشنهاد می کنیم.)

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی انفرادی جهت ثبت نام

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی خانواده جهت ثبت نام آن چیست؟

در صورتی که شما مایل هستید که کل خانواده‌تان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهید، باید بیمه تکمیلی خانواده را برای آنها تهیه کنید. در رابطه با مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت ثبت نام آن هم باید گفت که این مدارک در شرکت‌های مختلف متفاوت هستند. با این حال، مثل روند ثبت نام بیمه تکمیلی انفرادی برخی از این مدارک با همدیگر مشترک هستند. برای مثال، فرد بیمه گذار و تمامی اعضای خانواده‌اش باید شناسنامه، کارت ملی و کپی آنها را به شرکت بیمه ارائه دهند.

همچنین، آنها باید عکس‌های 3*4 از خود و خانواده تهیه و به بیمه ارائه کنند. علاوه بر این، شرکت بیمه از شما می‌خواهد که فرم‌هایی مثل فرم‌های پرسشنامه سلامت و درخواست بیمه نامه تکمیلی را پر کنید. با این وجود، مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی خانواده و هر شرکت متفاوت است. بنابراین، بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این مورد با شرکت بیمه مورد نظرتان تماس بگیرید.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی گروهی جهت ثبت نام آن چیست؟

در صورتی که یک شرکت بخواهد کارکنانش را بیمه کند تا بتوانند هزینه‌های درمانی‌شان را بپردازند، باید برای بیمه تکمیلی گروهی اقدام کند. برای تهیه مدارک لازم برای بیمه تکمیلی گروهی جهت ثبت نام آن تمام اعضای گروه باید یک کپی از شناسنامه و کارت ملی خود همراه با فرم پر شده پیشنهاد بیمه درمان تکمیلی گروهی را به شرکت بیمه ارائه دهند. با این وجود، مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی گروهی جهت ثبت نام آن در شرکت‌های مختلف متفاوت است. برای همین، بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این مورد به شرکت بیمه مورد نظر خود مراجعه کنید.

(جهت اطلاع از انواع بیمه و تفاوت و کارکرد هر کدام ما مطالعه مقاله انواع بیمه ها را به شما پیشنهاد می کنیم.)

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی گروهی

برای دریافت هزینه‌های درمان بیماری‌ها توسط بیمه تکمیلی به چه مدارکی نیاز داریم؟

زمانی که شما بخواهید به شرکت بیمه تکمیلیتان مراجعه و درخواست هزینه‌های درمانی و خدمات درمانی را کنید، باید یک سری مدارک دال بر اقدامات درمانی انجام شده را به شرکت ارائه دهید. این مدارک لازم برای بیمه تکمیلی بنا بر بیماری که شما به آن مبتلا شده‌اید و درمانی که انجام داده‌اید، متفاوت هستند که ما در این بخش چند تای آنها را برایتان معرفی خواهیم کرد.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های پاراکلینیکی چیست؟

برخی از بیماری‌ها وجود دارند که پزشکان معمولاً می‌توانند آنها را بدون نیاز معاینه‌های اضافی تشخیص دهند. اما برخی از بیماری‌ها هم نیاز به تشخیص دقیق‌تر، عمیق‌تر و حرفه‌ای‌تر نیاز دارند. برای همین، پزشکان ممکن است برای تشخیص این بیماری‌ها بیماران را برای انجام تست‌های سی‌تی‌اسکن، فیزیوتراپی و آزمایشات گوناگون به مراکز درمانی دیگر بفرستند. هزینه‌هایی که بیماران باید بابت این خدمات بپردازند هزینه‌های پاراکلینیکی هستند که بیمه تکمیلی می‌تواند این هزینه‌ها را پوشش دهد.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی خدمات پاراکلینیکی معمولاً عبارتند از: نسخه‌ای از اقدامات درمانی انجام شده؛ نسخه‌ای از دستور پزشک معالج؛ ارائه اصل قبض رسید هزینه‌های پرداختی مهر شده به همراه تاریخ درج آن؛ و اصل دستور پزشک برای انجام خدماتی مثل اسکن و فیزیوتراپی. با این حال، این مدارک ممکن است در شرکت‌های بیمه مختلف فرق کنند. بنابراین، بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این مورد با شرکت بیمه‌تان تماس بگیرید.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های پاراکلینیکی

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های خرید عینک چیست؟

در صورتی که شما عینک طبی برای چشم‌هایتان گرفته‌اید و می‌خواهید هزینه‌های مربوط به آن را دریافت کنید، باید یک سری مدارک را به شرکت ارائه‌کننده بیمه تکمیلیتان بدهید. مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های عینک عبارتند از: نسخه دستور پزشک برای خرید عینک؛ برگه تایید نمره چشم؛ اصل قبض رسید پرداختی مهر شده در فروشگاه خرید عینک که تاریخ خرید و مشخصات خریدار در آن درج شده است.

با این وجود، مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های خرید عینک برای هر شرکت بیمه می‌توانند متفاوت باشند. از اینرو، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این مورد بهتر است با شرکت بیمه خود تماس بگیرید.

