انواع حساب بانکی: معرفی انواع سپرده بانکی و تفاوت هر کدام + بررسی میزان سود

اصلی‌ترین و کارآمدترین خدمات بانک‌ها، ارائه‌ی انواع حساب بانکی است. در واقع امور بانک‌ها با همین حساب‌های سپرده می‌گذرد. بنابراین برای جلب نظر مشتری‌های خود طرح‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. در این متن از اینوستو می‌خواهیم با معرفی انواع سپرده بانکی (حساب بانکی) شما را برای سرمایه‌گذاری بهتر به روش سپرده بانکی راهنمایی کنیم. 

انواع حساب بانکی: سپرده بانکی چیست؟

حساب سپرده (Deposit account) یک نوع حساب بانکی است که می‌تواند از نوع حساب جاری یا پس‌انداز باشد که مشتری در ازای نگهداری پول در بانک‌، بهره یا سود دریافت می‌کند. مشتری طبق یک قرارداد، مقداری پول را در یک مدت زمان مشخصی با هدف دریافت سود در بانک می‌خواباند. البته طی این مدت مشتری به پول دسترسی ندارد و در صورت نیاز، طبق قوانین، با کسر مبلغی به عنوان نرخ شکست، اصل سرمایه برگردانده می‌شود. 

سپرده‌گذاری در بانک یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است و تنها کاری که سرمایه‌گذاران برای سود بیشتری می‌توانند انجام دهند، انتخاب نوع حساب بانکی است که سود بیشتری دارد. با خواندن این متن متوجه خواهید شد که کدام حساب سپرده برای شما منفعت بیشتری دارد. 

انواع حساب بانکی و طرح‌های ارائه شده توسط بانک‌ها از ابزارهای مهم سودآوری آن‌ها به حساب می‌آیند. با سپرده‌های بانکی شرایط ارائه وام برای بانک‌ها فراهم می‌شود.

سپرده بانکی چیست

انواع حساب بانکی: چه کسانی سپرده بانکی باز می‌کنند؟

تمامی افراد حقیقی یا حقوقی با توجه به قوانین و ضوابطی که بانک مرکزی برای تمامی بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی معتبر در نظر گرفته است، می‌توانند برای افتتاح انواع حساب بانکی اقدام کنند و مشمول طرح‌‌های بانکی شوند.

سپرده‌های بانکی از مهم‌ترین منابع سودرسانی به بانک‌ها هستند. اصلا ارائه وام بانکی بدون سپرده‌های بانکی عملا قابل انجام نیست، به همین خاطر سپرده‌های بانکی اهمیت زیادی دارند و از ابزارهای سودآوری بانک‌ها به حساب می‌آیند.

انواع حساب بانکی: برای همه‌ی سنین می‌توان حساب بانکی باز نمود؟

افتتاح حساب بانکی برای دختران و پسران زیر 18 سال فقط توسط قیم یا وصی (باحکم) امکان‌پذیر است و برداشت پول با ارائه حکمی به نام حکم رشد تا سقف مشخصی، صورت می‌گیرد. متقاضیان زیر 18 سال می‌توانند برای افتتاح انواع حساب بانکی (به‌جزو حساب جاری با دسته چک) اقدام کنند. افراد بعد از رسیدن به سن 18 سال تمام می‌توانند یک حساب بانکی مستقل برای خود داشته باشند.

انواع حساب بانکی

آیا افتتاح حساب بانکی محدیدیت سنی دارد؟

تمامی افراد با سن 18 سال تمام می‌توانند شخصا برای افتتاح انواع حساب بانکی اقدام کنند. افتتاح حساب برای کودکان و افراد زیر 18 سال فقط توسط ولی یا قیم یا با با داشتن حکم رشد انجام‌پذیر است.

افراد زیر 18 سال با حکم رشد می‌توانند شخصا برای افتتاح حساب بانکی اقدام کنند. حکم رشد یعنی فرد اگرچه به بلوغ سنی و قانونی نرسیده ولی به بلوغ عقلی رسیده و حساب و کتاب سرش می‌شود. حکم یا گواهی رشد بعد از بررسی و تحقیقات انجام شده، صادر می‌شود.

امکان برداشت حساب افراد زیر 18 سال تحت شرایط خاص مثل داشتن حکم رشد، انجام می‌شود. حکم رشد برای دختران کمتر از 9 سال و برای پسران کمتر از 15 سال صادر نخواهد شد.

