وام بیمه عمر چیست: شرایط + نحوه دریافت وام بیمه عمر 1403

سرمایه‌گذاری بلند مدت با سود تضمینی و دریافت وام بیمه عمر بدون دردسرهای اداری از ویژگی‌های پرطرفدار بیمه‌عمر است. برای آشنایی با شرایط دریافت وام بیمه عمر، مبلغ وام و شرایط بازپرداخت وامِ بیمه‌ی عمر در ادامه با اینوستو همراه شوید. 

وام بیمه عمر چیست؟

یکی از مزایای جالب توجه بیمه عمر، قابلیت دریافت وام است. این نوع وام به‌نام “Life insurance Loan” از اندوخته‌ی بیمه‌گزار درکنار پوشش‌های بیمه‌ای دیگر، قابل پرداخت است. درخواست بیمه عمر بدون نیاز به ضمانت، امکان‌پذیر است. در واقع بیمه‌گزار می‌تواند از مجموع حق بیمه پرداختی و سود تعلق گرفته به آن وام دریافت کند. از ویژگی‌های خوب آن این است، هیچ کدام از پوشش‌های بیمه را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. 

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری که کمتر به آن پرداخته می‌شود، سرمایه گذاری بیمه عمر است. بیمه عمریکی از انواع بیمه‌ها است که علاوه بر پوشش‌هایی که در زمان فوت و بیماری‌های خاص و اینجورموارد دارد، راهی هم برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌دهد.

وام بیمه عمر چیست

چرا از وام بیمه عمر استفاده کنیم؟

برای هر فردی در طول زندگی پیش می‌آید که به دنبال وام باشد، یکی از وام‌هایی که دردسر کمتری دارد و در زمان کمتری می‌توان به آن دستیافت، وام بیمه عمر است. برای گرفتن وامِ بیمه‌ی عمر فقط کافی است که دو سال از قرارداد بیمه‌نامه‌ شما گذشته باشد. این وام از اندوخته‌ی مالی و یا به‌عبارتی دیگر معادل 90 درصد ارزش نقدی بیمه‌نامه‌ی شما است. برای گرفتن وام بیمه‌ی عمر اعتبار شما، ضامن شما است. 

نحوه تشکیل صندوق وام در بیمه های عمر

تمامی دارندگان بیمه‌های عمر مثل بیمه تمام عمر و بیمه عمر و سرمایه‌گذاری که دارای حساب پس‌انداز یا به‌عبارتی دیگر حساب صندوق وام هستند، می‌توانند با شرایط از پیش تعیین‌شده برای گرفتن وام اقدام کنند. حق بیمه‌نامه‌های عمر پرداختی به سه بخش اصلی تقسیم می‌شوند: 

هزینه پوشش بیمه

اصل هزینه‌های بیمه عمر بابت پوشش فوت، بیماری‌های خاص، از کارافتادگی و یا حوادث است. البته که تمامی این پوشش‌ها دارای حق بیمه جداگانه هستند که از محل حق بیمه اولیه تأمین می‌شود.

هزینه‌های جانبی و کارمزدها

بخشی از حق بیمه به‌منظور خرج و مخارج‌های جانبی مثل دستمزد پرسنل و هزینه‌های فروش لحاظ می‌شود. 

اندوخته بیمه نامه

اندوخته بیمه نامه همان حساب پس‌اندازی است که پس از کسر هزینه‌ها باقی مانده و طی زمان با دریافت سود، افزایش می‌یابد. اندوخته‌ی بیمه نامه متعلق به بیمه‌گزار است و مبلغ وام نیز بر اساس همین اندوخته تعیین می‌شود. 

قبل از هر اقدامی برای آشنایی بیشتر با اصطلاحات بیمه حتما مطلب معرفی اصطلاحات بیمه: 120 مورد از اصطلاحات کاربردی و مهم بیمه که باید آنرا بدانید! را مطالعه نمایید.