( اگر در جستجوی بیمه ای هستید که هم دوران کهولت و بیماری را شمال شود و هم بعد از فوت با ارائه‌ی سرمایه‌ی فوت وارثان را حمایت مالی کند مقاله بیمه عمر چیست را مطالعه نمایید.)

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های خرید عینک

مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های ویزیت و دارو چیست؟

در صورتی که پزشک معالج شما را ویزیت کرده یا از داروخانه دارویی گرفته‌اید و می‌خواهید هزینه‌های آن را از بیمه تکمیلی بگیرید، باید یک سری مدارک را به شرکت بیمه ارائه کنید که این‌ها معمولاً عبارتند از: اصل قبض رسید ویزیت پزشک که مهر پزشک به آن خورده است؛ اصل قبض رسید پرداخت داروها که مهر داروخانه بر روی آن درج شده است؛ و اصل نسخه داروها. با این وجود، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارک لازم برای بیمه تکمیلی ویزیت و دارو بهتر است که با شرکت بیمه خود مشورت کنید.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص چیست؟

معمولاً هزینه‌های درمان بیماری‌های عادی و کوتاه مدت را بیمه عادی می‌تواند بپردازد. اما یک سری بیماری‌ هستند (مثل سرطان، تالاسمی، هموفیلی) که نیاز به دوره درمانی طولانی‌تری دارند و برخی از بیماران ممکن است تا پایان عمرهزینه‌های درمان بیماری خود را بپردازند. در نتیجه، این بیماری‌ها تحت مقوله بیماری‌های خاص قرار می‌گیرند و بیمه پایه قسمتی از هزینه درمان آنها را می‌پردازد.

با این وجود، برخی از هزینه‌ها که تحت پوشش بیمه پایه قرار نمی‌گیرند را باید بیمه تکمیلی بپردازد. بنابراین، شما برای ارائه مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص باید این موارد را ارائه کنید: اصل نسخه پزشک برای درمان همراه با مهر او؛ اصل قبض داروها که مهر شده است؛ و نسخه‌ای ازپاسخ‌های آزمایشات پاتولوژی، اسکن‌های‌ام آر آی و … برای اثبات مبتلا شدن فرد به بیماری خاص. اما این‌ها فقط چند مورد از مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی بیماری‌های خاص هستند و برای کسب اطلاعات دقیق‌تر بهتر است که با شرکت بیمه خود در این مورد مشورت کنید.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص

مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های بیمارستان خصوصی چیست؟

در صورتی که شما به عنوان بیمار در بیمارستان‌های خصوصی بستری شده‌اید و هزینه آنها را پرداخت کرده‌اید، برای دریافت این هزینه‌ها باید چند مورد از مدارک را به شرکت بیمه تکمیلی خود ارائه دهید. از این رو، مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های بیمارستان خصوصی عبارتند از: اصل صورتحساب هزینه‌های بیمارستان همراه با مهر آن؛ اصل داروهای تجویز شده توسط داروخانه همراه با مهر آن؛ ارائه گواهی دال بر تعداد جلسات فیزیوتراپی انجام شده؛ اصل قبض رسیدهای پرداختی برای ارائه خدماتی مثل رادیولوژی،‌ام آر آی، اکو، تست ورزش و …؛ ارائه گواهی پزشک دال بر تعداد جلسات انجام شده درمانی در بیمارستان.

با این وجود این موارد فقط چند نوع از مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی به منظور دریافت هزینه‌های بیمارستان خصوصی هستند. بنابراین، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر باید از شرکت بیمه تکمیلی خود در این مورد پرس و جو کنید.

مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های بیمارستان خصوصی

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی به منظور دریافت هزینه‌های درمان طبی چیست؟

در صورتی که شما در مرکز یا موسسه‌ای درمان طبی را دریافت کرده‌اید و می‌خواهید هزینه‌های آن را از بیمه تکمیلی دریافت کنید، باید یک سری مدارک را ارائه دهید. مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های درمان طبی عبارتند از: ارائه گواهی یا سند سیر بیماری؛ گواهی پزشک دال بر تعداد جلسات درمانی طبیعی انجام شده. با این وجود، قوانین و شرایط شرکت‌ها برای ارائه مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های درمان طبی می‌تواند متفاوت باشد. از این رو، بهتر است در این باره با شرکت بیمه تکمیلی خودتان مشورت کنید.

مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های جراحی چیست؟

اگر شما تحت هرگونه عمل جراحی بوده‌اید و می‌خواهید هزینه‌های آن عمل را از بیمه تکمیلی دریافت کنید، باید مدارک مورد نیاز آن را ارائه کنید. برخی از مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های جراحی عبارتند از: اصل گواهی جراح به همراه مهر آن؛ اصل گواهی بیهوشی به همراه مهر آن؛ ارائه گواهی سندی که شرح عمل جراحی را درج کرده است؛ اصل گواهی شرح دهنده داروها و مواد و لوازم استفاده شده در اتاق جراحی به همراه مهر داروخانه؛ گواهی پزشک دال بر تعداد جلسات یا عمل جراحی انجام شده در صورت انجام عمل سپتوپلاستی؛ ارائه گراف قبل از انجام عمل در صورت انجام عمل کورتاژ؛ ارائه نسخه سونوگرافی؛ ارائه نسخه جواب آزمایش پاتولوژی؛ اصل گواهی دستیار جراح. با این حال، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این مورد می‌توانید با شرکت بیمه تکمیلی خود مشورت کنید.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی به منظور دریافت هزینه‌های بیمارستان‌های دولتی چیست؟

در صورتی که در بیمارستان دولتی شما هزینه‌هایی مازاد بر هزینه‌های درمان اصلی را متقبل شوید، می‌توانید برای پوشش هزینه‌هایی که بیمه پایه به شما نمی‌دهد به سراغ بیمه تکمیلی بروید. مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های بیمارستان دولتی عبارتند از: ارائه اصل صورتحساب بیمارستان به همراه مهر آن؛ اصل سند پرداخت ما به تفاوت؛ مدرک ثبت نام نوزاد بستری شده در بیمارستان بعد از تولد؛ ارائه مدرک مربوط به خسارات. با این وجود، بهتر است در مورد اطلاعات دقیق در مورد مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی هزینه‌های بیمارستان دولتی به شرکت بیمه خود مراجعه کنید.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی به منظور دریافت هزینه‌های بیمارستان‌های دولتی

مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های دندانپزشکی چیست؟

در صورتی که شما برای دریافت خدمات دندانپزشکی به مطب دندانپزشکی رفته‌اید، می‌توانید برای دریافت بخشی از هزینه‌های آن به سراغ بیمه تکمیلی بروید. مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت این هزینه‌ها عبارتند از: ارائه گواهی معاینه اولیه برای مخارج ارتودنسی؛ ارائه یک گراف از پیش و بعد از انجام عمل عصب کشی؛ ارائه یک گراف پیش و بعد از انجام ترمیم بیش از سه دندان؛ ارائه گراف پیش و بعد از ساخت و اعمال روکش برای دندان؛ ارائه گراف پیش و بعد از انجام ایمپلنت؛ ارائه فاکتور هزینه‌های پرداختی دندانپزشکی؛ ارائه گراف پیش و بعد از انجام هزینه‌های جراحی مثل افزایش طول تاج، جراحی نهفته و دندان عقل؛ ارائه گراف از دهان پیش و بعد از انجام عمل کشیدن بیش از سه دندان.

با این حال، شرکت‌های بیمه ممکن است مدارک متفاوتی را برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های دندانپزشکی از متقاضیان بخواهند. برای همین، بهتر است برای کسب اطلاعات در این مورد به شرکت بیمه خودتان مراجعه کنید.

برای دریافت هزینه‌های جراحی سرپایی از بیمه تکمیلی به چه مدارکی نیاز داریم؟

جراحی‌های سرپایی برخلاف جراحی‌هایی که در اتاق عمل انجام می‌شوند نیاز به انجام اعمالی مثل عمل بیهوشی ندارند و سریع انجام می‌شوند. با این حال، شما برای دریافت برخی از هزینه‌های این نوع جراحی‌ها می‌توانید به شرکت بیمه تکمیلی خودتان مراجعه کنید.

برخی از مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های این نوع جراحی‌ها عبارتند از: اصل گواهی و دستور پزشک معالج برای جراحی؛ اصل فاکتور هزینه‌های پرداخت شده؛ ارائه تصاویر مربوط به سونوگرافی، رادیوگرافی، آنژیوگرافی و … برای بررسی شکستگی‌های بدن. اما شرکت‌های مختلف ممکن است مدارک متفاوتی در این باره از شما بخواهند. برای همین، بهتر است که برای تهیه مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی برای این نوع هزینه‌ها به شرکت بیمه خود مراجعه کنید.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی به منظور دریافت هزینه‌های شیمی درمانی چه هستند؟

در صورتی که شما تحت شیمی درمانی قرار گرفته‌اید، بیمه تکمیلی می‌تواند مقداری از هزینه‌های این درمان را پوشش دهد. برخی از مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های شیمی درمانی عبارتند از: ارائه اصل صورتحساب مرکزی که در آن تحت شیمی درمانی قرار گرفته‌اید به همراه مهر آن؛ ارائه اصل نسخه دارویی فوق تخصص آنکولوژی؛ ارائه نسخه‌ای از گزارش پاتولوژی. با این وجود، شرکت‌های بیمه مختلف به غیر از این مدارک ممکن است مدارک دیگری را هم از شما بخواهند. برای همین، برای کسب اطلاع از مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی هزینه‌های شیمی درمانی بهتر است به شرکت بیمه‌تان مراجعه کنید.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی به منظور دریافت هزینه‌های شیمی درمانی

مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی به منظور دریافت هزینه‌های خسارت سنگ شکن چیست؟

در صورتی که شما در صنعت کار با وسایل خرد کن مثل سنگ شکن کار می‌کنید، می‌توانید برای بیمه تکمیلی سنگ شکن اقدام کنید. این بیمه به غیر از آسیب‌های وارد شده به ماشین‌های سنگ شکن، می‌تواند برخی از آسیب‌های وارد شده جانی را هم پوشش دهد.