انواع حساب بانکی کدامند؟

خیلی از افراد برای باز کردن حساب دچار سردرگمی می‌شوند و به دنبال پاسخ این سوال هستند که چند نوع حساب بانکی وجود دارد؟ انواع حساب بانکی به دو دسته کلی: سپرده‌های بانکی قرض الحسنه و سپرده‌های بانکی سرمایه گذاری تقسیم شده که هر کدام از آن‌ها شامل زیرمجموعه‌‌‌هایی می‌شوند.

سپرده های بانکی قرض الحسنه

سپرده بانکی قرض الحسنه و هرآنچه که در زیر مجموعه‌ی این دسته قرار می‌گیرد، سپرده‌ای است که به آن سود تعلق نمی‌گیرد ولی برداشت از آن آزاد و بدون محدودیت است. سپرده بانکی قرض الحسنه یک سپرده خداپسندانه و بانک‌ها به منظور جذب مشتری در این بخش، جوایزی را به قید قرعه در نظر می‌گیرند. 

سپرده‌های قرض الحسنه از آن مدل حساب بانکی است که تنها به منظور شرکت در یک کار عام‌المنفعه و یک تعاون عمومی است و متقاضیان این بخش فقط به منظور استفاده از خدمات بانکی و پس انداز پول خود، به افتتاح این حساب اقدام می‌کند. امکان باز کردن حساب قرض الحسنه برای هر فرد با حداقل 12 سال سن و مبلغ 50 هزار تومان امکان‌پذیر است. 

در مجموعه انواع حساب بانکی، حساب قرض الحسنه پس انداز بخاطر استفاده از خدمات بانکی و واریز و برداشت نامحدود، حساب بانکی پرطرفدار است.

سپرده های بانکی قرض الحسنه

مدارک لازم برای افتتاح حساب قرض الحسنه

مدارک لازم برای افتتاح حساب قرض الحسنه معمولا به یکسری مدارک یکسانی نیاز است مگر اینکه بانک شرایط خاصی داشته باشد: 

  • فرم درخواست افتتاح حساب 
  • اصل و کپی شناسنامه، گذرنامه یا کارت ملی 
  • دو قطعه عکس 
  • حداقل مبلغ 

سپرده های بانکی سرمایه گذاری

هدف از باز کردن سپرده بانکی سرمایه گذاری، مشتری قصد دارد که در ازای مدت زمان سپرده‌گذاری از سود بانکی بهره‌مند شود. هر بانک بر طبق قوانین و ضوابط، شرایط خاصی دارند. تمام افراد با سن 18 سال تمام، می‌توانند برای افتتاح حساب بانکی سرمایه‌گذاری اقدام کنند. 

سپرده های بانکی سرمایه گذاری

حساب بانکی قرض الحسنه به چند دسته تقسیم می شود؟

انواع حساب بانکی قرض الحسنه بر اساس همان قانون اصلی، شامل موارد زیر است: 

سپرده بانکی قرض الحسنه جاری

انواع حساب بانکی: سپرده بانکی قرض الحسنه جاری به منظور انجام معاملات تجاری با استفاده از ابزار بانکی چک و سپرده قرض الحسنه بانکی برای استفاده از خدمات بانکی و شرکت در فعالیت‌های خیریه و عام المنفعه ایجاد می‌شود.

با داشتن یک ضامن معتبر و عدم سو سابقه بانکی می‌توانید حساب قرض الحسنه جاری داشته باشید. اندوخته‌ی حساب قرض الحسنه جاری مشمول سود و بهره نیست، ولی متقاضی می‌تواند دسته چک داشته باشد. مشتری که درخواست دسته چک صیادی دارد، باید در بانک یک حساب قرض الحسنه جاری داشته باشد. بنابراین در کنار شرکت در کار عام المنفعه می‌توان با داشتن دسته چک از خدمات بانکی نیز بهره‌مند شود. 

سپرده بانکی قرض الحسنه پس انداز

سپرده بانکی قرض الحسنه پس انداز بدون سود و بهره است و مشتری می‌تواند هر وقت که اراده کند پولش را از بانک بدون پرداخت جریمه خارج کند. انواع حساب بانکی قرض الحسنه پس انداز به بانک‌ها کمک می‌کند تا وام با سود کمتری را به متقاضیان ارائه دهد. بنابراین وضعیت را برای افراد نیازمند خیلی آسان‌تر می‌کند. ویژگی دیگر سپرده بانکی قرض الحسنه پس انداز استفاده از خدمات بانکی است. 