نحوه تشکیل صندوق وام در بیمه های عمر

وامِ بیمه‌ی عمر چقدر است؟

مبلغ وام معادل 90 درصد از اندوخته بیمه‌نامه است. به عنوان مثال اگر اندوخته‌ی بیمه نامه‌ی شما بعد از دو سال معادل 20 میلیون باشد، حداکثر تا 19 میلیون می‌توانید وام دریافت کنید.  

شرایط دریافت وامِ بیمه‌ی عمر

در اکثر موارد، شرایط دریافت وام بیمه عمر مطابق زیر است: 

  • برای دریافت وام، نیازی به وثیقه یا ضامن وجود ندارد. بدون هیچ‌گونه تشریفات اداری می‌توان آن‌را دریافت کرد. 
  • در بسیاری از شرکت‌های بیمه، بیمه‌‌گزار برای وام نباید هیچ‌گونه بدهی عقب‌افتاده‌ای داشته باشد.
  • حداکثر میزان سود وام، بین 4 تا 5.5 درصد بالاتر از سود تضمینی متعلق به بیمه‌نامه است. 
  • بیمه‌گزار می‌تواند در طول قرارداد بیمه‌عمر، چندین بار وام دریافت کند. البته که این کار با تسویه کامل اقساط هر وام انجام می‌شود. 
  • هنگامی‌که شرایط وام بیمه‌عمر را پذیرفتند و شروع به پرداخت اقساط می‌کنید، همچنان تحت پوشش‌های بیمه عمر قرار خواهید گرفت که می‌توان این را یکی از مزیت‌های مهم این بیمه‌نامه دانست. 
  • معیار اصلی پرداخت وام بیمه‌عمر، اندوخته بیمه‌نامه هر فرد است و هرچه میزان اندوخته شما بالا باشد، میزان دریافتی هم افزایش پیدا می‌کند. 

بیمه عمر انواع متفاوتی دارد که بیمه گذاران می توانند با توجه به شرایط بیمه مناسب خود را انتخاب نمایند برای آگاهی بیشتر مطلب انواع بیمه عمر: معرفی کامل مزایا و پوشش انواع بیمه عمر را مطالعه نمایید.

مدارک لازم برای دریافت وام بیمه

برای درخواست وامِ بیمه‌ی عمر همانند سایر وام‌ها نیاز به مدارک خاصی نیست. چون هر آنچه نیاز است از مشخصات هویتی، آدرس و شماره تماس در بیمه‌نامه وجود دارد. از طرفی دیگر، چون نیازی به ضامن نیست و اعتبار خود فرد ضامن او است، به مدارک خاصی نیاز نیست. 

بیمه‌گزار می‌تواند با ارائه‌ی کارت شناسایی و بیمه‌نامه برای گرفتن بیمه اقدام کنند. اگر تمامی شرایط روال باشد، بعد از 24 و نهایتا 48 ساعت مبلغ وام درخواستی به حساب فرد واریز می‌شود. 

مدارک لازم برای دریافت وام بیمه

نحوه دریافت وام بیمه عمر

نحوه دریافت وامِ بیمه‌ی عمر، کار پیچیده‌ای نیست، اگر تمامی شرایط جور باشد مثل اینکه حداقل یکسال از صدور بیمه‌نامه گذشته باشد، دو سال کامل هزینه بیمه را پرداخت کرده باشید و هیچ‌گونه قسط معوقی در بیمه‌نامه مشاهده نشود، فقط کافی است که با نماینده بیمه خود تماس بگیرید. 

شرایط و زمان بازپرداخت وام

شرایط و زمان بازپرداخت وام بیمه عمر در اکثر موارد با توافق بیمه‌گر و بیمه‌گزار انجام می‌شود. در واقع بیمه‌گزار هنگام تقاضای وام، درخواست می‌دهد که اقساط وام خود را به‌چه صورت و در چه مدتی تسویه کند. 