از این رو، مدارک لازم برای بیمه تکمیلی خسارات سنگ شکن عبارتند از: اصل صورتحساب در مورد خسارات همراه با مهر آن؛ گزارش شرح؛ ارائه اسناد سونوگرافی یا رادیولوژی. با این حال، بهتر است که با شرکت بیمه تکمیلی خود در مورد مدارک مورد نیاز برای دریافت این نوع خسارات هم مشورت کنید.

برای دریافت هزینه‌های آنژیوگرافی بیمه تکمیلی به چه مدارکی نیاز داریم؟

اگر شما در مرکز تصویربرداری آنژیوگرافی را انجام داده‌اید، می‌توانید برای دریافت بخشی از هزینه‌های آن به شرکت بیمه تکمیلی خود مراجعه کنید. مدارک لازم برای بیمه تکمیلی هزینه‌های آنژیوگرافی متعدد هستند که برخی از آنها عبارتند از: اصل صورتحساب هزینه‌های آنژیوگرافی همراه با مهر آن و گزارش شرح آنژیوگرافی. با این وجود، برای اطلاعات کامل در مورد مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی هزینه‌های آنژیوگرافی می‌توانید به شرکت بیمه خود مراجعه کنید.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های عمل گامانایف چه هستند؟

در زمینه درمان بافت‌های سرطانی و تومور مغزی عملی به نام عمل گامانایف وجود دارد که در آن پزشکان امواج گاما را به نقطه‌ای از مغز می‌تابانند تا تومور را از بین ببرند. این عمل می‌تواند خیلی گران قیمت باشد. برای همین، شما می‌توانید با استفاده از بیمه تکمیلی بخشی از هزینه‌های آن را بپردازید.

از این رو مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های عمل گاما نایف عبارتند ا: اصل صورت حساب هزینه‌ها همراه با مهر آن؛ ارائه گزارش‌ام آر آی یا سیتی اسکن که نشان می‌دهد تومور در مغز وجود دارد؛ و گزارش شرح عمل. با این وجود، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این مورد بهتر است به شرکت بیمه‌ خود مراجعه کنید.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های عمل گامانایف

مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی برای دریافت هزینه‌های تصویربرداری چه هستند؟

اگر شما در هر مرکز کلینیکی و تخصصی تصویربرداری‌های مربوط به اعضای مختلف بدنتان را انجام داده‌اید، می‌توانید بخشی از هزینه آنها را از بیمه تکمیلی دریافت کنید. بنابراین، برخی از مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های تصویربرداری عبارتند از: ارائه دستور پزشک برای انجام تصویربرداری؛ ارائه اصل صورتحساب مرکز تصویربرداری همراه با مهر آن؛ و گزارشی از یافته‌های تصویربرداری. اما به یاد داشته باشید که شرکت‌های بیمه مختلف می‌توانند مدارک متفاوتی از متقاضیان خود در این زمینه بخواهند. برای همین، شما می‌توانید با شرکت بیمه خود در این مورد مشورت کنید.

برای دریافت هزینه‌های انجام آزمایشات از بیمه تکمیلی به چه مدارکی نیاز داریم؟

اگر شما آزمایشاتی انجام داده‌اید، می‌توانید قسمتی از هزینه آنها را از بیمه تکمیلی دریافت کنید. به این صورت، برخی از مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های آزمایشات عبارتند از: ارائه دستور پزشک برای انجام آزمایش؛ اصل صورتحساب هزینه‌های آزمایشگاه؛ ارائه گزارش مربوط به نتایج آزمایشگاه. با این وجود، ممکن است مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی شرکت شما در این مورد متفاوت باشند. بنابراین، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این مورد بهتر است به شرکت بیمه خود مراجعه کنید.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های عمل لیزیک چشم چیست؟

در صورتی که شما روی چشم‌هایتان عمل لیزیک را انجام داده‌اید، باید یک سری مدارک را جهت دریافت هزینه‌های آن به شرکت بیمه تکمیلی ارائه دهید. به این صورت، مدارک لازم برای بیمه تکمیلی به منظور دریافت هزینه‌های عمل لیزیک عبارتند از: گزارش اپتومتری قبل از عمل که نشان دهنده ضعف بینایی بیمار است؛ اصل صورتحساب هزینه‌های مرکز چشم پزشکی که عمل لیزیک را انجام داده است؛ و گزارش شرح عمل لیزیک. با این حال، شرکت بیمه شما ممکن است علاوه بر این مدارک، مدارک دیگری را هم از شما بخواهد. از این رو، جهت اطلاعات دقیق‌تر برای مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی عمل لیزیک به شرکت بیمه خود مراجعه کنید.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های عمل لیزیک چشم