مزایای سپرده قرض الحسنه پس انداز

  • دسترسی آسان به سپرده 
  • بهره‌مندی از خدمات بانکی متنوع (صدور کارت، استفاده از درگاه‌های اینترنتی)
  • معافیت یا تخفیف در پرداخت کارمزدهای بانکی 
  • امکان دریافت وام قرض الحسنه با سود 0 تا 4 درصد 

مزایای سپرده قرض الحسنه پس انداز

انواع حساب بانکی سرمایه گذاری کدامند؟

همانطور که گفتیم، به سپرده بانکی سرمایه‌گذاری سود تعلق می‌گیرد، اما بانک‌ها با توجه به شرایط خود انواع حساب بانکی سرمایه گذاری را ارائه می‌دهند: 

سپرده بانکی سرمایه گذاری مدت دار

سپرده سرمایه گذاری مدت دار، مخصوص افرادی است که قصد دارند با استفاده از روش سرمایه گذاری در بانک، علاوه بر حفظ سرمایه اصلی از سود بانکی بهره‌مند شوند. سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانکی مدت دار به دو نوع کلی کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شوند و با مشتری‌ها قرار داد می‌بندند: 

سپرده سرمایه گذاری بانکی کوتاه مدت

اگر قصد دارید مدت کوتاهی سرمایه‌ی خود را در بانک نگهدارید و در کنار آن هم از عملیات بانکی استفاده کنید و هم  سود داشته باشید، سپرده سرمایه گذاری بانکی کوتاه مدت مناسب شما است. البته سودی که به این نوع سپرده تعلق می‌گیرد نسبت به سود بلند مدت خیلی کمتر است.

به این منظور، می‌توانید با مراجعه به سایت بانک‌های مختلف شرایط سرمایه‌گذاری بانکی کوتاه مدت را برآورد کنید. البته سپرده کوتاه مدت هم خودش به دو دسته تقسیم می‌شود: 

انواع حساب های سپرده سرمایه گذاری بانکی

سپرده کوتاه مدت عادی

سپرده کوتاه مدت عادی برای مدت زمان کوتاه و چند ماهه امکان برداشت روزانه همراه بدون محدودیت را برای مشتری فراهم می‌کند. به اندوخته‌ی این حساب در پایان هر ماه سودی (بسیار کم) تعلق می‌گیرد.  مثلا سود سپرده کوتاه مدت عادی بانک رفا 5 درصد و سود سپرده کوتاه مدت عالی انصار 10 درصد است.

سپرده کوتاه مدت ویژه

سپرده کوتاه مدت ویژه در مدت زمان‌های مشخص مثل یک ساله، سه ماه و شش ماهه ارائه می‌شود. سود سپرده کوتاه مدت ویژه همانند سپرده‌های بلند مدت است. اما مثل سپرده کوتاه مدت عادی امکان واریز و برداشت آزادانه‌ی پول وجود ندارد و بیرون کشیدن پول پیش از زمان مشخص شده، متحمل جریمه می‌شود. 

انواع حساب بانکی: افتتاح حساب سرمایه گذاری با هدف گرفتن سود صورت می‌گیرد. سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و بلند مدت است که هر کدام با طرح‌های خاصی از بانک‌های مختلف ارائه می‌شوند.

سپرده سرمایه گذاری بانکی بلند مدت

سپرده سرمایه گذاری بلند مدت برای افرادی است که می‌خواهند علاوه بر حفظ سرمایه‌ی خود از سود تقریبا درخور و مناسبی هم بهره‌مند شوند. افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری بلند مدت در برخی از بانک‌ها و مؤسسات مالی به عنوان وثیقه نیز به‌کار می‌رود. 