اما یک قانون مشخص در بازپرداخت وام وجود دارد که بازپرداخت وام نباید بیشتر از مدت زمان باقی‌مانده‌ی بیمه‌نامه‌ی شخص بیشتر باشد. تحت این شرایط زمان بازپرداخت وام همانند سایر وام‌ها ماهانه و در برخی موارد سالانه است. 

در صورت بروز اتفاق پیش بینی نشده و نیاز فوری به وام حتما مطلب وام فوری چیست: معرفی انواع وام فوری + شرایط و نحوه دریافت از بانک ها را مطالعه نمایید.

شرایط بازپرداخت وام زودتر از موعد چگونه است؟

طبق مقرارت وضع شده، بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی قبل از سررسید، امکان‌دارد که فقط شامل بخشودگی سود شود. متن بخشنامه به‌صورت زیر است:

“در صورتی‌که مشتری مبادرت به تسویه پیش از موعد اتمام یا قسمتی از بدهی خود نماید، بانک و مؤسسه اعتباری غیر بانکی موظف است که حداقل 90 درصد سود مستتر در اقساط زود پرداخت را متناسب با مدت زمان باقی مانده تا سررسید قسط با اقساط پرداخت شده به‌عنوان پاداش به مشتری مسترد نماید.”

اقساط وامِ بیمه ی عمر چقدر است؟

اقساط وامِ بیمه‌ی عمر با توجه به اینکه از کدام مؤسسه بیمه وام گرفته شده متفاوت است. البته، بستن اقساط وام بیمه با توجه به درآمد بیمه‌گزار خیلی انعطاف‌پذیر است. فقط اقساط وام نباید طولانی‌تر از تاریخ مدت باقی‌مانده‌ی بیمه‌نامه باشد.

اقساط وامِ بیمه ی عمر چقدر است؟

شرایط و مدارک دریافت بیمه عمر برخی از بیمه‌ها

اگرچه که شرایط کلی دریافت بیمه همان بود که در بخش قبلی به آن اشاره شد، اما برای جزئیات بیشتر باید شرایط و مدارک را با مؤسسات بیمه مورد نظر مورد بررسی و سنجش قرار داد: 

وامِ بیمه عمر پاسارگاد

بیمه پاسارگاد همانند سایر مؤسسات بیمه انواع مختلفی از بیمه عمر را مثل بیمه عمر به شرط فوت و بیمه عمر و تأمین آتیه ارائه می‌دهد. امکان درخواست وام از هر دو گزینه بیمه عمر پاسارگاد وجود دارد. بیمه پاسارگاد با حدود 765.757 بیمه‌نامه‌ی عمر ثبت شده، نسبت به سایر رقبا بیشترین مشتری را داشته است. 

مدارک لازم برای وام بیمه عمر پاسارگاد

برای درخواست بیمه عمر پاسارگاد مدارک زیر را آماده و به شعبه‌ی مورد نظر مراجعه کنید: 

  • تکمیل فرم
  • کپی دفترچه حساب بانکی 
  • کپی آخرین پرداخت دفترچه بیمه‌نامه

شرایط دریافت وامِ بیمه‌ی عمر پاسارگاد

یکی از شرایط مهم دریافت وامِ بیمه‌ی عمر پاسارگاد این است که مبلغ اندوخته و ارزش بازخرید وام نباید کمتر از 200 هزارتومان باشد. دیگر جزئیات شرایط دریافت وام بیمه پاسارگاد شامل موارد زیر است: 

  • مقدار وام: مقدار وام پرداختی باید 90 درصد ارزش بازخریدی اندوخته باشد
  • سابقه بیمه‌نامه: حداکثر 6 ماه پس از تاریخ شروع
  • حداقل مقدار اندوخته: بدون محدودیت 
  • میزان سود: حداکثر 4 درصد بیشتر از سود تضمینی متعلق به اندوخته
  • نحوه بازپرداخت وام: حداکثر طی 60 قسط و یا 5 سال  

شرایط دریافت وام بیمه عمر

نحوه پرداخت اقساط وامِ بیمه‌ی عمر پاسارگاد

پرداخت اقسام وام بیمه عمر پاسارگاد مشابه اقساط حق بیمه است. شما می‌توانید به‌صورت آنلاین از طریق وبسایت اینترنت بانک پاسارگاد www.bpi.ir یا از طریق دستگاه‌های خودپرداز و دستگاه pos بانک پاسارگاد و نمایندگی‌های بیمه اقساط خود را پرداخت نمایید.  