برای دریافت هزینه‌های فیزیوتراپی از بیمه تکمیلی به چه مدارکی نیاز داریم؟

اگر شما به مرکز فیزیوتراپی یا اسکن از اعضای بدن رفته‌اید، می‌توانید هزینه انجام این تصویربرداری‌ها را از بیمه تکمیلی‌تان بگیرید. در نتیجه، مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های فیزیوتراپی عبارتند از: ارائه اصل صورتحساب فیزیوتراپی؛ دستور پزشک مربوط به تعداد جلسات فیزیوتراپی، روش‌های فیزیوتراپی و اندام‌های مشکل‌دار. با این وجود، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی هزینه‌های فیزیوتراپی بهتر است به شرکت بیمه‌تان مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های رادیوتراپی چه هستند؟

برای پرداخت هزینه‌های رادیوتراپی هم بیمه تکمیلی می‌تواند مفید شاد. در نتیجه، مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جهت دریافت هزینه‌های رادیوتراپی عبارتند از: گزارش رادیوتراپی؛ تصویربرداری یا آزمایشات پاتولوژی که نشان دهنده تومور در بدن هستند؛ اصل صورتحساب هزینه‌های مرکز رادیوتراپی. با این حال، حتماً با شرکت بیمه خود در مورد اطلاعات بیشتر در مورد این مدارک مشورت کنید.

برای دریافت هزینه‌های سمعک از بیمه تکمیلی به چه مدارکی نیاز داریم؟

در صورتی که شما مشکلات شنوایی دارید و می‌خواید سمعک تهیه کنید، می‌توانید برای دریافت هزینه‌های سمعک از بیمه تکمیلی استفاده کنید. از این رو، مدارک لازم برای بیمه تکمیلی هزینه‌های سمعک عبارتند از برگه تست شنوایی یا ادیومتری؛ برگه درخواست خرید سمعک توسط متخصص گوش، حلق و بینی؛ و اصل صورتحساب خرید سمعک.

با این وجود، شرکت بیمه تکمیلی شما هم ممکن است به غیر از این مدارک مدارک اضافی دیگری را هم بخواهد. برای همین، بهتر است برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی هزینه‌های سمعک حتماً از شرکت بیمه خود پرس و جو کنید.

مدارک لازم برای دریافت هزینه‌های سمعک از بیمه تکمیلی

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی توسط شرکت‌های بیمه چه هستند؟

ما در بخش قبلی در مورد مدارک لازم برای بیمه تکمیلی بنابر بیماری‌ها، عمل و شرایط درمانی که شما ممکن است تحت آنها قرار گیرید صحبت کردیم. با این حال، شرکت‌های بیمه شرایط و قوانین مختلفی در مورد این مدارک دارند. برای همین، ما در این بخش چند تا از مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی توسط چند شرکت مختلف را برایتان توضیح خواهیم داد.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی شرکت دانا چه هستند؟

مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی شرکت دانا در حوزه‌های درمانی مختلف متفاوت است. اما برخی از مدارک لازم برای بیمه تکمیلی برای هزینه‌های پزشکی عبارتند از: اصل مدارک پزشکی و دستور پزشک معالج؛ یک نسخه کپی از صفحه اول دفترچه بیمار یا سرپرست؛ و اصل رسید دریافت وجه با مهر تایید مرکز درمانی.

همچنین، برای دریافت هزینه‌های دندانپزشکی، شرکت دانا این مدارک را از شما می‌خواهد: عکس‌های گرفته شده از دندان‌های شما قبل و بعد از انجام عمل دندانپزشکی؛ دستور پزشک برای جلسه دندانپزشکی؛ کپی صفحه اول دفترچه بیمار و سرپرست؛ اصل صورتحساب جلسه دندانپزشکی.

پس همانطور که می‌بینیدف این مدارک در مورد بیماری‌های مختلف با همدیگر متفاوت هستند. برای همین، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی هر بیماری بهتر است که به شرکت دانا مراجعه کنید.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی شرکت دانا

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی شرکت آتیه سازان حافظ چیست؟

در صورتی که شما بیمه شونده شرکت آتیه‌سازان حافظ هستید، پس برای دریافت هزینه‌های درمانی یک سری از مدارک اصلی که به آن نیاز دارید عبارتند از: اصل و نسخه کپی گزارش مرکز درمانی که خدمات درمانی را برایتان انجام داده است؛ اصل فاکتور هزینه‌های خدمات درمانی؛ دستور پزشک برای انجام خدمات درمانی؛ اصل دفترچه بیمار؛ اصل دفترچه یا کارت ملی سرپرست.