سپرده سرمایه گذاری بانکی بلند مدت

بررسی میزان سود انواع حساب بانکی

برای سرمایه‌گذاری در بانک، انواع حساب بانکی وجود دارد. برای اینکه سرمایه‌گذاری با سود بیشتری داشته باشید،  طرح‌های ییشنهادی تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی را مورد بررسی دقیق قرار دهید. به عنوان نمونه ما سود چند بانک را برایتان لیست کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات به‌روز به سایت بانک‌ها مراجعه کنید: 

  • سود سپرده کوتاه مدت بانک ملی  10 درصد و سود سپرده بلند مدت بانک ملی 16 درصد
  • سود سپرده کوتاه مدت بانک توسعه 10 درصد و سود سپرده بلند مدت بانک توسعه 16 درصد
  • سود سپرده کوتاه مدت بانک سامان 8 درصد و سود سپرده بلند مدت بانک سامان 16 درصد

کدام بانک کمترین و کدام یک بیشترین میزان سود بانکی را دارند؟

در حال حاضر اکثر بانک‌ها فقط حساب سپرده بلند مدت ارائه می‌دهند که تفاوت چندانی هم در پرداخت سود آن‌ها نیست. سود انواع حساب بانکی از سوی بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد اعلام می‌شود و کاملا وابسته به شرایط اقتصادی کشور وابسته است و هیچ بعید نیست که با بهبود شرایط اقتصادی سود بانکی افزایش یابد.

اما در کل، هر بانکی با توجه به رقابت با سایر بانک‌ها و جذب مشتری بیشتر با محاسبه‌ی متفاوت نرخ شکست و قانون برداشت می‌توانند شرایط متنوعی را برای مشتری‌ها ارائه دهند.

 مثلا بانک پارسیان و پاسارگاد هر کدام با برای مبالغ بالاتر از 100 میلیون و 200 میلیون، سودهای 25.5 و 24 درصد با قابلیت برداشت بعد از یک ماه را دارند. یا مثلا بانک سینا با سود 27 درصد برای مبالغ بالای 500 میلیون تومان البته بدون اجازه برداشت تا یکسال را ارائه می‌دهد. 

انواع حساب بانکی سرمایه‌گذاری در بانک‌های مختلف با سود مشابه‌ای ارائه می‌شوند، اما برخی از بانک‌ها بخاطر رقابت و جذب مشتری بیشتر طرح‌های متفاوت و متنوعی دارند.

از تاریخ 10 بهمن 1402 نرخ سود انواع حساب بانکی مدت دار از قرار زیر است: 

  • سپرده کوتاه مدت عادی (کارت‌های بانکی): 5 درصد 
  • سپرده کوتاه مدت ویژه سه ماهه: 12 درصد
  • سپرده کوتاه مدت ویژه شش ماهه: 17 درصد 
  • سپرده بلند مدت یکساله: 20.5 درصد 
  • سپرده بلند مدت دو ساله: 21.5 درصد 
  • سپرده بلند مدت سه ساله: 22.5 درصد 

سود انواع حساب بانکی

انواع حساب بانکی: حساب سپرده طرح‌دار چیست؟

حساب طرح‌دار به منظور جذب مشتری بیشتر توسط بانک‌ها انجام می‌گیرد. در سپرده‌های طرح‌ دار شرایط افتتاح حساب و میزان نرخ سود متفاوت از سایر حساب‌ها است و البته مدت زمان مشخصی را هم برای افتتاح این حساب‌ها در نظر می‌گیرند. افتتاح حساب طرح دار به منظور اعطای تسهیلات و یا ترغیب مشتریان برای باز کردن حساب و جذب سرمایه‌ی بیشتر لحاظ می‌شود. 

انواع حساب های بانکی طرح دار

  • طرح سپرده ارزش بانک کارآفرین 
  • طرح سپرده یک ماهه ویژه بانک رفاه
  • طرح صدر بانک صادرات ایران
  • طرح نهضت بانک مسکن 

حساب سپرده طرح‌دار چیست؟

انواع حساب بانکی: حساب وکالتی چیست و چه کاربردی دارد؟

مزیت و کاربرد حساب وکالتی در این است که متقاضیان می‌توانند به بانک وکالت دهند تا به میزان ارزش معامله، مبلغ حساب را مسدود و به حساب طرف مقابل (بورس کالا و یا خودروسازان) منتقل کند. 

این روزها با داغ شدن بازار بورس و خرید خودرو داخلی عبارت حساب وکالتی را زیاد شنیده‌ایم. حساب وکالتی در واقع یک حساب بانکی است که فرد متقاضی به طرف مقابل که می‌تواند بورس کالا، ایران خودور، سایپا و شرکت خاص دیگری باشد، وکالت می‌دهد تا وجه معامله را از حساب برداشت کند.