وام بیمه عمر سامان

بیمه سامان نیز انواع و اقسام بیمه عمر را مثل بیمه عمر زمانی، بیمه عمر مانده بدهکار، بیمه عمر حوادث گروهی، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری و بیمه نامه جامع عمر و زندگی ارائه می‌دهد. بیمه‌گزاران می‌توانند از تمامی این موارد درخواست وام داشته باشند. بیمه‌ی سامان به نسبت سایر مؤسسات بیمه رشد زیادی داشته است. از طرفی دیگر شرایط و امکانات بیمه‌نامه‌ی سامان خیلی شفاف و ساده است. 

شرایط وامِ بیمه‌ی عمر سامان

از شرایط مهم دریافت وامِ بیمه‌ی عمر سامان این است تمام حق‌بیمه‌ها به جزو اولین حق‌بیمه، باید حداکثر تا یک ماه پیش از سررسید اقساط وام به صورت کامل پرداخت شود. از طرفی دیگر نرخ بهره‌ی وام بیمه عمر سامان حدود 20.5 درصد است.  

  • مقدار وام پرداختی: 90 درصد ارزش بازخرید اندوخته 
  • مبلغ وام: حداقل 200 هزار تومان
  • سابقه بیمه نامه: حداقل یکسال 
  • میزان سود: معادل سود قطعی صندوق ریسک متوسط بعلاوه 2 تا 3 درصد کارمزد
  • نحوه‌ی بازپرداخت وام: مبالغ بیشتر از یک میلیون تومان 24 ماهه و مبالغ کمتر از یک میلیون 12 ماهه

وام بیمه عمر ایران

بیمه عمر ایران به نسبت سایر مؤسسات از نظر فروش بیمه‌نامه در رتبه‌ی دوم قرار دارد. بیمه‌ی عمر ایران در دو دسته‌ی بیمه عمر گروهی و بیمه عمر انفردای ارائه می‌شود. بیمه عمر کارکنان دولت، زیر مجموعه‌ی بیمه عمر گروهی ایران است. 

مدارک لازم برای گرفتن بیمه عمر ایران چیست؟

مدارک لازم برای درخواست بیمه عمر ایران شامل موارد زیر است:

  • فرم تکمیل شده درخواست بیمه عمر 
  • سند بیمه‌نامه عمر ایران 
  • اطلاعات بانکی مثل شماره شبا 

وام بیمه عمر ایران

پرداخت اقساط وامِ بیمه‌ی عمر ایران چگونه است؟

بیمه‌ی ایران برای بازپرداخت وام روش‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید به‌صورت آنلاین با مراجعه به وبسایت سامانه پرداخت اینترنتی اقساط بیمه ایران یا از طریق سامانه بیمه ایران من قسط خود را پرداخت کنید. یا به‌صورت حضوری در نمایندگی بیمه ایران یا شعب بانک کشاورزی برای بازپرداخت وام اقدام کنید. 

وامِ بیمه‌ی عمر کارآفرین

بیمه کارآفرین اولین ارائه‌دهنده‌ی بیمه‌ی عمر در ایران است که از آن به‌نام پدر بیمه‌ عمر ایران یاد می‌شود. بیمه کارآفرین طرح‌های مختلفی از بیمه عمر مثل بیمه عمر انفرادی، مشترک، خودپرداخت و مستمری را ارائه می‌دهد. 