با این وجود، شرکت آتیه سازان حافظ برای مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی ممکن است موارد دیگری را هم از شما بخواهد. برای همین، برای مطمئن شدن بهتر است که به این شرکت در مورد مدارک لازم برای بیمه تکمیلی مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی شرکت البرز چه هستند؟

اگر شما برای دریافت بیمه تکمیلی در شرکت البرز ثبت نام کرده‌اید، باید یک سری مدارک لازم برای بیمه تکمیلی را برای دریافت هزینه‌های درمانتان به این شرکت ارائه کنید. برخی از این مدارک عبارتند از: دستور پزشک برای درمان؛ کپی صفحه اول دفترچه بیمار و دفترچه بیمه شده اصلی؛ و معرفی نامه مرکز درمانی. با این حال، شرکت البرز برای بیماری‌ها و شرایط درمانی مختلف می‌تواند مدارک متفاوتی را از شما بخواهد. برای همین، بهتر است برای اطلاع دقیق‌تر از مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی شرکت البرز از این شرکت پرس و جو کنید.

مدارک لازم برای بیمه تکمیلی شرکت سامان چه هستند؟

برای دریافت هزینه از بیمه تکمیلی شرکت سامان باید چند مدرک اصلی را ارائه دهید که این مدارک شامل این موارد می‌شوند: شناسنامه و کارت شناسایی و یک کپی از دفترچه بیمه‌گر پایه شده برای بیمه شونده اصلی؛ گواهی پزشک معالج برای دستور بیماری به همراه نام مرکز درمانی و تاریخ دقیق بستری شدن بیمار؛ گزارش و شرح کامل حادثه رخ داده توسط مقامات و مسئولین مثل نیروی انتظامی همراه با مهر تایید آن‌ها؛ و اصل گواهی و برگه مربوط به تعیین قوای چشم که مربوط به انجام عمل لیزیک یا برطرف کردن عیوب انکساری چشم است.

این‌ها یک سری از مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی شرکت سامان هستند. با این حال، برای بیماری‌های مختلف این شرکت ممکن است مدارک دیگری هم از شما بخواهد. از این رو، برای اطلاعات دقیق‌تردر مورد مدارک لازم برای بیمه تکمیلی بهتر است به خود شرکت سامان مراجعه کنید.

عدم پوشش دهی عمل های زیبایی توسط بیمه

مدارک ارسالی برای شرکت‌های بیمه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

 مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی توسط فرد بیمه گذار باید تاریخ کامل و رسمی را داشته باشند. علاوه بر این، در صورت حساب‌های ارائه شده تمام هزینه‌های پرداخت شده باید درج شده و تمام مدارک باید دارای مهر پزشک یا مراکز درمانی باشند. یک ویژگی مهم دیگر در مدارک ارسالی هم این است که آنها نباید خط خوردگی داشته باشند.

زمانی که شما مدارک لازم برای بیمه تکمیلی را به منظور دریافت هزینه‌های درمانی و خسارات ارسال می‌کنید، این مدارک باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشند، وگرنه شرکت بیمه مسئولیت پرداخت هزینه‌های درمان شما را قبول نخواهد کرد. برای مثال، بر طبق قرارداد و قوانین شرکت‌های بیمه مدارکی مثل صورتحساب‌های پزشکی باید اصل باشند و شرکت بیمه رونوشت یا نسخه کپی آنها را قبول نمی‌کند.

همچنین، بیمه گذار باید مشخصات کامل خود و مراکز درمانی بیمه که در آنها تحت درمان قرار گرفته را به شرکت بیمه‌گر ارائه کند و این مشخصات بیمه گذار باید با مشخصاتی که در سامانه او در شرکت بیمه‌گر درج شده مطابقت داشته باشند.

در ارائه مدارک لازم برای بیمه تکمیلی به شرکت‌ها چه نکاتی را باید بدانیم؟

به غیر از موارد اصلی مدارک لازم برای بیمه تکمیلی که در بخش‌های قبل گفتیم، شرکت‌های بیمه ممکن است مدارک خاصی را هم از شما بخواهند. برای همین، قبل از مراجعه به واحد خسارت شرکت بیمه و قبل از عمل حتماً در مورد این مدارک از شرکتتان بپرسید.

همچنین، این را در نظر داشته باشید که شرکت بیمه بعضی از موارد خسارت یا درمان را ممکن است تحت پوشش خود نداشته باشد. برای همین، قبل از ارسال مدارک هم خوب است که درباره این اطلاعات با شرکت بیمه خود مشورت کنید.

نکات مهم در ارائه مدارک لازم برای بیمه تکمیلی به شرکت‌ها

برای دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی باید به کجا برویم؟

این را بدانید که اگر مدارکتان ناقص یا به هر نحوی دچار مشکل باشند، شرکت بیمه از تقبل هزینه‌های درمان شما خودداری خواهد کرد. همچنین، برای آسان‌تر کردن کارتان قبل از مراجعه به شعبه شرکت بیمه می‌توانید از آنها در مورد مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی و نوع بیماری و درمانتان بپرسید. به این صورت، شما می‌توانید در اسرع وقت و با راحتی بیشتری این مدارک را تهیه کنید.

در صورتی که شما با یک شرکت بیمه قرارداد بسته‌اید و شعبه آن شرکت در شهر یا محل زندگیتان باشد، باید مدارک لازم برای بیمه تکمیلی را تهیه کرده و به شعبه آن بیمه مراجعه کنید. توجه داشته باشید که دقیقاً مدارکی که شرکت بیمه‌تان برای شرایط درمان و خسارتتان تعیین کرده را با توجه به ویژگی‌هایی که برایتان توضیح دادیم تهیه کنید.