در هنگام باز کردن حساب وکالتی، شما به عنوان متقاضی مشخص می‌کنید که چه شخص یا سازمانی می‌تواند از حساب برداشت کند. سرمایه‌گذاران جهت معامله بورس حتما باید یک حساب وکالتی داشته باشند. 

برای افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه و بلند مدت محدودیت سنی وجود دارد؟

بله، برای افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت یا بلند مدت باید فرد 18 سال تمام باشد. برای افتتاح حساب به کارت ملی و شناسنامه عکس دار نیاز است. اما امکان افتتاح حساب توسط پدر، جد پدری و مادر وجود دارد و بعد از رسیدن به 18 سال می‌تواند آن را به کودک منتقل کنند.  

انواع حساب بانکی: حساب ارزی چیست؟

حساب ارزی یا سپرده ارزی به‌خاطر اینکه نوعی حساب بین‌المللی است، به نام حساب بدون مرز نیز شناخته می‌شود. روند افتتاح حساب ارزی همانند سایر حساب‌ها است، فقط با این تفاوت که به‌جای ریال می‌توان ارزهای خارجی را در قالب سپرده قرار داد.

حساب ارزی برای انجام معاملات بین‌المللی مناسب و کاربردی است. طبق اعلام بانک مرکزی امکان افتتاح حساب ارزی بدون واریز هیچ گونه مبلغ اولیه‌ای وجود دارد. فقط اینکه معادل 5 درصد ارزش ریالی هر مبلغ برداشت پول حساب ارزی، بانک از شما کارمزد دریافت خواهد کرد. 

انواع حساب بانکی: حساب ارزی یا سپرده ارزی به عنوان حساب بین المللی شرایطی را برای انجام معاملات بین المللی و ذخیره ارز فراهم کرده است.

حساب ارزی چیست؟

انواع حساب بانکی: حساب اشتراکی چیست؟

حساب مشترک به حسابی گفته می‌شود که افتتاح کننده‌ی آن چند فرد باشد. نحوه افتتاح حساب مشترک هم به این ترتیب است که همه‌ی شرکا باید برای در بانک حضور داشته و سهم برداشت را مشخص کنند. در زمان باز کردن حساب، حق برداشت از حساب باید بر اساس توافق تمامی شرکا تنظیم شود، چون قانون خاصی برای آن وجود ندارد.

مسئله‌ی دیگری که در حساب اشتراکی حائز اهمیت است، درمورد بستن حساب است. چون هر فردی نمی‌تواند جداگانه برای بستن حساب اقدام کند و این امر تابع شرایط خاصی است که در فرم افتتاح حساب آورده شده است و باید مورد تأیید تمامی شرکا قرار گیرد. 

انواع حساب بانکی: حساب مشترک یک حساب بانکی چند نفره است و با توافقنامه‌ی انجام شده در بانک، هر فرد سقف برداشت مشخصی را از این حساب بانکی خواهد داشت.

حساب اشتراکی چیست؟

آیا می توان برای کودکان حساب باز کرد؟

افتتاح حساب جداگانه و مستقل برای افراد 18 سال تمام امکان‌پذیر است. افتتاح حساب کودکان یا به‌طور کلی افراد زیر 18 سال توسط ولی و قیم یا وصی از جمله مادر امکان‌پذیر است. البته در حال حاضر شرایطی هم برای افتتاح حساب افراد 12 تا 18 سال بدون حکم رشد هم فراهم است اما برداشت از این حساب ضوابط و شرایط خاصی دارد. مثلا برداشت بعد از 15 سال تمام فقط با ارائه حکم رشد امکان‌پذیر می‌شود. 

تفاوت انواع حساب بانکی چیست؟

تفاوت انواع حساب‌ بانکی بر اساس میزان سود و نوع سپرده گذاری است. تکلیف افرادی که به سراغ سپرده‌های قرض الحسنه که می‌روند کاملا مشخص است آن‌ها بیشتر در صدد هستند تا از خدمات بانکی بهره‌مند شوند. اما افرادیکه برای سپرده‌گذاری به دنبال افتتاح حساب هستند، به دنبال منبع درآمد و سود هستند. بنابراین باید بررسی بیشتری درباره سود بانکی، مدت زمان خواب پول، نرخ شکست و اینجور موارد داشته باشند.  