شرایط وام بیمه عمر کارآفرین

از شرایط وام بیمه کارآفرین مرتبط بودن سود وام با زمان بازپرداخت است. مثلا اگر بازپرداخت 12 ماهه باشد سود 13 درصد و اگر بازپرداخت وام 24 ماهه باشد، سود 26 درصد است. جزئیات شرایط وامِ بیمه‌ی عمر کارآفرین

  • مقدار وام پرداختی: حداکثر 90 درصد ارزش بازخرید اندوخته
  • سابقه بیمه نامه: دو سال 
  • حداقل مقدار اندوخته: بدون محدودیت 
  • میزان سود: با توجه به میزان وام معین می‌شود. 
  • نحوه‌ی بازپرداخت وام: طبق شرایط ذکر شده در قرارداد وام (12 ماهه و 24 ماهه)

وام بیمه عمر آسیا

بیمه آسیا یکی‌دیگر از قدمت‌دارترین نوع بیمه‌ها است که از سال 1373 فعالیت خود را در زمینه بیمه عمر آغاز کرده است. بیمه آسیا انواع بیمه عمر شامل بیمه عمر مختلط، بیمه عمر و پس‌انداز، بیمه‌نامه جامع عمر مهر آسیا را ارائه می‌دهد. 

وام بیمه عمر آسیا

شرایط وامِ بیمه‌ی عمر آسیا

شرایط وام بیمه‌ی عمر آسیا همان شرایط استاندارد است. هر چقدر که اندوخته بیشتر در نتیجه مبلغ وام هم بیشتر خواهد بود. جزئیات شرایط وام بیمه آسیا: 

  • مقدار وام پرداختی: حداکثر 90 درصد ارزش بازخریدی اندوخته
  • سابقه بیمه نامه: دو سال 
  • حداقل مقدار اندوخته: بدون محدودیت 
  • میزان سود: حداکثر 4 درصد بیشتر از سود تضمینی متعلق به اندوخته 
  • نحوه‌ی بازپرداخت وام: طبق شرایط بیمه نامه 

شرایط وامِ بیمه‌ی عمر ملت

بیمه ملت برای بیمه‌نامه‌های زندگی و سرمایه‌گذای، زنان خانه‌دار، سپرده زندگی و تحصیل فرزندان می‌توانند از طریق اندوخته ذخیره شده وام دریافت کنند. 

  • مقدار وام پرداختی: حداکثر 90 درصد ارزش بازخریدی اندوخته 
  • سابقه بیمه نامه: 2 سال 
  • حداقل مقدار اندوخته: بدون محدودیت  
  • میزان سود: 4 درصد بیشتر از سود تضمینی متعلق به اندوخته
  • نحوه بازپرداخت وام: 12 ماهه و 24 ماهه

شرایط وامِ بیمه‌ی عمر ملت

شرایط وام بیمه تعاون

بیمه عمر تعاون علاوه بر پوشش فوت، نقص عضو تا 200 درصد سرمایه فوت، هزینه‌های پزشکی و از کارافتادگی، به بیمه‌گزار وام نیز ارائه می‌دهد. 

  • مقدار وام پرداختی: حداکثر 90 درصد ارزش بازخریدی اندوخته 
  • سابقه بیمه‌نامه: 2 سال 
  • حداقل مقدار اندوخته: بدون محدودیت 
  • میزان سود: 4 درصد 
  • نحوه بازپرداخت وام: 12 ماهه و 24 ماهه  

شرایط وام بیمه عمر معلم

شرایط وام بیمه عمر معلم تا حد زیادی شبیه به سایر مؤسسات بیمه عمل می‌کند. جزئیات وامِ بیمه‌ی عمر معلم: 

  • مقدار وام پرداختی: حداکثر 90 درصد ارزش بازخرید اندوخته
  • سابقه بیمه نامه: دو سال تمام
  • میزان سود: 4 درصد بیشتر از سود تضمینی متعلق به اندوخته 
  • نحوه بازپرداخت: 12 تا 24 ماه