چطور هزینه‌های بیمه تکمیلی را می‌توانیم دریافت کنیم؟

حالا که شما در مورد مدارک لازم برای بیمه تکمیلی برای بیماری‌ها و شرکت‌ها می‌دانید، شاید با خود فکر کنید که چطور می‌توانیم هزینه بیمه را دریافت کنیم؟ ما گفتیم که شما باید مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی را به شعب شرکت‌های بیمه ببرید تا بتوانید هزینه‌های مربوط به درمان و خسارات خود را دریافت کنید. در این نوع روش شما باید در یک بازه زمانی که معمولاً حداکثر ۵ تا ۱۰ روز کاری بعد از دریافت خدمات درمانی است، هزینه آنها را به شرکت بیمه‌گر اعلام کنید.

با این وجود، یک روش دریافت هزینه بیمه دیگر وجود دارد. در این روش، شما برای دریافت خدمات درمانی به مراکز و کلینیک‌هایی مراجعه می‌کنید که با شرکت بیمه‌گر تکمیلی‌تان قرارداد بسته‌اند. در این سناریو شما به جای تهیه مدارک برای دریافت هزینه بیمه کافی است که شماره کد ملی یا معرفی نامه از شرکت بیمه را به مراکز درمانی نشان دهید. سپس، آنها با توجه به این اطلاعات بخشی از هزینه‌های درمان را از صورتحساب شما کسر می‌کنند.

نحوه دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی

آیا ما باید مدارک لازم برای بیمه تکمیلی را به صورت حضوری به شرکت بیمه ببریم؟

شما می‌توانید مدارک لازم برای بیمه تکمیلی را به صورت حضوری به شعبه‌ شرکت بیمه‌‌تان ببرید. اما برخی از شرکت‌های بیمه این امکان را فراهم کرده‌اند تا از طریق سامانه آنلاین هم بتوانید مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی را برای آنها ارسال کنید. بنابراین، برای اینکه بدانید آیا به صورت حضوری می‌توانید این کار را کنید یا غیر حضوری، می‌توانید از شرکت بیمه خود در این باره بپرسید.

چرا عکس قبل و بعد از درمان دندانپزشکی جزو مدارک لازم برای بیمه تکمیلی آن است؟

برای اینکه شما بتوانید هزینه‌های بیمه تکمیلی برای هر نوع درمانی را دریافت کنید، باید مدارکی دال بر این نشان دهید که تحت درمان قرار گرفته‌اید. در حوزه دندانپزشکی هم همینطور است. وقتی که شما در مدارک لازم برای بیمه تکمیلی عکس‌های قبل و بعد از درمان دندانپزشکی را به بیمه ارائه می‌دهید، کارشناسان بیمه آنها را بررسی می‌کنند.

با بررسی این عکس‌ها آنها می‌توانند بفهمند که دندانپزشکان چه نوع اعمال درمانی را روی دندان‌هایتان انجام دادند و دندان‌هایتان چه مشکلی داشته‌اند. سپس، با تشخیص مشکل و روش درمان، آنها می‌توانند تعرفه‌های بیمه تکمیلی هزینه‌های درمان برای شما را تعیین کرده و قسمتی از آنها را بپردازند.

چرا عکس قبل و بعد از درمان دندانپزشکی جزو مدارک لازم برای بیمه تکمیلی آن است؟

آیا عکس‌های دندانپزشکی هم جزو مدارک لازم برای بیمه تکمیلی کودکان است؟

بله، در بسیاری از اوقات ارسال عکس‌های دندانپزشکی هم جزو مدارک لازم برای بیمه تکمیلی کودکان است. این مدارک به کارشناسان کمک می‌کنند تا بفهمند که چه نوع عمل دندانپزشکی بر روی دندان‌های کودک انجام شده و به این صورت، هزینه پرداختی بیمه تکمیلی را می‌توانند تعیین کنند.

با این وجود، برای کودکانی که کمتر از ۵ سال دارند در معرض قرار گرفتن اشعه‌های عکسبرداری از دندان‌ها ممکن است مضر باشد. بنابراین، بسته به سن کودک گرفتن عکس‌های دندانپزشکی می‌تواند ضروری یا غیر ضروری باشد.

آیا بیمه تکمیلی هزینه آزمایش چکاپ را هم پوشش می‌دهد؟

معمولاً بیمه تکمیلی هزینه آزمایش چکاپ را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، حتی با اینکه چکاپ ماهیت درمانی ندارد. برای همین، برای اطمینان حاصل از دریافت این هزینه می‌توانید به پزشک معالج‌تان بگویید که در دستور آزمایش چکاپ سالانه را ذکر نکند و به جای آن، آزمایش‌های مورد نیاز شما که برای درمانتان ضروری هستند را بنویسد. به این صورت، شما می‌توانید این دستور را جزو مدارک لازم برای بیمه تکمیلی هزینه آزمایش چکاپ قرار داده و برای شرکت بیمه‌تان ببرید.