بهترین نوع حساب بانکی کدام است؟

بهترین نوع حساب بانکی را شرایط شما مشخص می‌کند! اگر مطمئن هستید که تا مدت زمان طولانی نیازی سرمایه‌ی خود ندارید، افتتاح حساب بانکی مدت دار بهترین نمونه است.

برای باز کردن حساب مدت دار، ابتدا شرایط، سود و نرخ شکست را در بانک‌های مختلف مورد بررسی قرار دهید و سپس اقدام کنید. با افتتاح حساب مدت دار، کم  ریسک‌ترین روش سرمایه‌گذاری را انتخاب کرده‌اید. 

انواع حساب بانکی: بهترین نوع حساب بانکی را دقیقا شرایط شما مشخص می‌کند، اگر سرمایه‌ای دارید که حداکثر تا یک سال دیگر به آن نیاز ندارید، حساب بانکی سرمایه گذاری بلند مدت مناسب شما است.

بهترین نوع حساب بانکی

حساب قرض الحسنه بهتر است یا کوتاه مدت؟

برای پاسخ این سوال که حساب قرض الحسنه بهتر است یا کوتاه مدت،  باید به نرخ شکست و زمان برداشت پول خود و شرایط بانک دقت کنید. اگر قصد دارید که پول خود را خیلی سریع از حساب بیرون آورید، حساب قرض الحسنه یا حساب سپرده کوتاه مدت بهتر است.

چون بدون جریمه به‌محض اینکه اراده کنید (البته سرمایه‌های کلان نه!) می‌توانید پول را از حساب بیرون بکشید. البته در حال حاضر اکثر بانک‌ها فقط سپردهای بلند مدت یکساله را قبول می‌کنند. 

انواع حساب بانکی: حساب جاری چه تفاوتی با قرض الحسنه دارد؟

حساب جاری یک نوع حساب بانکی است که افراد می‌توانند از یک ابزار مالی به‌نام چک بهره‌مند شوند. حساب جاری برای انجام معاملات تجاری و روزانه مناسب است، چون امکان واریز و برداشت نامحدود دارد. برای راحتی انجام تراکنش‌های مالی هم می‌توان از چک استفاده کرد.

حساب قرض الحسنه به عنوان یک حساب بانکی بدون سود و فقط برای استفاده از خدمات بانکی مثل استفاده از خدمات کارت مناسب است. حساب جاری با یکسری از شرایط خاص، زیر دسته‌ی حساب قرض‌الحسنه است. 

انواع حساب بانکی: حساب جاری زیر مجموعه‌ی حساب های قرض الحسنه است. با افتتاح حساب جاری می‌توان از ابزار بانکی چک استفاده کرد ولی برای سپرده قرض الحسنه فقط می‌توان از خدمات کارت بهره‌مند شد.

تفاوت حساب جاری با قرض الحسنه

از کجا بدانیم نوع حسابمان چیست؟

برای اینکه متوجه شویم نوع حسابمان چیست به دو رقم اول شماره حسابتان دقت کنید: 

دو رقم اول 01 برای حساب جاری، 02 برای سپرده کوتاه مدت، 03 حساب‌های قرض‌الحسنه، 04 حساب سپرده بلند مدت و هشت رقم بعدی شماره سریال، دو رقم بعدی کد ارز (00 ریال ایران، 01 دلار آمریکا) و رقم آخری رقم کنترلی (Check Digit) است. 

انواع حساب بانکی: چه نوع حساب بانکی مناسب ما است؟

چه نوع حساب بانکی باز کنیم و چه حساب بانکی مناسب ما است؟ انتخاب انواع حساب بانکی کاملا بستگی به نیازها و شرایط شما دارد. اگر قصد شما فقط استفاده از خدمات بانکی است با حداقل مبلغ می‌توانید برای افتتاح حساب قرض الحسنه اقدام کنید.

اگر فعالیت‌های تجاری زیادی دارید، افتتاح حساب جاری و اگر سرمایه‌ای دارید و حداقل تا یک سال دیگر با آن کاری ندارید، باز کردن حساب سپرده گذاری بلند مدت مناسب شما است. 

 

 

 

چه نوع حساب بانکی مناسب ما است؟

منبع: ویکی پدیا

مقالات مرتبط

نظرات