شرایط وام بیمه عمر البرز

 شرایط وامِ بیمه‌ عمر البرز شبیه به سایر مؤسسات بیمه است: 

  • مقدار وام پرداختی: حداکثر 90 درصد ارزش بازخرید اندوخته 
  • سابقه بیمه نامه: 2 سال تمام 
  • میزان سود: 4 درصد بیشتر از سود تضمینی متعلق به اندوخته 
  • نحوه بازپرداخت: 12 ماهه و 36 ماهه

شرایط وام بیمه عمر سینا

شرایط وام بیمه عمر سینا شبیه به سایر مؤسسات بیمه است: 

  • مقدار وام پرداختی: حداکثر 90 درصد ارزش بازخرید اندوخته 
  • سابقه بیمه نامه: 2 سال تمام 
  • میزان سود: 4 درصد بیشتر از سود تضمینی متعلق به اندوخته 
  • نحوه بازپرداخت: 12 تا 36 ماهه

شرایط وام بیمه عمر رازی

شرایط وامِ بیمه ی عمر رازی شبیه به سایر مؤسسات بیمه است: 

  • مقدار وام پرداختی: حداکثر 90 درصد ارزش بازخریدی اندوخته 
  • سابقه بیمه‌نامه: 2 سال تمام 
  • میزان سود: 4 درصد بیشتر از سود تضمینی متعلق به اندوخته 
  • نحوه بازپرداخت: 24 ماهه و 36 ماهه با توجه به مبلغ وام 

شرایط وام بیمه عمر رازی

شرایط وام بیمه عمر کوثر

شرایط وامِ بیمه‌ی عمر کوثر مطابق سایر مؤسسات بیمه است: 

  • مقدار وام پرداختی: حداقل 5 میلیون ریال و حداکثر تا 90 درصد مبلغ اندوخته بیمه نامه 
  • سابقه بیمه نامه: دو سال تمام
  • میزان سود: 4 درصد بیشتر از سود تضمینی متعلق به اندوخته
  • نحوه بازپرداخت: 12 تا 24 ماه 

تفاوت دریافت وام از بیمه عمر و برداشت از اندوخته بیمه عمر

تفاوت برداشت از اندوخته و دریافت وام از بیمه عمر این است که در صورت دریافت وام، بیمه‌گزار اقساط وام دریافتی را باید به شرکت بپردازد. در حالیکه برداشت از اندوخته لزومی به بازپرداخت مبلغ نیست. با برداشت اندوخته، ارزش بیمه‌نامه به میزان مبلغ برداشتی کاهش پیدا می‌کند

وام بیمه عمر یا بازخرید قرارداد؟ کدام بهتراست؟

 قطعا وام بیمه‌ی عمر! اگر خیلی ضروری نیاز به وام دارید، بهتر است که به‌جای بازخرید، از وام بیمه عمر استفاده کنید. در صورتیکه دو سال از سابقه بیمه عمر شما گذشته باشد، می‌توانید به اندازه 90 درصد سرمایه خود را به صورت وام بدون نیاز به ضامن و وثیقه دریافت کنید. 

نقشه‌ی راه درخواست بهترین و سریع‌ترین وام با اینوستو

برای اینکه بدانید با شرایطی ک دارید، چه وام و تسهیلاتی بهترین گزینه برای شما است، به وبسایت اینوستو مراجعه کنید.

اینوستو با برخورداری از سال‌ها تجربه در زمینه سرمایه‌گذاری در بازارهای اقتصادی ایران نظیر بورس، مسکن، طلا اولین ارائه دهنده سبد سرمایه‌گذاری چند وجهی مبتنی بر هوش مصنوعی در ایران است.

درخواست بهترین و سریع‌ترین وام با اینوستو

 

منبع: ویکی پدیا

مقالات مرتبط

نظرات