آیا بیمه تکمیلی هزینه آزمایش چکاپ را هم پوشش می‌دهد؟

با تجویز نسخه الکترونیک دارو چگونه مدارک لازم برای بیمه تکمیلی را تهیه کنیم؟

 اگر شما به هر دلیلی نتوانستید پرینت نسخه فاکتور داروها را تهیه کنید، می‌توانید از پزشک بخواهید تا در یکی از سربرگ‌های خود داروهای تجویزی را برای شما بنویسد و آن را مهر و امضا کند. در نتیجه، شما می‌توانید این سربرگ را به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز برای بیمه تکمیلی به شرکت بیمه تکمیلی خود ببرید.

از آنجایی که خیلی از فرایندهای ثبت دارو در کشور دیجیتالی شده است، بسیاری از مراکز درمانی به جای استفاده از دفترچه کاغذی از دفترچه دیجیتالی افراد که در سیستم ثبت شده استفاده می‌کنند. اما در این صورت چطور می‌توان مدارک لازم برای بیمه تکمیلی را تهیه کرد؟

شما دو راه دارید. اگر پزشکتان وارد سامانه بیمه پایه‌تان شد و در آنجا اسم داروها را ثبت کرد، شما می‌توانید به داروخانه مراجعه کنید و کد ملی تان را ارائه دهید تا داروخانه داروهای ثبت شده شما در نسخه الکترونیک به شما بدهد.

همچنین، شما می‌توانید از داروخانه بخواهید تا پرینتی از این نسخه الکترونیک را همراه با مهر تایید داروخانه به شما ارائه کند. به این ترتیب، شما می‌توانید از پرینت فاکتور داروها همراه با مهر آن برای مدارک مورد نیاز بیمه تکمیلی استفاده کنید.

با تجویز نسخه الکترونیک دارو چگونه مدارک لازم برای بیمه تکمیلی را تهیه کنیم؟

کدام برگه از دفترچه را باید جهت تهیه مدارک لازم برای بیمه تکمیلی جدا کنیم؟

معمولاً دفترچه‌های بیمه دارای سه برگه سبز، قرمز و آبی هستند. با این وجود، برای تهیه مدارک لازم برای بیمه تکمیلی کدام یک از برگه‌های دفترچه را باید جدا کنیم؟ در صورتی که بیمه پایه شما تامین اجتماعی است و پزشک داروخانه در برگه سبز با تعرفه تامین اجتماعی داروهای شما را ثبت کرده، پس باید برگه سبز را به تامین اجتماعی بدهید.

سپس، باید برگه قرمز را از دفترچه جدا کرده و آن را به بیمه تکمیلی خود بدهید. با این حال، اگر برگه سبز از دفترچه بیمه پایه شما جدا نشده باشد، می‌توانید اصل برگه سبز را به بیمه تکمیلی بدهید.

آیا می‌توان پرونده زایمان به عنوان مدارک لازم برای بیمه تکمیلی را بعد از پرداخت خسارت و تحویل گرفت؟

معمولاً به بیمه گذاران توصیه می‌شود که اصل پرونده‌ها و مدارک خود را به شرکت بیمه ندهند، چون ممکن است آنها را بازگردانند. اما در مورد پرداخت هزینه‌های مربوط به زایمان طبیعی و سزارین چون این هزینه‌ها بسیار بالا هستند و نیاز به بررسی پرونده اصل زایمان است، شما می‌توانید اصل پرونده را جزو مدارک لازم برای بیمه تکمیلی قرار دهید.

سپس، شرکت بیمه تکمیلی شما بعد از بررسی و پرداخت هزینه‌ها این پرونده را به شما باز می‌گرداند. در اکثر اوقات، بعد از گذشت یک ماه از پرداخت هزینه بیمه تکمیلی برای زایمان، شما می‌توانید این پرونده را تحویل بگیرید.

دوره انتظار بیمه تکمیلی یعنی چه ؟

مشاوره انواع بیمه تکمیلی با اینوستو

اهمیت دادن به سلامتی و درمان جزو دغدغه‌های اساسی هر فرد است. بنابراین، طبیعی است که شما بخواهید برای پرداخت هزینه‌های درمانی‌تان برای بیمه تکمیلی اقدام کنید. اما در این بین شرکت‌های بیمه مختلفی هستند که خدمات بیمه تکمیلی را ارائه می‌دهند و مدارک لازم برای بیمه تکمیلی هم برایشان متفاوت است.

در صورتی که شما در انتخاب شرکت بیمه تکمیلی سردرگم هستید، می‌توانید به سایت اینوستو مراجعه کنید. اینوستو سابقه خوبی در زمینه مشاوره خدمات مالی و بیمه دارد. از اینرو، ما خوشحال می‌شویم که شما را در این مورد راهنمایی کنیم.

مشاوره انواع بیمه تکمیلی با اینوستو

 

مقالات مرتبط

نظرات